×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اعزام ۱۶ برگزیده استان فارس به بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی

اعزام ۱۶ برگزیده استان فارس به بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار شهر مردم، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، گفت: ۱۶ نفر از استان فارس در بخش قصه گویی بیست و پنچمین جشنواره قصه گویی، در آذر و دی ماه، به تهران اعزام می شوند. علی خواجه‌نژادیان، روز گذشته در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آثار برگزیدگان بخش قصه گویی ۹۰ ثانیه‌ای در فضای مجازی به اجرا گذاشته می شود.

وی، خاطر نشان کرد: عمومی و مردمی سازی قصه گویی در اقشار مختلف، فضا‌سازی و ارتقای ظرفیت قصه گویی، به‌ عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه و نیز تقویت قصه گویی ایرانی در جهت ثبت جهانی، از جمله اهداف جشنواره است. معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در ادامه این نشست، بیان داشت: این جشنواره با شعار قصه و لبخند به‌سازیم، در بخش‌های مدرن، کلاسیک، آیینی، سنتی، زبان اشاره و بخش ۹۰ ثانیه، به اجرا در می آید.

معصومه دستوری، افزود: جایزه قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی، قصه برتر با تکیه بر لبخند و نیز جایزه منحصر بفرد جشنواره، شامل آغاز اهدای نخستین جایزه جهانی قصه‌گویی به شرکت کنندگان ایرانی و بین المللی، به انتخاب هیات داوران اهدا می شود. وی، اضافه کرد:  حذف بخش منطقه‌ای و نیز قصه‌های قرآنی، دینی، مذهبی ویژه نوجوانان ۱۲ سال به بالا، بزرگسالان کانونی و غیر کانونی، پدر و مادر بزرگ‌ها، روایت اراده، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات ملی و نقش قصه گویی در اقتصاد و حضور برگزیدگان جشنواره‌های قصه‌گویی پیشین، از جمله محورهای جشنواره است. معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ابراز داشت:  روایت شکل‌گیری تولیدات و کارخانه‌های داخلی، قصه صنعت‌گران، کارآفرینان، کسب و کارهای موفق، معرفی محصولات شرکت‌های جاری و اقتصادی، از دیگر محورها است.دستوری، ادامه داد: قصه نامداران، روایت اسطوره‌ها، قصه آزاد در بخش نوجوانان ۱۲ سال به بالا، بزرگسالان کانونی و غیر کانونی، از جمله محورهای جشنواره است.دستوری، ابراز داشت: مخاطبان قصه‌ها، خردسالان، کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و نیز زمان قصه بین ۵ تا ۱۰ دقیقه، در نظر گرفته شده است.دستوری، اظهار داشت: برای ثبت نام شرکت در مسابقه جهت حضور در جشنواره، در وب گاه و بارگذاری اثر در سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به آدرس www.kanoonfest.ir  مراجعه شود.دستوری، اضافه کرد: تشکیل گروه پایش و داوری مرحله استانی، برای ارزیابی آثار بارگذاری شده و انتخاب نفرات برگزیده هر استان برای حضور  در مرحله کشوری، بر اساس سهمیه، به دبیرخانه کشوری معرفی می شوند. وی، ادامه داد: قصه‌گویی بین المللی به موازات بخش ملی جشنواره قصه‌گویی، در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی جشنواره‌های پیشین، قصه گویان، مجریان حرفه‌ای علاقه‌مند از دیگر کشورها برگزار می شود.

true
true
اعزام ۱۶ برگزیده استان فارس به بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true