×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عصبانیت رژیم صهیونیستی از نتایج تحقیق سازمان ملل درباره آنروا

عصبانیت رژیم صهیونیستی از نتایج تحقیق سازمان ملل درباره آنروا ، رژیم صهیونیستی با عصبانیت از نتایج تحقیق سازمان ملل مبنی بر بی‌طرفی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک ( آنروا)، خواستار قطع کمک‌ها به این نهاد حقوق بشری شد.

به گزارش روز سه شنبه شهرمردم  از پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، «اورن مارمورستاین» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با عصبانیت از نتایج تحقیق مستقل انجام شده از آنروا و رد ادعاهای این رژیم درباره این نهاد بین المللی مدعی شد: عمق نفوذ حماس در آنروا تا حدی است که نمی توان تشخیص داد که آنروا در کجا پایان می یابد و حماس از کجا شروع می شود.

این مقام صهیونیست در ادامه ادعاهای واهی خود افزود: بیش از ۲ هزار و ۱۳۵ کارمند آنروا عضو یکی از دو گروه حماس یا جهاد اسلامی هستند و یک پنجم مدیران مدارس آنروا عضو حماس هستند.

او، نتایج گزارش تحقیقی سازمان ملل درباره بی اساس بودن ادعاهای رژیم اشغالگر علیه آنروا را دروغ دانست و گفت: این گزارش برای فرار از مساله، نوشته شده و عمق نفوذ حماس در آنروا را نادیده گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین از کشورهای حامی آنروا در نوار غزه خواست تا به این نهاد بشردوستانه کمک نکنند و افزود: آنروا نمی تواند اکنون یا در آینده بخشی از راه حل مساله غزه باشد.

به گزارش شهرمردم ، یک تحقیق مستقل از آنروا به ریاست «کاترین کولونا» وزیر خارجه سابق فرانسه، ادعاهای رژیم اسرائیل درباره این نهاد بین المللی را رد کرد.

نتایج تحقیق مستقل از آنروا که روز دوشنبه اعلام شد، نشان دهنده «بی طرفی» این نهاد بین المللی است و می گوید که رژیم اسرائیل مدرکی برای ادعاهای خود در مورد برخی از کارکنان این آژانس ارائه نکرده است.

این گزارش می افزاید: آنروا همچنان «غیر قابل جایگزین و اجتناب ناپذیر» است.

این گروه تحقیق در پی ادعاهایی که رژیم اسرائیل در ماه ژانویه مبنی بر احتمال مشارکت ۱۲ کارمند آنروا در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، تشکیل شد. در هفته های بعد، بسیاری از کشورهای حامی مالی آنروا حدود ۴۵۰ میلیون دلار کمک های خود به این سازمان را تعلیق یا متوقف کردند.

از آن زمان بسیاری از این کشورها از جمله سوئد، کانادا، ژاپن، اتحادیه اروپا، فرانسه و غیره کمک های مالی را از سر گرفته اند، اما کشورهایی چون آمریکا و انگلیس این کار را نکرده اند. کنگره آمریکا ماه گذشته قانونی را تصویب کرد که از کمک مالی آمریکا به آنروا تا مارس ۲۰۲۵ جلوگیری می کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اخیرا گفت: توقف این کمک ها به ارگان اصلی کمک‌رسانی در غزه در حالی صورت می‌گیرد که ماه‌ها عملیات نظامی اسرائیل این منطقه را به یک «جهنم بشردوستانه تبدیل کرده است»، و ۲ میلیون و سیصد هزار نفر آن به غذا، آب و خدمات پزشکی و سرپناه نیاز مبرم پیدا کرده اند.

true
true
عصبانیت رژیم صهیونیستی از نتایج تحقیق سازمان ملل درباره آنروا
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true