×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کپی‌برداری یحیی از روی دست فرهاد

کپی‌برداری یحیی از روی دست فرهاد، یحیی گل‌محمدی پیش از آغاز فصل گذشته لیگ برتر، با تصمیمی درست باعث فتح تمامی جام‌ها شد.

 

به گزارش شهر مردم، پرسپولیس یکی از موفق ترین فصل‌های خود را پشت سر گذاشت و ۲ قهرمانی باشکوه کسب کرد. این قهرمانی‌ها عوامل مختلفی داشت؛ اما مهمترین عاملی که عامل موفقیت پرسپولیس در فصل گذشته بود به تصمیم درست یحیی گل‌محمدی در ابتدای فصل بازمی‌گردد.

سرمربی پرسپولیس با کنار گذاشتن حمید مطهری و داود فنایی، دو مربی برزیلی را جایگزین آنها کرد. اوسمار ویرا به عنوان دستیار اول و ولسلی ننکا به عنوان مربی دروازه‌بانان نقش زیادی در قهرمانی ۳ گانه پرسپولیس داشتند. ویرا مغر متفکر پرسپولیس بود و گل‌محمدی هم اعتماد زیادی به این مربی داشت. در برخی بازی‌ها که پرسپولیس دچار شرایط سختی می‌شد ویرا با قلم و کاغذ نکات فنی را به گل‌محمدی یادآور می‌شد.

کپی‌برداری یحیی از روی دست فرهاد

ننکا هم توانست بیرانوند را به روزهای اوجش بازگرداند. پس از بازگشت این دروازه بان از فوتبال پرتغال و بلژیک تصور می شد دوران اوج او برای همیشه به پایان رسیده است؛ اما ننکا خدمت بزرگی به بیرانوند کرد و باعث احیای او شد.

در لیگ بیست و یکم که استقلال با هدایت فرهاد مجیدی قهرمان لیگ برتر شده بود دستیار ایتالیایی نقش زیادی در این قهرمانی داشت. گابریل پین که سال‌ها در سطح اول فوتبال ایتالیا فعالیت کرده بود عهده‌دار همه مسائل فنی استقلال شد و به احتمال فراوان اگر او نبود استقلال شانس به مراتب کمتری برای قهرمانی داشت.

کپی‌برداری یحیی از روی دست فرهاد

همین نقش پین در قهرمانی استقلال بود که گل‌محمدی را وادار کرد از مربیان خارجی در کادرفنی پرسپولیس استفاده کند. شاید این مسئله بهترین چینش برای کادرفنی تیم‌های ایرانی باشد. اتفاقا قلعه‌نویی هم که سال‌ها مخالف حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران بود یک مربی ایتالیایی را به عنوان دستیار اول خود در تیم ملی فوتبال ایران انتخاب کرد.

به نقل از ایرنا، مربیان خارجی می‌توانند نفرات دوم خوبی در کادرفنی تیم‌های ایرانی باشند؛ چرا که از یک طرف با علم روز فوتبال آشنایی دارند و از طرف دیگر مجبور نیستند مستقیما با حواشی فوتبال ایران روبرو شوند.

true
true
کپی‌برداری یحیی از روی دست فرهاد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true