×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز سومین مرحله رزمایش جهادگران فاطمی۳ در فارس همزمان با کل کشور/ فعالیت ۵۵گروه جهادی اتاق اصناف فارس در سومین رزمایش جهادگران فاطمی

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
سومین مرحله رزمایش جهادگران فاطمی ۳ (اعزام گروه های جهادی_تخصصی اصناف به مناطق کم برخوردار در طول هفته بسیج سال ۱۴۰۲) در اولین روز هفته بسیج، همزمان با کل کشور در فارس نیز آغاز شد، که اعضای اتاق اصناف شیراز و مرکز استان نیز برای اجرای این طرح، در راستای خدمت به محرومین، اعلام آمادگی کردند.


نایب رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، در مراسم افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی ۳ در جمع خبرنگاران، گفت: رزمایش های مختلفی با محوریت سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر استان فارس، در قالب رزمایش های مواسات و همدلی در حمایت از کارگران واحدهای صنفی آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا و خانواده های کم برخوردار، تاکنون برگزار شده است.
علیرضا رعنایی، با اشاره به شرایط خاص اقتصادی و مشکلات ایجاده شده در مناطق کمتر برخوردار، افزود: رزمایش جهادگران فاطمی ۳، با ابتکار سازمان بسیج اصناف کشور و در اقدامی جهادی، همزمان در سراسر کشور و در اولین روز هفته بسیج، آغاز شده است و اتاق اصناف مرکز استان فارس نیز با تمام توان و با نیروهای جهادی-تخصصی در حوزه اصناف، در این رزمایش جهادی، حضور خواهد داشت.
وی، تصریح کرد: ۱۲ اتحادیه صنفی، در حوزه های مختلف خدماتی و تاسیسات، در قالب این رزمایش در مناطق کمتر برخوردار شیراز و سایر شهرستان های فارس، به شهروندان خدمات ارائه می دهند.
نایب رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، افزود: در این رزمایش، هزار خدمت در هزار نقطه کشور به یاد شهید والامقام، حاج اسماعیل رضایی؛ شهید شاخص اصناف سال ۱۴۰۲، ارائه می شود و در استان فارس هم همزمان با سراسر کشور، طی هفته بسیج توسط اتحادیه های صنفی به افراد نیازمند و محرومی که در مناطق کمتر برخوردار، شناسایی شده اند، خدمات جهادی-تخصصی ارائه می شود که در این میان، این خدمات به جامعه عشایر کوچ رو نیز ارایه می شوند.
رعنایی، با اشاره به حضور همیشه در صحنه اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان فارس در برنامه ها و رزمایش های مختلف کشور، گفت: اصناف، در فعالیت های عام المنفعه و در شرایط خاصی مثل سیل، زلزله و کرونا، همواره در صحنه بوده و نشان داده اند همیشه پیشگام و در کنار هموطنان و همشهریان خود هستند.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه فجر استان فارس هم در این مراسم افتتاحیه، گفت: امروز شاهد آغاز به کار سومین رزمایش جهادگران فاطمی در استان فارس، همزمان با سراسر کشور هستیم که رزمایش جهادی- تخصصی اصناف در این سطح به شمار می رود.
مهدی دوکوهکی، افزود: در این رزمایش، در سطح کشور ۱۰۰ هزار خدمت صادقانه، در هزار نقطه از کشور به همت اصناف، ارائه می شود، در حال حاضر، در اتاق اصناف فارس، ۱۱۰ گروه جهادی، سازماندهی شده که در مرحله قبل، ۶۰ گروه در این رزمایش حضور داشتند و در این مرحله هم بیش از ۵۵ گروه جهادی سازماندهی شدند که این هفته به مناطق اعزام می شوند.
وی، اضافه کرد: همزمان در تمامی شهرستان های استان فارس، این رزمایش با محوریت بسیج اصناف نواحی مقاومت و شهرستان ها با همکاری اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی، برگزار می شود.
دوکوهکی، با اشاره به اینکه رزمایش جهادگران فاطمی ۳ که به مناسبت هفته بسیج به اجرا درمی آید، اظهار کرد: این رزمایش، در ۲۹ آبان ماه افتتاح می شود و برای اجرای آن در سطح شهر شیراز و سایر نقاط استان، بیش از ۵۵ گروه جهادی سازمان دهی شده اند.
مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه فجر استان فارس، با تشکر از مشارکت اتحادیه های صنفی در برگزاری این رزمایش جهادی، گفت: در این مرحله از رزمایش، ۱۲ اتحادیه صنفی در شهر شیراز، همکاری می کنند که گروه های جهادی آنها، با همکاری حوزه های بسیج اصناف، سازمان دهی شده اند و به منظور خدمات رسانی به مردم عزیز و شریف استان، به مناطق محروم و کم بضاعت، اعزام می شوند.

جانشین فرمانده سپاه فجر در امور اقشار بسیج نیز با تبریک هفته بسیج در این مراسم، گفت: در رزمایش جهادگران فاطمی ۳، رزمایش های مختلفی در قالب گروه های تخصصی بسیج اقشار در کشور شروع شده است و طلیعه شروع کار آن، رزمایش «هزار خدمت در هزار نقطه کشور» به یاد شهید والامقام، حاج اسماعیل رضایی؛ شهید شاخص سال ۱۴۰۲ اصناف کشور است.
سرهنگ پاسدار امیر جاهدی، افزود: در قالب این رزمایش، گروه های مختلف جهادی که در مجموعه بسیج اصناف، سازمان دهی شده اند، به ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف که عمدتا نیازمندان و محرومان هستند، می پردازند.
سرهنگ جاهدی، با ذکر مثال هایی در این خصوص، بیان کرد: مثلا صنف اتحادیه مکانیک خودرو، برای افراد نیازمند بدون دریافت دستمزد و یا با لحاظ کردن تخفیف به تعمیر خودرو می پردازند.
وی ادامه داد: عمده جامعه هدف ما هم به واسطه کمیته امداد و دستگاه های حمایتی، مثل بهزیستی، شناسایی شده اند و خانواده هایی که عمده لوازم خانگی آنها آسیب دیده و نیاز به تعمیر داشته باشد، با حمایت صنف تعمیرکاران لوازم خانگی، می توانند از خدمات تعمیر رایگان در این خصوص، برخوردار شوند.
جانشین فرمانده سپاه فجر در امور اقشار بسیج نیز با تبریک هفته بسیج، افزود: در سنوات گذشته، رزمایش ها به صورت عمومی، برگزار می شد اما از سال گذشته، رزمایش ها تخصصی شده اند؛ به عنوان نمونه در طول هفته مبارک بسیج، بسیج جامعه پزشکی به ارائه خدمات پزشکی رایگان به جامعه محرومان و مستضعفان می پردازند و یا بسیج جامعه کشاورزی در حوزه خدمات مشاوره ای، به کشاورزان خدمات مشاوره ای ارائه می دهد.
وی، تصریح کرد: تا پایان هفته بسیج، ارائه این خدمات، به صورت تخصصی ادامه خواهد یافت که در هفته بسیج به صورت رزمایش گونه است اما تا پایان سال هم ارائه این خدمات تخصصی، ادامه خواهد یافت؛ همچنین لازم به ذکر است که برای ۱۲ اتحادیه صنفی ما در استان فارس، برای مشارکت مستقیم در قالب این رزمایش، ارائه خدمات تخصصی تعریف شده، اما این بدان معنا نیست که سایر اتحادیه ها، خدمات ارائه نمی دهند.
جاهدی، تصریح کرد: طرح عمران روستا نیز در این رزمایش با محوریت بسیج مهندسین عمران، از بعد از ظهر ۲۹ آبان با میزبانی فارس، شروع شده است.

true
true
آغاز سومین مرحله رزمایش جهادگران فاطمی۳ در فارس همزمان با کل کشور/ فعالیت ۵۵گروه جهادی اتاق اصناف فارس در سومین رزمایش جهادگران فاطمی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true