×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای ۱۰۰ برنامه‌ ویژه هفته داوطلب توسط جمعیت هلال احمر فارس

عبدالغفور مصطفایی – شهر مردم
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس، گفت: ۱۴ آذرماه روز جهانی داوطلب است و چون پایه و اساس هلال احمر، داوطلب محور است و تمام برنامه ها را داوطلبان انجام می‌دهند، لذا این روز برای خدمات بهتر به هفته تبدیل گردید.
حسین درویشی، روز گذشته در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به مناسبت ۵ دسامبر، مصادف با روز جهانی داوطلب که در کشور از ۱۱ تا ۱۷ آذرماه با هدف داوطلب محور، در‌ قالب ارائه خدمات به صورت رایگان، شامل امداد نجات، سیل، زلزله و… ‌پیش بینی شده، مشغول فعالیت هستند.
درویشی، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان فارس، دارای ۷۳ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات و مرکز پاسخگویی در رسته‌های مختلف عملیاتی، ۲۰۴ هزار عضو داوطلب در بخش‌های امداد و نجات، جوانان و امور داوطلبان و ۲۰۴ هزار عضو در بخش های مختلف در ۲ سال گذشته، مشغول فعالیت است.
وی، خاطر نشان کرد: در حوزه معاونت درمان و توانبخشی، نوسازی و تجهیز تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری به مبلغ ۳ میلیارد ۶۴۰ میلیون ریال، راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر استان در شهر شیراز و نیز ۱۲۹ درصد ارائه خدمات دارویی و نیز در حوزه امداد و نجات کمک به ۵۹ هزار و ۲۰۱ حادثه دیده، توسط ۲۱ هزار و ۲۹ نفر از نیروهای عملیاتی در قالب امداد رسانی، در حوادثی شامل سیل بر اثر پدیده مانسون در ۲۶ شهرستان، زلزله‌های فین هرمزگان، بندر خمیر، سیل جنوب فارس و زلزله ترکیه و دیگر کشورها امداد رسانی می کند.
این مسئول، بیان داشت: پایگاه امداد در حوزه معاونت منابع انسانی و پشتیبانی نیز با تکمیل ۷ پایگاه امداد جاده ای و کوهستان، در گلگون نورآباد ممسنی، پاسارگاد، کمارچ کازرون، شهرستان رستم، دالین سپیدان و امداد کوهستان داراب، تکمیل انبار امدادی شهرستان‌های کازرون، داراب و مهر در مجموع با ۴ هزار و ۵۶۰ متر مربع در این جمعیت از سال هزار و ۴۰۰ تاکنون، مشغول فعالیت است.
درویشی، بیان داشت: ارائه ۸ هزار خدمت به ۶۴ هزار و ۹۴۴ نفر از سوی معاونت امور جوانان و کسب رتبه برتر در ۱۸ برنامه ملی و استانی، شامل طرح آمران سلامت، طرح نذر سلامت، تجلیل از مزدوجین، مسابقه پرتو صلح و مهر یاد و نیز مسابقات دادرس، از دیگر خدمات این معاونت است.
این مسئول، اضافه کرد: بهره‌مندی ۲۶۰ هزار و ۸۸۸ نفر از آموزش‌های امدادی، ۲۴۴ هزار و ۶۳۲ نفر از آموزش همگانی و عمومی، ۱۶ هزار و ۲۵۶ از آموزش تخصصی و نیز رفع تصرف از املاک و اراضی جمعیت هلال احمر فارس، به ارزش یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون ۷۹۵ هزار ریال، تهیه ۱۲۰ هزار جفت کفش برای مردم غزه با کمک خیران، کمیته امداد، بهزیستی و شهرداری از جمله خدمات جمعیت هلال احمر فارس است.

*اجرای صد عنوان برنامه‌ ویژه هفته داوطلب
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس، به ویژه برنامه هفته داوطلب امسال، اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از صد عنوان برنامه‌، تدارک دیده ایم که در حال حاضر ۱۶ کاروان سلامت در ۱۶ شهرستان استان، با حضور ۱۲۰ پزشک و پرستار و کادر درمان در تخصص های مختلف، به ارائه خدمات می‌پردازند، همچنین در پویش بشر دوستی و کمک به مردم مقتدر و مظلوم غزه، بیش از ۱۲۰ هزار جفت کفش اهدا شد.
درویشی، در پایان برگزاری دوره آشنایی و آموزشی مخاطرات برای اولین بار در کشور، ایجاد شبکه خبرنگار داوطلب و صدور کارت خبرنگاری داوطلب را از ویژه برنامه هایی برای اصحاب رسانه دانست.

true
true
اجرای ۱۰۰ برنامه‌ ویژه هفته داوطلب توسط جمعیت هلال احمر فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true