×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت ، شهرمردم/ به دنبال حمله موشکی یمن به یک کشتی حامل نفت برای رژیم صهیونیستی، قیمت نفت افزایش یافت اما نگرانی در مورد فزونی عرضه در بازار مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها شد.

به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت اما سرمایه‌گذاران همچنان در آستانه تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره و انتشار آمار نرخ تورم محتاطانه عمل می‌کنند و نگرانی در مورد مازاد عرضه و کند شدن رشد تقاضا مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت برنت با ۳۲ سنت افزایش ۷۶٫۳۵ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳۱ سنت افزایش ۷۱٫۶۳ دلار معامله شد.

ییپ جان رانگ، تحلیلگر بازار IG در یادداشتی نوشت: «تمامی توجه‌ها باید بر آمار شاخص قیمت مصرف‌کننده که امروز منتشر می‌شود باشد چراکه احتمالا بر لحن سیاست‌گذاران آمریکایی در نشست آتی فدرال رزرو تاثیر می‌گذارد.»

گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) قرار است که امروز منتشر شود و نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو(FOMC)  نیز قرار است در روز چهارشنبه به نشست ۲ روزه سیاست‌گذاری خود پایان دهد.

به احتمال زیاد فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه نرخ بهره را بدون تغییر نگه می‌دارد اما نتیجه نشست ماه نوامبر نشان داد که سیاست‌گذاران این بانک هنوز نگرانند که نرخ تورم سرسختانه بالا بماند و راه را برای افزایش بیشتر نرخ بهره در صورت لزوم باز گذاشته‌اند.

حمله موشکی یمنی‌ها به یک کشتی نروژی حامل نفت به نام «استریندا» در دریای سرخ که مجروحی بر جای نگذاشت از عواملی بود که سبب افزایش قیمت نفت شد.

از طرفی به گفته چهار منبع آگاه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به توافق بر سر بسته پیشنهادی دوازدهم تحریم‌ها علیه روسیه نزدیک شده‌اند که قرار است در آن معاملات الماس روسیه را هدف قرار دهد و بر اقدامات جدیدی برای متوقف کردن جریان نفت روسیه متمرکز شود.

در عین حال، سرمایه‌گذاران هنوز در مورد کاهش عرضه نفت اوپک پلاس تردید دارند. سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک و هم‌پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در نشست ۳۰ نوامبر توافق کردند، تا به طور داوطلبانه حدود ۲٫۲ میلیون بشکه در روز کاهش تولید را در سه ماه نخست ۲۰۲۴ انجام دهند. این رقم شامل کاهش تولید داوطلبانه ۱٫۳ میلیون بشکه‌ای عربستان و روسیه نیز است.

true
true
قیمت نفت افزایش یافت
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true