×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
احترام تمام قد مدیریت شهری به پاس رشادتهای فرشتگان سرخ پوش

شهردار شیراز خبر داد: رشد ۱۴۸ درصدی جذب نیرو در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم ، هر سال هفتم مهر ماه به نام قشری از جامعه خدمت‌رسان به شهروندان نامگذاری شده که برای خدمت به مردم از جانشان مایه می‌گذارند. فرشته‌هایی قرمز پوش که گاه در دل آتش، گاه در دل یک چاه عمیق یا در بلندای یک کوهستان مرتفع و زمانی در عمق یک دریاچه به کمک حادثه‌دیدگان می‌شتابند. برایشان فرقی ندارد که چه خطراتی خودشان را تهدید می‌کند و تنها به فکر نجات جان کسانی هستند که از آنها یاری می‌خواهند. آیین بزرگداشت روز آتش ‌نشانی و ایمنی در حالی در بعد از ظهر آخرین روز هفته گذشته با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلانشهر شیراز، معاون استاندار فارس، فرماندار شهرستان شیراز و جمعی دیگر از مقامات مسئول و مدیران شهری برگزار شد که طی چند سال اخیر تعدادی از فرشتگان سرخ جان خود را در راه خدمت به شهروندان از دست داده و به شهادت رسیده اند. در این مراسم که در باغ عفیف آباد برگزار شد، شهردار شیراز از حمایت ویژه از آتش‌نشانان خبر داد و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان،گفت: آتش‌‌نشانان همواره با جانفشانی از جان مردم پاسداری کرده و بر همین اساس در کشور ما هیچ یک از فعالیت آتش‌نشانی به بخش خصوصی واگذار نشده است.

*وعده می دهیم که آتش‌‌نشانان را مسکن دار خواهیم کرد

محمد حسن اسدی ادامه داد: ما وعده می دهیم که آتش‌‌نشانان را مسکن دار خواهیم کرد، که در این خصوص با یک سری اقدامات به صورت ویژه کلیه آتش‌نشانهای واجد شرایط دارای مسکن خواهند شد و این در دستور کار شهرداری شیراز است.

شهردار شیراز با اشاره به برخی اقدامات زیرساختی صورت گرفته در حوزه آتش‌نشانی اظهار داشت: در چهار ماهه گذشته یک ابر ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک گویم و یک ایستگاه در پارک دراک به بهره‌برداری رسید. وی افزود: امروز خرسند هستیم که سازمان آتش‌نشانی خدمات خود را به صورت فرا استانی ارائه می‌دهد.  اسدی تصریح کرد: من به مظلومیت و نجابت آتش‌نشانان غبطه می‌خورم و فعالیت آنها مایه مباهات است.  اسدی بیان کرد: در حال حاضر با افزایش ۱۴۸ درصدی جذب نیرو برای این سازمان موافقت شده است.

*تقدیر  از زحمات و جانفشانی‌های شبانه‌روزی آتش نشانها

عبدالعلی کریمی، معاون مدیریت توسعه و منابع استانداری فارس نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم با تقدیر  از زحمات و جانفشانی‌های شبانه‌روزی آتش نشانها و تلاش های مجموعه مدیریت شهری برای تکریم آتش‌نشانها گفت: از همه ارگان‌‌ها درخواست داریم در سفر پیش‌روی ریاست جمهوری به شیراز، اقدامات لازم جهت میزبانی مطلوب را در دستور کار قرار دهند.

*عموم جامعه قدردان ایثارگری و جانفشانی‌های آتش‌‌نشانان هستند

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تبریک هفته دفاع مقدس و اعیاد خجسته ربیع الاول از تلاش‌های آتشنشانان به نیکی یاد کرد و افزود: عموم جامعه قدردان ایثارگری و جانفشانی‌های آتش‌‌نشانان هستند و جلوه‌‌های ماندگاری از شجاعت و ایثار را می ‌توان در منش و رفتار کارکنان سازمان آتش‌‌نشانی شیراز مشاهده کرد.

*آتش‌نشانان دریافته‌اند که مجموعه مدیریت شهری در کنار آنان هستند

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز نیز در ادامه این مراسم گفت: امروز آتش‌نشانان شیراز تا اندازه‌ای از آرامش خاطر برخوردار هستند؛ چرا که دریافته‌اند مجموعه مدیریت شهری در کنار آنها حضور دارند.

غلامرضا غلامی افزود: در شهرداری در قسمت‌های مختلف در مدیریت بحران و حل مسئله دچار نقصان بودیم اما با حضور دکتر اسدی در مجموعه مدیریت شهری و حمایت شورای اسلامی شهر شیراز و تصویب بودجه بیشتر، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای مدیریت بحران در شهر شیراز اختصاص یافت. وی با اشاره به امضای قرارداد ۱۸۱ میلیارد تومانی خرید تجهیزات توسط شهردار شیراز، گفت: با تاکید شهردار شیراز این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که این نشان‌دهنده آن است که نجات جان انسان‌ها برای مدیریت شهری شهرداری شیراز به عنوان یک اولویت است و تلاش دارد تا از خرید کوچک‌ترین تجهیزات تا موضوعات دیگر پای کار باشد. غلامی افزود: طی این دوره از مدیریت آتش‌نشانی حادثه نگران‌کننده‌ای در شهر شیراز که مدیریت نشده باشد، نداشتیم.

*آتش‌نشانان در هر حالتی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز هم در این مراسم با بیان اینکه آمادگی و تلاش آتش‌نشانها شبانه روزی است با اشاره به حادثه ای که همزمان با این برنامه در یکی از نقاط شهر رخ داده بود افزود: در همین ساعاتی که اینجا جمع شده ‌ایم، متأسفانه حادثه‌ای در محله فضیلت رخ داد که منجر به تخریب سه واحد مسکونی شد. همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان به محل حادثه رسیدند. هادی عیدی‌پور تصریح کرد: این نشان می‎دهد که هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد و همکاران ما در هر حالتی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند. وی افزود: سازمان آتش‌نشانی در ۸ ماهی که من در خدمت این سازمان هستم، فعالیت‌های زیادی انجام داده است از جمله برگزاری سه پویش چارشنبه سوری، نجات طبیعیت و طرح بام که با هدف آموزش بانوان و جذب زنان آتش نشان انجام شد. عیدی پور گفت: خوشبختانه ما در این مدت شاهد حادثه‌ای در ارتفاعات نبودیم و خرید بالغ بر یک میلیارد تجهیزات مختص ارتفاعات نیز به ایمنی بیشتر در این زمینه کمک کرده است.

رئیس سازمان مدیریت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: میانگین مدت زمان رسیدن به محل حادثه در آتش‎نشانی شیراز هم‌اکنون ۵ دقیقه و ۲٠ ثانیه است، این در حالی است که استاندارد جهانی ۴ تا ۶ دقیقه است ولی هدف و سعی ما این است که این عدد را به زیر ۵ دقیقه برسانیم. رئیس سازمان آتش نشانی در پایان گفت: دغدغه اصلی آتش نشانان، بحث معیشتی آن‌هاست که باید خیلی جدی دیده شود. خانواده‌های این عزیزان با مقدار ساعات کار آتش نشانان مشکل دارند که با جذب ۲۸٠ نیروی جدید، این مشکل نیز برطرف خواهد شد. اما مراسم ضیافت تقدیر از آتش نشانها در حالی در باغ عفیف آباد برگزار شد که با توجه به انفجار در یک ساختمان مسکونی هشت طبقه در بلوار فضیلت بر اثر نشت گاز آتش‌نشانهای ۵ ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند تا حتی نتوانند در  شب تجلیل از آنها حضور داشته باشند.

true
true
احترام تمام قد مدیریت شهری به پاس رشادتهای فرشتگان سرخ پوش
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true