×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۱۰ برابری ورود سرمایه ایرانیان خارج از کشور به گردشگری داخلی نسبت به دهه گذشته

عباس امیری – شهر مردم
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ورود سرمایه از سوی ایرانیان مقیم خارج از کشور به گردشگری داخلی نسبت به یک دهه قبل بیش از ۱۰ برابر رشد را نشان می‌دهد.
علی‌اصغر شالبافیان حسین‌آبادی در حاشیه افتتاح هتل ۱۶۰ تخت خوابی سورنا در شیراز افزود: در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم ۲۹۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی از سوی ایرانیان مقیم خارج در عرصه گردشگری جذب شده است که ورود این حجم سرمایه گذاری از سوی ایرانیهای مقیم خارج به گردشگری کشور نسبت به یک دهه قبل بیش از ۱۰ برابر رشد را نشان می‌دهد که نشان دهنده استقبال ایرانیان مقیم خارج کشور برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است.
وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در دستورکار وزارت میراث فرهنگی قرار دارد و یکی از مهمترین برنامه‌ها شناسایی ایرانیان خارج از کشور متعلق به هر استان برای سرمایه گذاری در گردشگری ان استان است که تا کنون فارس، بوشهر، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به خوبی از این ظرفیت استفاده کرده‌اند.
شالبافیان ادامه داد: با پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ذیل شورای ایرانیان خارج از کشورکه به ریاست رئیس جمهور تشکیل شده کمیته مستقل گردشگری تصویب شد و هفته گذشته با حضور وزیر میراث فرهنگی نخستین جلسه خود را برگزار کرد.
وی اضافه کرد: ایرانیان خارج از کشور همچنین ظرفیت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به جهانگردان دارند که استفاده از آن در دستور کار قرار دارد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حدود یکهزار و ۵۰۰ فرصت سرمایه گذاری در عرصه گردشگری سراسر کشور شناسایی شده که از این شمار ۲۱۰ بسته انتخاب و برای ارائه در همایش بین‌المللی سرمایه گذاری نهایی شد.
شالبافیان بیان کرد: مجوز برخی از این بسته‌های پیشنهادی گردشگری نیز به صورت بی‌نام از سوی استانداری‌ها صادر شده و همه مراحل اداری آن طی شده و آماده سرمایه گذاری است.
وی عنوان کرد: مهمترین گروه های هدف در ارائه این بسته‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور هستند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه گردشگری در کشور با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۷۰ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است.
شالبافیان افزود: از این بین ۱۸۷ پروژه با حجم سرمایه گذاری حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان متعلق به فارس است که مهمترین آنها سه هتل پنج ستاره و پنج هتل چهار ستاره است که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.
وی درباره برنامه های دولت برای تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران گردشگری، گفت: یکی از برنامه‌ها برای تشویق سرمایه گذاری در این بخش که در برنامه هفتم توسعه نیز تصویب شد امکان در نظر گرفتن کاربری های ترکیبی در فضاهای گردشگری است که امکان تجاری، اداری و مسکونی در کنار کاربری‌های گردشگری را فراهم می‌کند و به گونه ای تامین مالی از محل پروژه گردشگری محسوب می‌شود ومشوق خوبی برای ورود سرمایه گذاران به حوزه گردشگری است.
شالبافیان افزود: فروش و پیش فروش برخی از بخش های تاسیسات گردشگری و امکان بهره‌برداری فازبندی آنها مشوقی دیگر برای سرمایه گذاران این بخش است و همچنین به بهره برداری زودتر طرح های نیمه تمام نیز کمک می‌کند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره ورود گردشگران خارجی به کشور، گفت: در هفت ماه نخست امسال ورود گردشگران خارجی به کشور نسبت به مدت مشابه گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.
شالبافیان اذعان کرد: در نیمه دوم ۱۴۰۱ وقوع اغتشاشات در کشور بر کاهش ورود گردشگران خارجی به کشور اثرگذار بود اما از اسفند ماه دوباره روند روبه رشدی را در گردشگری داشتیم و امسال تا کنون شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه با این وجود میزان گردشگرپذیری کنونی متناسب با ظرفیت‌های کشور نیست، گفت: بخشی از ظرفیت ورودی در ارتباط با همسایگان پیگیری شده و با اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعال شده است.
شالبافیان اظهار کرد: امید است با برنامه های دولت شاهد نتیجه بخش بودن برنامه‌های سیاست تنوع بازار و تسهیل تردد گردشگران خارجی با خودرو باشیم.
وی عنوان کرد: تاکنون ورود گردشگران خارجی باخودور برای کشورهای عراق و ترکیه به نتیجه رسیده و برای ارمنستانی‌ها نیز تا ماه آینده اعلان عمومی می‌شود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: تحلیل ما این است که به جهت ماندگاری بیشتر گردشگران در سفر با خودرو شخصی و منحصر نشدن این سفر در چند استان خاص، تسهیلگری دنبال شده می‌تواند رونق گردشگری خارجی را برای مقاصد بیشتری از کشور به همراه داشته باشد.

◼ افزایش ۱۶۰ نفر اقامت به ظرفیت هتل های شیراز
مالک هتل سورنا نیز در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران گفت: با افتتاح هتل سورنا که با سرمایه‌گذاری خارجی طی ۱۲ سال احداث شده است، از سوی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امکان اقامت ۱۶۰ نفر به ظرفیت اقامتی گردشگری شیراز افزوده شد.
تورج رحمانیان افزود: برای ساخت این هتل ۲ هزار میلیار ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده و در ۶ طبقه ساخته شده که از پذیرای مهمانان داخلی و خارجی است.
وی ادامه داد: این هتل در ۸۵۰ متر زمین با زیربنای ۶ هزار متر ساخته شده و دارای ۴۰ سوئیت است که در پنج نوع دسته بندی می‌شود.
رحمانیان اظهار کرد: ساختمان این هتل با سبک معماری شیرازی دوره قاجاریه بنا شده و در آن از هنرهای ایرانی گچ بری، آیینه کاری، نگارگری، نجاری و شیشه گری استفاده شده که همه هنر سرانگشتان هنرمندان شیرازی است.
وی افزود: این مجموعه گردشگری از بخشهای رستوران، مجموعه ورزشی، استخر و بدنسازی، سالن اجتماعات، کافه و ۴۰ واحد اقامتی تشکیل شده است.

گفتنی است؛ با آغاز فعالیت این هتل برای ۴۵ نفر مستقیم و ۴۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است و سرمایه گذار با اینکه بیش از ۵۰ سال مقیم امارات است، با هدف کارآفرینی در کشور اقدام به سرمایه گذاری در شهر گردشگرپذیر شیراز کرد

true
true
افزایش ۱۰ برابری ورود سرمایه ایرانیان خارج از کشور به گردشگری داخلی نسبت به دهه گذشته
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true