×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مسئولیت رسانه های فارس به مباحث گردشگری

مسئولیت رسانه های فارس به مباحث گردشگری، به گزارش سيد محی الدین حسینی ارسنجانی خبرنگار شهر مردم، وقتی ۳۷ درصد از جاذبه ها و اماکن گردشگری ایران مربوط به استان فارس است بنابراین باید سهم و ارزش خبری رسانه های استان به این مهمی نیز به مراتب بیش از وضعیت موجود باشد.داشتن یک یا دو صفحه از صفحات روزنامه ها به متون گردشگری و برخورداری بخشهای مختلف از گردشگری و میراث و صنایع دستی از فضاهای تبلیغاتی و نوشتاری در خبرگزاریها و پایگاههای خبری و همچنین تولید برنامه های متعدد و متنوع چه در رادیو و چه در تلوزیون ملی یا استانی باید بعنوان کاری مهم و مورد نیاز در دستور کار مدیران اجرایی بویژه مدیریت شهری شیراز و استانداری فارس و رسانه ها باشد.فارس چه بخواهیم و چه نخواهیم استان گردشگری و فعالیتهای وابسطه به این صنعت پول ساز و درآمدزا خواهد بود بنابراین وظیفه افراد صاحب قلم و نویسندگان و فرهنگوران و اهل خرد و دانایی و آگاهان از گذشته و حال استان پهناور فارس بویژه رسانه های ملی و محلی است که از ظرفیتهای مورد تاکید بزرگان کشور و از جمله رهبری در مورد گردشگری فارس بهتر و بیشتر از قبل بهره مند‌گردند و چه بهتر از این که ما علاوه بر معرفی جاذبه های شاخص گردشگری شهر و استانمان به معرفی و شناخت و شناساندن مفاخر عرصه های گوناگون فرهنگی و جادبه های گردشگری شیراز زیبا و فارس پهناور اقدام نماییم.تا به امروز علیرغم همه لطف و محبت و مهر و عنایات رسانه های فارس هنوز به مقوله گردشگری این سرزمین تاریخی به درستی  و با جدیت به آن پرداخته نشده و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هم به جز چند خبر و متن مرتبط و روزانه با گردشگری کار شاخص و فاخر ی در حوزه گردشگری استان گردشگری فارس انجام نداده اند. امید وارم اقداماتی خوب و ارزشمند در زمینه اختصاص برخی فضاهای مکتوب و غیر مکتوب رسانه ها به مباحث گردشگری اتفاق افتد. اداره کل میراث فرهنگی استان فارس هم باید برخوردار از نشریات تخصصی،علمی مکتوب و الکترونیک در حوزه میراث و گردشگری باشد و فعالان این صنعت را در زمینه های علمی و اموزش و معرفی اثار و…تربیت کرده و بر دانش و معلوماتشان روز به روز بیفزاید.قطعا اگر استانداری و پایگاه خبری آن به همراه شهرداری و اداره کل روابط عمومی این ارگان در کنار ادارات کلی همچون ارشاد اسلامی و اوقاف،مرکز اسناد و کتابخانه ملی، کتابخانه های عمومی و بنیاد فارس شناسی،اموزش و پرورش و دانشگاه و رسانه های مختلف پای کار بیایند و دست وحدت و همدلی با اداره کل میراث فرهنگی فارس و دیگر نهادهای خدمات رسان داشته باشند و برای اینده صنعت گردشگری شیراز و فارس برنامه ریزی کنند میتوانند شیراز را بعنوان شهر نمونه گردشگری ایران و منطقه خاورمیانه معرفی کنند. باید با تبلیغات محیطی و رسانه ای مستمر و بی وقفه میزان اقامت در شب گردشگران از یک شب به دو یا سه شب افزایش یابد و این کار مستلزم تهیه زیرساختهای گردشگری و تبلیغات لازم در تمام عرصه ها و اموزش شهروندان شهر گردشگر پذیری چون فارس از سوی ادارات مربوطه و همچنین فرهنگ سازی مشترک اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری و آموزش و پرورش  و…است.

 

true
true
مسئولیت رسانه های فارس به مباحث گردشگری
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true