×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کمبود ورزشگاه‌های اختصاصی برای بانوان در فارس

کمبود ورزشگاه‌های اختصاصی برای بانوان در فارس، سرپرست ورزش و جوانان فارس با اشاره به اینکه زیر ساخت های ورزش بانوان در این استان اختصاصی نیست،‌گفت:‌ نیمی از جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل می دهند برای همین هم باید آنها سالن ها و ورزشگاه های اختصاصی داشته باشند.

 

به گزارش شهر مردم، رحیم خداجو اظهار کرد:‌ سبک زندگی انسان ها عوض شده و به سمت ماشینی پیش رفته است برای همین هم افزون بر ۳۰ تا ۴۰ درصد دانش آموزان ما چه دختر و چه پسر دچار مشکل ساختار قامتی و چاقی مفرط شده اند و از طریق ورزش می توان جلو فقر حرکتی آنها را گرفت.

وی در مورد کمبود ورزشگاه های اختصاصی برای بانوان در فارس گفت:‌ در فارس مشکل اساسی وجود دارد شاید به نوعی ماهم مقصر باشیم که چقدر برای آنها در برنامه ریزی ضعیف عمل کردیم؟‌ وگرنه نباید دراین استان پهناور تنها یک مجموعه ورزشی ( حجاب )‌ که آنهم فرسوده است به بانوان اختصاص داشته باشد.

وجود زیرساخت های ورزشی اختصاصی بانوان در فارس ضرورت دارد

خداجو تاکید کرد: باید در هرشهرستانی از استان فارس یک مجموعه ورزشی چند منظوره برای بانوان ساخته شود تا آنها بتوانند بدون دغدغه و هرساعت که مناسب بود ورزش کنند نه اینکه بدترین سانس ها را در سالن ها به آنها اختصاص دهیم.

بازیکن اسبق تیم فوتبال برق شیراز،‌ تصریح کرد:‌ حدود یک هزار پروِژه نیمه تمام و آماده بهره برداری وجود دارد که هیچ کدام از آنها اختصاص به بانوان ندارد و باید این رویکرد تغییر کند و به سمتی برویم که هر شهرستان یک مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان داشته باشد که متاسفانه در ساخت وسازها این نگاه انجام نشده است.

 

وجود زیرساخت های ورزشی اختصاصی بانوان در فارس ضرورت دارد
 ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز

خداجو خاطر نشان کرد: وقتی ساره جوانمردی با کودک خردسال و حجابش در بازیهای پارآسیایی هانگژِه و پارالمپیک پرچم کشورمان را در رشته تیراندازی به اهتزاز در می آورد بیانگر ظرفیت های بانوان ماست .

قدرت سیاسی ورزش زیاد است

سرپرست ورزش و جوانان فارس با اظهار اینکه قدرت سیاسی ورزش اینقدر زیاد است،‌ افزود: ‌برای یک رویداد ورزشی قهرمانان ما درکشورهای مختلف وقتی روی سکو می روند و پرچم کشورمان به اهتزاز در میاید و سرود ملی می خوانند بیانگر قدرت سیاسی ورزش است که هم باید در حوزه ورزش همگانی برای سلامت جامعه و هم در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای برای بالا بردن پرچم کشورمان سرمایه گذاری کلانی کنیم.

رسانه ها مطالبه گر باشند

وی به نقش مهم رسانه ها در حوزه ورزش و سلامت اشاره کرد و افزود:‌ رسانه ها به عنوان مطالبه گر نقش مهمی در توسعه ورزش دارندٰ،‌ آنها می توانند با نقدمنصفانه و ارایه راهکار جامعه را به سمت پویایی و نشاط سوق دهند.

وجود زیرساخت های ورزشی اختصاصی بانوان در فارس ضرورت دارد
 سالن ۶ هزار نفره شیراز

 

بهره برداری از ۳۳ پروِژه ورزشی در دهه مبارک فجر

این پیشکسوت ورزش فارس به بهره برداری از ۳۳ پروِژه ورزشی در مناطق مختلف فارس و ۲۵ خانه روستایی در دهه مبارک فجراشاره کرد و گفت:‌ با بهره برداری از این پروِژه ها سرانه فضای ورزشی این استان افزایش می یابد هر چند سرانه ورزش فارس به آن چیزی که در برنامه توسعه دوم پیش بینی شده بوده فاصله زیادی دارد و چشم انتظار مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور هستیم تا با اختصاص یافتن آنها بتوان ورزشگاه های بزرگ و ملی فارس را به بهره برداری برسانیم.

مقدمات برگزاری مجمع هیاتها فراهم شده است

سرپرست ورزش و جوانان فارس درمورد هیات هایی که به صورت سرپرستی اداره می شود و تعدادشان هم زیاد است،‌گفت:‌ مقدمات ۱۴ هیات برای برگزاری مجمع آنها فراهم شده و برای والیبال هم مقررشد سرپرست تعیین شود تا این رشته هم هر چه زودتراز بلاتکلیفی سه ساله نجات یابد.

true
true
کمبود ورزشگاه‌های اختصاصی برای بانوان در فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true