×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
وجود ۴۹۶ واحد غیر فعال در شهرکهای صنعتی فارس

تهیه اطلس احیای واحدهای صنعتی راکد فارس، تا آبان ماه برای سرمایه گذاران ،  به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار “شهر مردم “ هر سال ۲۱مرداد به نام روز صنایع کوچک، نامگذاری شده است. صنایعی که گرچه عنوان صنایع کوچک را یدک می‌کشند اما نقش بزرگی در رشد و توسعه کشور و البته اشتغال، دارند. در همین راستا و به مناسبت این روز، جمعی از خبرنگاران حوزه اقتصادی، در قالب یک تور گردشگری، از تعدادی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شیراز، بازدید کردند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس، در حاشیه این بازدید، در جمع خبرنگاران، با اشاره به واگذاری زمین بدون تشریفات به ۱۵ شرکت دانش بنیان در سال جاری، گفت: در همین راستا  ۳۱قرارداد و ۶ هکتار زمین با  ۶ماه تنفس، در اختیار شرکتهای دانش بنیان، قرار دادیم.سید مصطفی هاشمی، با اشاره به وجود دو خوشه فعال صنعتی، در فارس تا کنون و اضافه شدن خوشه سنگ نی ریز، طی چند روز آینده و کسب رتبه برتر خوشه گیاهان دارویی فارس، در کشور، از فعالیت ۹ کلینیک صنعتی در فارس، خبر داد و افزود: تا کنون ۱۲ تور صنعتی، برگزار شده و ۲۴۵ نفر بازدیدکننده، در این تورها شرکت کردند.وی، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم ما، تهیه اطلس احیای واحدهای راکد، است که تا آبان ماه آماده شده و در اختیار سرمایه گذاران، قرار می‌گیرد.

هاشمی، ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد واحدهای صنعتی ما، در استان را واحدهای کوچک، تشکیل می‌دهند که ۴۰ درصد سرمایه گذاری و ۵۰ درصد اشتغال در این واحدهاست. مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس، در پاسخ به سوال فارس آگاه در ارتباط با تعداد واحدهای صنعتی راکد، در شهرکهای صنعتی هم اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳۳۲ واحد صنعتی، در شهرک صنعتی ما، وجود دارد که ۴۰ هزار نفر اشتغال را ایجاد کردند و ۶۰ درصد واحدهای صنعتی ما، در شیراز هستند و از کل این واحدها ۴۹۶ واحد صنعتی، راکد هستند.

هاشمی، اضافه کرد: از جمله کارهای شاخص که هم اکنون در شهرکهای صنعتی، در حال انجام است می‌توان به احداث ناحیه صنعتی جویم، اشاره کرد که مراحل تملک آن، در حال انجام است، همچنین مورد دیگر، شهرک صنایع دستی است که کار طراحی آن در دستور کار قرار گرفته و مصوبه هیات وزیران دارد و می‌تواند کمک خوبی به حوزه گردشگری و صنایع دستی در شیراز، باشد.

وی، از ارایه طرح اولین شهرک تخصصی صنفی شیراز، در سفر رئیس جمهور به فارس، خبر داد و گفت: با اجرای این شهرک، می‌توان بسیاری مشاغل مزاحم و انبارها را به این محل منتقل کرد.

وی، از آغاز واگذاری شهرک دارویی بیضا و رفع بخش زیادی از مشکلات آن، از جمله تامین زیرساختهایی مثل آب، برق و… خبر داد و گفت: در خصوص مصوبات ستاد تسهیل نیز ۸۵ درصد مصوبات ستاد را انجام دادیم و ۱۵درصد باقی مانده، نیز یا مشکل قانونی داشته یا موردی بوده که قابل انجام نبوده است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس، با اشاره به انجام ۸۰ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه شهرکهای صنعتی، گفت: یکی از اقداماتی که به زودی در شهرک صنعتی شیراز با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار، انجام می‌شود نهضت آسفالت است که به زودی انجام می‌شود و در کنار آن، با اتصال شبکه دوم آبرسانی و نیز استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شیراز، به زودی مشکل آب حل شده و فضای سبز شهرک هم بهتر می‌شود، این در حالی است که از اردیبهشت سال قبل، طبق قرارداد قرار بود کار شبکه دوم آبرسانی، انجام و تا بهمن ماه به بهره‌برداری برسد که این کار هنوز انجام نشده است.

وی، در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در خصوص شهرک صنعتی دوم شیراز هم گفت: ما طرح توسعه شهرک را در برنامه داریم و برای این کار ۵۵ هکتار زمین، تملک کردیم و قطعات کارگاهی از ۵۰۰ متر به بالا، در آن تعریف کردیم و اوقاف هم مجوز ۷۰ هکتار از زمینها را صادر کرده، اما بالاخره ما با محدودیت روبرو هستیم و باید به فکر شهرک دوم شیراز، باشیم.

وی، با اشاره به آغاز عملیات احداث ۲۲ واحد کارگاهی کوچک به عنوان اجاره ارزان، ادامه داد: در خصوص شهرک شماره ۲ اجرای این پروژه، قطعا مورد نیاز است و برای اجرای آن، زمینی به مساحت ۲هزار هکتار، مورد نیاز است که تا کنون زمین خوبی پیدا نکردیم و با منابع طبیعی در حال رایزنی هستیم اما در کنار آن، هم اکنون شهرکهای صنعتی سروستان، بیضا و برم شور هم دارند به عنوان کمک، سر ریز شهرک صنعتی شیراز را جذب می‌کنند. گفتنی است در ادامه این مراسم، خبرنگاران از چند واحد صنعتی از جمله شرکت گلپونه، پیشرو بالابر و یک شرکت تولید کیسه پلاستیکی، بازدید و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا شدند.

true
true
وجود ۴۹۶ واحد غیر فعال در شهرکهای صنعتی فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true