×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نهادهای بین‌المللی در بحران‌ها برای کمک به ایران رفتاری دوگانه دارند

نهادهای بین‌المللی در بحران‌ها برای کمک به ایران رفتاری دوگانه دارند ، رئیس سازمان مدیریت بحران درباره کمک‌های نهادهای بین‌المللی به حوزه مدیریت بحران و حمایت از مناطق بحران زده، گفت: در چند سال اخیر هیچ کمکی به ما نشده و رفتار نهادهای بین‌المللی نسبت به مردم ایران دوگانه بوده است.

به گزارش شهرمردم، محمدحسن نامی امروز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به جلسات مکرر با نمایندگان سازمان‌های بین المللی اظهار داشت: با وجود اینکه کشور ما از لحاظ طبیعی از نقاط بحران خیز جهان محسوب می‌شود اما هنوز هیچ کمکی از سوی نهادهای بین المللی به ما نشده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی در سازمان‌های بین المللی در حوزه بحران وجود دارد، افزود: عملکرد این سازمان‌ها تحت تاثیر نظام سلطه قرار دارد و ادعاهای آنان با رفتارشان همخوانی ندارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی همانند کشورهای غربی رفتاری دوگانه دارند و در عمل همه شعارهای خود را نادیده می‌گیرند و به آن عمل نمی‌کنند.

اکنون کمک‌های بین‌المللی در حوزه بحران به صفر رسیده است

نامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر و دهه‌های گذشته ایران با بحران‌های متعددی همچون زلزله، سیل، طوفان و خشکسالی دست و پنجه نرم کرده است، گفت: از چندین دهه گذشته به این طرف رفته رفته کمک‌های بین‌المللی در حوزه بحران کاهش یافته و اکنون به صفر رسیده است.

به گفته او، شروط نهادهای بین المللی برای کمک به مناطق بحران زده و بحران‌زا با توجه به تجربه نیت های پشت پرده آنها مورد پذیرش ما نیست، زیرا آنها تاکید بر ارتباط مستقیم با خود مردم مناطق بحران زده دارند که در گذشته نیز با چنین شروطی، اهداف دیگری را دنبال کردند و از این بابت کارنامه مطلوبی ندارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی نهادهای متعددی برای محرومیت زدایی، مدیریت بحران و کمک به مناطق بحران زده وجود دارد و نهادهای بین المللی می‌توانند ازطریق این سازو کارهای داخلی کشور ادعای خود را جامعه عمل بپوشانند.

true
true
نهادهای بین‌المللی در بحران‌ها برای کمک به ایران رفتاری دوگانه دارند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true