×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پنج مشکل مهم و عمده پیش روی مردم

سید محی الدین حسینی ارسنجانی – شهر مردم

از مهمترین مشکلات پیش روی مردم کشورمان در شرایط فعلی مساله معیشت، اشتغال، مسکن، گرانی (تورم) و تبعیض یا همان بیعدالتی هست.معیشت مردم دچار اشکال جدی است و بیشتر مردم ایران در قوت لایموت خود مانده اند.فقر مالی و مادی افراد تحت پوشش و بی بضاعتهای بی خانمان بیداد میکند و باید راه و چاره ای برای ریشه کنی فقر مالی و ناتوانی مردم در خرید کالا و مایحتاجشان پیدا کرد و وضعیت معیشت مردم را باید بهبود بخشید.
دولت باید برای افزایش رفاه عمومی و بالابردن قدرت خرید مردم برنامه ریزی کرده و تلاشش در راستای توجه به سلامت جسم و رفع نیازهای حوراکی مردم باشد.بویژه در تامین کالاهای اساسی و ضروری مردم اهمال و سستی نشود زیرا کمبود کالاها و گرانی آنها مضرات فراوانی را به دنبال داشته که سوء تغذیه از جمله آنهاست.
مساله مسکن و سرپناه از اولویتها و از آرزوهای دیرینه مردم ندار و گرفتار است.مبالغ بالای رهن و اجاره مردم را بی پول و استرسی و روانی کرده و همه در به در به دنبال تهیه وجه رهن و اجاره های سنگین ماهانه اند. دولت در زمینه تامین مسکن فقط شعار داده و مسکن محرومان در هاله ای از ابهام است و مسکن زوجهای جوان هم که رو به هواست!در بحث اشتغال هم که خوب میدانیم چه خبر است و در چه وضعیتی هستیم. این همه فارغ التحصیل دانشگاهها و نخبگان فارغ التحصیلی که سرخورده شده اند و راه به جایی نمیبرند و استخدامهای فله ای سالهای قبل انان را که درس خوانده اند و هزینه ها کرده اند و اکنون بیکارند و شغل مناسب و مرتبط با خود را نمی یابند آذار میدهد.
غول سیاه گرانی و تورم بر سر مردم سنگینی و بساط دلخوشی و ارامش فکری مردم را به هم زده و هیچ کنترل و نظارت جدی در این باره وجود ندارد. برخی از مدیران اصناف مختلف چون خود ذی نفع در عرضه و فروش کالاها ی متفاوتند با چراغ سبز نشان دادن به فروشندگان عمده و خرده برای گران کردن کالاهایشان عملا با گران فروشی مقابله نمیکنند و نهادهای بازرسی و نظارت هم بهانه کمبود نیروی کاری برای سرکشی و نظارت بر فروش کالا دارند.
در کنار مشکلات مالی و مسکن و اشتغال و گرانی آنچه که مردم را سخت آذار میدهد و آنان به دنبال حذف و بر طرف کردن آنند،همانا تبعیض و بی عدالتی و عدم اجرای درست قانون و زد و بندها و رانت خواریها، فسادهای سازمان یافته و سیستماتیک و انواع نابهنجاریهایی است که سر منشاء همه انها بی عدالتی و تبعیض است. دولت فعلی منادی رفع تبعیض و بی عدالتی و برقراری عدالت مد نظر مولا علی است اما کو؟چه زمانی باید این ایده و آرزوی مردم تحقق یابد؟
امیدوارم تحولاتی به نفع کشور و مردم رخ دهد و بساط این همه مشکلات ریز و درشت کشور جمع و همه در اوج ارامش و امنیت روحی و روانی بتوانند در یک زندگی معمولی و ساده به سر برند و به کشور خویش خدمت نمایند.

true
برچسب ها : , ,
true
پنج مشکل مهم و عمده پیش روی مردم
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true