×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
انتخابات توسط مردم برگزار می شود، ما دخالتی نداریم/۱۲ درصد از داوطلبان انتخابات در فارس، زنان هستند

فرخنده آشوری – شهر مردم
اسماعیل قزل سفلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، در نشست خبری با موضوع انتخابات، با اشاره به وظایف حوزه اجتماعی، سیاسی و امنیتی، گفت: اولویت های هر حوزه، مشخص است. در حوزه اجتماعی و فرهنگی، رویکرد سه گانه ای شامل نشاط اجتماعی، مشارکت اجتماعی و کنترل آسیب های اجتماعی داریم که با ارائه راهکارها و استفاده از ظرفیت های دانشگاه و مردمی، به سرمایه گذاری اجتماعی کمک خواهیم کرد، قرارگاه اجتماعی با همین هدف، در استانداری تشکیل شده است و سه آسیب خودکشی، طلاق و کودکان کار و متکدیان و معتادان متجاهر، بر روی میز قرار گرفته است، در سایر حوزه ها نیز اولویت بندی شده و با رویکرد دولت مردمی، در حال اجرا هستند.
وی، با اشاره به ایجاد بسترهای لازم در جهت افزایش مشارکت مردمی و اجتماعی، ادامه داد: در امور بانوان هم چند مطلب، مانند خانواده متعالی، ازدواج آسان، کسب و کارهای خانواده محور، فرزند آوری و غیره، در اولویت قرار دارند، در حوزه سیاسی نیز انتصابات، انتخابات و تقسیمات، در اولویت قرار دارند.
قزل سفلی، با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: ۲ هزار و ۷۳۹ نفر در فارس برای انتخابات، پیش ثبت نام کردند، که نسبت به آخرین دوره، سه برابر شده است، مدارک این افراد در شش مرجع، صحت سنجی انجام شد و ۲۷ مهر، نتیجه آنها آمد و ۵۵۶ نفر، مدارک آنها اشکال داشت و نتوانستند وارد مرحله نهایی شوند که بیشتر ایرادات، عدم هماهنگی مدارک اعلامی، عدم داشتن کارت پایان خدمت و غیره بود.
وی، اعلام کرد: در نهایت، یک هزار و ۴۹۵ نفر، ثبت نهایی خود را انجام دادند، انتخابات، توسط خود مردم برگزار می شود، هیئت های اجرایی و نظارتی، از دل مردم هستند و ما به عنوان متولیان امر، بسترهای لازم را برای آنها، ایجاد می‌کنیم و دخالتی نداریم، ثبت نام ها امسال به دلیل کاهش هزینه ها، به صورت الکترونیک انجام شد، بعد از بررسی صلاحیت ها، آمار نهایی اعلام خواهد شد، از این تعداد، در ۱۵ حوزه انتخابیه در هیئت های اجرایی، تعداد یک هزار و سه نفر تأیید شدند که بیش از ۶۷ درصد بود، مابقی، عدم تایید توسط هیئت اجرایی گرفتند، ۱۷۷ نفر، عدم احراز صلاحیت گرفتند و ۳۳ نفر هم انصراف دادند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، بیان کرد: بیشترین تعداد داوطلب مربوط به حوزه شیراز و زرقان، به تعداد ۵۳۱ نفر بود که ۳۵۷ نفر تایید، ۹۸ نفر عدم تایید، ۷۲ نفر عدم احراز و ۴ نفر انصراف دادند، کمترین ثبت نام؛ ۴۱ نفر در شهرستان اقلید و کمترین تایید هم در داراب و زرین دشت بوده است که ۲۷ نفر عدم تایید، یک نفر عدم احراز و یک نفر انصراف داشته است.
وی افزود: ۱۲ درصد از داوطلبان این دوره انتخابات، در استان فارس، زنان بودند، ۱۴ دی ماه، نتایج هیئت نظارت فارس، اعلام می شود و دو روز فرصت اعلام و ۳ روز فرصت اعتراض برای داوطلبان در نظر گرفته شده است و در ۱۹ بهمن، اولین نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهیمن دوره مجلس، توسط شورای نگهبان اعلام می شود و هشت روز قبل از اخذ رای، نتایج نهایی اعلام می شود و در ۱۱ اسفند، انتخابات برگزار می شود.
قزل سفلی با بیان اینکه در استان فارس، درصد تاییدها از تایید کشوری بالاتر و ۶۷ درصد است، عنوان کرد: هیئت استانی تبلیغات استان، برای اولین بار تشکیل می شود، ریاست با استاندار است که به معاون سیاسی و امنیتی، تقویض اختیار شده است و برنامه ریزی در این حوزه انجام شده است و همه کاندیدها می توانند، از تمام امکانات و ظرفیت ها استفاده کنند و شهرداری ها، باید امکانات خود را در اختیار تمام نامزدها بگذارند.
این مقام مسئول، با بیان اینکه فقط یک نماینده کنونی، ثبت نام نکرده و تمام نمایندگان فعلی، تایید شده اند، گفت: تمام سلیقه های فکری و سیاسی، در این دوره از انتخابات شرکت کردند، در برخی از حوزه های انتخاباتی، رقابت های سنگینی را شاهد خواهیم بود.
وی با تاکید بر سلامت انتخابات، متذکر شد: با هر تعرضی به رای مردم، بدون اغماض برخورد خواهد شد و عزل متخلف در پیش خواهیم رفت، از این دوره، اعتراضات کمی را در تاییدها شاهد بودیم، انشاءالله شاهد رقابت های خوبی خواهیم بود، رسانه ها، با دیده بانی و تذکرها در سلامت انتخابات کمک کنند، اطلس امنیت انتخابات تدوین شده تا شاهد انتخابات امنی باشیم.
قزل سفلی، با اشاره به تشکیل ستاد افزایش مشارکت، اظهار کرد: تمام اقشار در افزایش مشارکت، سهم دارند، ما در تلاش برای کاهش نارضایتی اجتماعی و عمومی هستیم، فهرست نارضایتی های عمومی در حوزه ها را درآوردیم و به صورت هفتگی، رصد می کنیم، میزهای خدمت را به دهستان ها و بخش ها می رسانیم و برنامه ریزی های دیگری، مانند سفیران تبیین، ارتباط چهره به چهره با مردم و غیره نیز در این زمینه انجام شده است‌.

true
true
انتخابات توسط مردم برگزار می شود، ما دخالتی نداریم/۱۲ درصد از داوطلبان انتخابات در فارس، زنان هستند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true