×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۵ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
عزم دوباره مدیریت شهری شیراز برای برچیدن بساط سدمعبر

عزم دوباره مدیریت شهری شیراز برای برچیدن بساط سدمعبر، سد معبر مشکل دیرینه بسیاری از معابر کلانشهر شیراز است که از سالیان گذشته تاکنون سابقه داشته و کماکان نیز در معابر این شهر کام شهروندان را تلخ می کند. به گزارش شهر مردم ، پارک خودروها در پیاده رو یا مسیر دوچرخه و عابرین پیاده یا چیدن بساط فروشگاه‌ها در محل تردد پیاده و نظایر این صحنه‌ها به وفور در خیابان‌های کلانشهر شیراز قابل مشاهده است.

سدی مقابل پای شهروندان در اغلب معابر

سد معبر پایین و بالای شهر هم ندارد و همه جای شیراز می‌توان این معضل شهری که حقوق شهروندان را خدشه دار کرده دید. با گذر از اغلب معابر شیراز از مسیرهای تاریخی و گردشگری بازار وکیل و مرکز این شهر گرفته تا خیابان ها و بلوارهایی مانند معالی آباد،خیابان زند، عفیف آباد، پاسارگاد، قصردشت،فاطمی و ….می‌توان به راحتی سدمعبر خودروهای پارک شده در پیاده رو و مسیر گذر انسان یا حجره و مغازه دارانی که به حق خود قانع نیستند و پا را از حریم خصوصی به معابر عمومی گذاشته اند مشاهده کرد. نحوه پارک خودروها و سد معبر فروشگاه ها در بسیاری از معابر شیراز به نحوی است که شهروندان برای تردد هیچ راهی جز تردد در خیابان و محل عبور خودروها را ندارند که این وضعیت خطرات زیادی در پی دارد.

سد معبر سریالی و اسفناک فست فودی های کلانشهر

بسیاری از فست فودی های شیراز نیز در معابر عمومی میز و صندلی چیده و بخش باقی مانده از پیاده رو را نیز به محل پارک پیک موتوری و وسایل نقلیه خود اختصاص داده اند. سد معبر دستفروشان نیز که برای تامین معاش خانواده در گوشه ای از معبری بساط پهن کرده‌اند شاید کمترین نوع آسیب به حقوق شهروندی باشد و شاید تنها اگر به این نوع سدمعبر بود کمتر شهروندان معترض می شدند هرچند که این نیز نوعی سدمعبر است اما مهربانی ایرانی ها و خصوصا شیرازی ها باعث شده که رابطه بهتری بین اغلب شهروندان و این نوع سدمعبرها ایجاد شود.

فراتر از سد معبر پیاده و تجاوز به حریم خیابان

مشکل بزرگتر سدمعبر فروشگاه ها و مغازه هایی است که به حق خود قانع نبوده و به حریم عمومی تجاوز می کنند و جدای از بساطی که در پیاده روها می چینند خودرو خود را نیز در جایی از پیاده رو جا داده و یا برای نگه داشتن جای پارک در معبر عمومی بلوک چینی می کنند. نمونه این وضعیت اسفناک را در بسیاری از معابر کلانشهر شیراز ازجمله بلوار پاسارگاد خیابان های مرکزی شیراز معالی آباد، عفیف آباد و … می توان دید.

آشتی شیراز با قانون؛آیا بساط سد معبر در کلان شهر برچیده خواهد شد؟

مدیریت شهری شیراز طی سالیان گذشته نیز بارها برای ورود به این مساله وعده داده اما تاکنون بساط این متجاوزان به حریم شهروندان و ساکنین شیراز برچیده نشده است. شهردار شیراز دوشنبه مجددا از عزم جزم مدیریت شهری برای برخورد قاطع و قانونی با معضل سد معبر خبر داد. محمدحسن اسدی در جلسه شورای معاونین شهرداری این کلان‌شهر با بیان اینکه رفع معضل سد معبر مشارکت همه متولیان را می‌طلبد، بر رفع آن با مشارکت متولیان این امر تأکید کرد.

او با تأکید بر ضرورت آرامش و نظم اجتماعی تصریح کرد: سد معابر معضلی مهم است که موجب سلب آرامش شهروندان و منجر به نازیبایی در چهره این کلان‌شهر می‌شود و به‌عنوان مطالبه جدی شهروندان تبدیل‌شده است.

او با استناد به بند ۲ از ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها بیان کرد: سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آن‌ها و میدان‌ها، بوستان‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان‌ دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور فوق به‌وسیله مأمورین خود رأساً‌ اقدام کند

true
true
عزم دوباره مدیریت شهری شیراز برای برچیدن بساط سدمعبر
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true