×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کمک‌های جهانی برای تحصیل اتباع خارجی در ایران کمتر از نیم درصد است

کمک‌های جهانی برای تحصیل اتباع خارجی در ایران کمتر از نیم درصد است، سرپرست مرکز امور بین الملل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز دانش آموزان اتباع بدون هیچگونه استثنایی در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل هستند، در حالی که کمک‌های جهانی برای تحصیل این دانش‌آموزان کمتر از نیم درصد هزینه ای است که جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد.

به گزارش شهر مردم ، ابوالفضل کمالی یکشنبه شب در آیین افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه ابتدایی حافظ ویژه دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی محله بوکان سعادت شهر پاسارگاد افزود: جمهوری اسلامی ایران در پوشش تحصیلی اتباع خارجی، آزمایش خود رابه بهترین شکل پس داده ونمره بالایی کسب کرده است. وی ادامه داد: این در حالی است که هزینه‌های جوامع بین‌الملل نسبت به هزینه‌کرد جمهوری اسلامی ایران برای دانش اموزان اتباع خارجی می کند بسیار پایین است.

سرپرست مرکز امور بین الملل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: برای پذیرش دانش‌آموزان خارجی حاضر در کشور در هر سال۱۵۰، مدرسه ویژه اتباع نیازداریم در حالی که امور پناهندگان سازمان ملل متحد از سال ۲۰۲۰ تاکنون فقط برای احداث۲۰ مدرسه به ایران کمک کرده است.

کمالی یادآور شد: در فارس ۴۵ هزار و در کل کشور ۷۰۰ هزار نفر دانش آموز تبعه خارجی تحصیل می‌کنند. وی با بیان اینکه فارس از استانهایی است که میزبان شمار بالایی ازاتباع خارجی است، اظهار کرد: به همین دلیل این استان نیازمند مشارکت و مساعدت بیشتری برای پذیرش دانش‌آموزان خارجی است. کمالی اضافه کرد: سال گذشته در عرض کمتراز سه ماه، ۲۵۰ هزار دانش آموز اتباع خاجی وارد کشور شد که وزارت آموزش و پرورش موفق شدآنها را ساماندهی کند و در مدارس ایران مشغول به تحصیل شدند.

ساخت سه واحد آموزشی اتباع با تامین اعتبار آژانس پناهندگان سازمان ملل

رئیس دفتر شیراز کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در این آیین افتتاح گفت: در سال‌های ۲۰۲۲ و۲۰۲۳ آژانس پناهندگان سازمان ملل برای تامین سه واحد آموزشی در فارس اقدام کرد که ۲ پروژه جهرم وپاسارگاد با بودجه این آزانس بین المللی تامین اعتبار و بهرهبرداری شد. اُولگا کیم گفت: با توجه به نقشه توسعه وزارت آموزش و پرورش، یونیسف آمادگی برای هرگونه همکاری دارد و سعی می کنیم علاوه بر آموزش و پرورش ، با مجلس شورای اسلامی نیز وارد همکاری شویم.

وی ضمن سپاسگذاری از مردم شهرستان پاسارگاد برای میزبانی از پناهندگان و زندگی شانه به شانه با آنها، ادامه داد: حضور مسوولین وزارت اموزش و پرورش و نماینده مردم شهرستانهای مرودشت و ارسنجان وپاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه نشان از اهمیت دولت ایران به تحصیل اتباع است. رئیس دفتر شیراز کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ضمن قدردانی از جامعه جهانی به خاطر پشتیبانی مداوم در بحث حوزه آموزش در ایران از کشور ایران نیز خواست که درخصوص اخذ مدارک تحصیلی وکارت اقامتی اتباع تازه وارد تسهیلات جدیدی را داشته باشد چرا که این کاردر چند مرحله انجام می شود.

افتتاح مدرسه اتباع پاسارگاد با ۲۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: مدرسه حافظ بوکان پاسارگاد با اعتبار ۲۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دربرداشته که ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد پرداخت شده و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه آن نیز از محل اعتبارات ملی تامین وپرداخت شده است.

محمود میرزایی درباره این آموزشگاه مشترک دانش‌آموزان اتباع و ایرانی پاسارگاد توضیح داد: مدرسه حافظ دارای ۱۲ کلاس درس، نمازخانه ، آزمایشگاه و سرویس‌های بهداشتی با زیربنای یک هزار و ۳۰۰ متر مربع است و در قالب این پروژه یکهزار و ۲۰۰ متر مربع محوطه سازی و ۱۶۰ متر دیوار کشی شده است. وی اضافه کرد: مدرسه ابتدایی حافظ بوکان سعادت شهر پاسارگاد ویژه تحصیل دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی است و دومین مدرسه اتباع خارجه است که طی ۲ هفته گذشته در فارس به بهره برداری می رسد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس با اشاره به جمعیت ۴۵ هزار نفری دانش‌آموزان خارجی در این استان، اظهار کرد: انتظار داریم که سازمان ملل متحد تعداد مدارسش را در فارس افزایش دهد.

 

true
true
کمک‌های جهانی برای تحصیل اتباع خارجی در ایران کمتر از نیم درصد است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true