×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش مبتلایان به تب کریمه کنگو در عراق

افزایش مبتلایان به تب کریمه کنگو در عراق، یک خبرگزاری عراقی از بالا رفتن آمار مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو در این کشور و اقدامات دولت برای مهار آن خبر داد و نوشت: تاکنون ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

به گزارش شهر مردم، با افزایش تعداد عفونت های تب خونریزی دهنده (تب کریمه کنگو) در عراق و ثبت ۱۳۹ مورد عفونت و فوت، مقامات محلی و استانی مناطق آلوده، اقداماتی را برای مهار و جلوگیری از انتشار آن به دیگر مناطق در دستور کار قرار دادند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت عراق، تا روز چهارشنبه هفته گذشته، تعداد مبتلایان ۱۳۹ نفر بود که۲۰ نفر از آنان که اغلب شاغلان صنف دامداری و قصابی بودند، فوت کردند.

افزایش چشمگیر ابتلا به این بیماری باعث شد که چندین استان عراق سلسله اقداماتی را برای مهار آن انجام دهند.

استان بصره از ورود دام به محله ها و مناطق شهری جلوگیری کرد، در استان واسط نیز بیماران در بخش های خاص به صورت قرنطینه نگهداری می شوند. همچنین دامداری هایی که این بیماری در آن مشاهده شده، نیز به حالت قرنطینه درآمدند. در اقلیم کردستان عراق نیز تدابیر مشابهی به این منظور اتخاذ شده است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، ویروس ابولا از طریق تماس انسان با خون یا بافت حیوانات آلوده در هنگام ذبح یا پس از آن منتقل می شود.

در همین حال «ثامر الربیعی» یک دامپزشک متخصص اپیدمیولوژی (همه گیر شناسی)، سازمان های دولتی مربوطه را مسئول شیوع این بیماری در عراق دانست چرا که به گفته وی، در زمان مناسب یعنی فصل بهار اقدامات لازم را برای مبارزه با شروع فعالیت کنه های عامل انتقال این ویروس، انجام ندادند.

به گفته وی، همچنین عدم نظارت بر کشتار دام در خارج از چرخه رسمی و نیز نبود مجازات های بازدارنده برای کسانی که در مناطق مسکونی اقدام به ذبح دام می کنند، از عوامل دیگر شیوع این بیماری در عراق است.

به گزارش  ایرنا به نقل از خبرگزاری السومریه، وی افزود: این بیماری هنگامی که به مرحله خونریزی از منافذ بدن برسد، خطرناک و احتمال مرگ در این صورت بسیار زیاد است و نبود واکسن یا درمان مشخص برای این بیماری تا امروز، خطر آن را افزایش داده و مبتلایان باید به محض مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنند.

true
برچسب ها : , , , ,
true
افزایش مبتلایان به تب کریمه کنگو در عراق
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true