×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از مستند امیر دریادار حبیب‌ا… سیاری در فارس

عبدالغفور مصطفایی – شهر مردم
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن دلاوران عرصه دفاع مقدس، از مستند امیر دریادار حبیب‌ا… سیاری با حضور مقام‌های استانی، رونمایی شد.
سردار سعید کوشکی، پنج شنبه گذشته، در آیین رونمایی از مستند امیر دریادار حبیب ا… سیاری، اظهارداشت: نیروهای مسلح، در برابر دشمنان داخلی و استکبار جهانی، همواره گوش‌ به ‌فرمان فرمانده خود، عمل کرده و این حرکت، روز به‌ روز افزایش می‌یابد.
وی، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که شهیدان، فرماندهان و بسیجیان را به‌عنوان قله‌های بسیج یاد کردند، افزود: برای تهیه مستند امیر دریادار حبیب‌ا… سیاری، چند نشست با مدیر کل سابق صدا و سیمای مرکز فارس، برگزار شد و مقرر گردید؛ کار فنی که بسیار سخت بود، به صدا و سیما و مستند به بنیاد حفظ آثار و با همکاری فرماندهان و بسیجیان، واگذار شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، خاطرنشان کرد: تا کنون ۳ مستند با مشارکت صدا و سیمای مرکز فارس، برای ۳ فرمانده شهید تولید شده و ۴ مستند برای دیگر رده‌ها و ۱ مستند با عنوان ارتش در فارس، تولید و پخش‌شده است.
سردار کوشکی، تصریح کرد: مستندهای یگان‌های سپاه در فارس، فراجا، یگان انتظامی و صدا و سیما، اهتمام ویژه‌ای در ساخت و تولید این مستندها، داشته‌اند و در این مورد، کار تدوین و صداگذاری مستند فرماندهان و شهیدان زنده، تهیه، و امروز از مستند امیر دریادار دکتر حبیب‌ا… سیاری، رونمایی شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، گفت: مستند امیر دریادار سیاری، در قالب سی دی تکثیر و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
سردار کوشکی، در مورد تکمیل گالری‌های دفاع مقدس، گفت: تمام تلاش این است که ۳ خرداد ۱۴۰۳، گالری تکمیل و نیز ۹۰ طرح دفاع مقدس، پیش‌بینی‌شده که کاری دشوار و سخت است و در این راستا، ۶۳ کار آماده‌ شده که مابقی آن نیز در دست انجام است.
وی، بیان داشت: پلاک‌های ۲ گالری در حال تکمیل و نصب است که از بی‌نظیرترین سازه‌های موزه‌ای، استفاده شده و ۲۵ هزار جانباز ۱۵ درصد به بالا و نیز اطلاعات ۲۲۰ آزاده دفاع مقدس، ثبت‌ شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، در این رویداد، گفت: سال گذشته، ۱۳ مستند در حوزه معرفی شهدا و موضوعاتی که مرتبط با شهدا، ایثارگران، دفاع مقدس و جهاد، تولید و در این مرکز، پخش‌ شده است.
احمد پهلوانیان، با تأکید بر اینکه در سال آینده، در کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، یک مجموعه ۲۶ قسمتی از بزرگان دفاع مقدس، تولید می‌شود، افزود: تولید سریال شهدای حمله تروریستی شاه‌چراغ، در حال پیش‌تولید است و نیز در مدت ۶ سال، تولید سریال شهید دوران، در دستور کار قرار دارد و تا کنون، برای ساخت این سریال، علارغم مکاتباتی که با تهران داشتیم، هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه این آیین، ابراز داشت: قدرت تفکر بسیجی با همه اقشار، نجات‌دهنده بحران‌های کشور است، وی بیان داشت: در دیداری که با مقام رهبری داشتیم، ایشان فرمودند، باید یاد شهدا گرامی داشته شود، زیرا این شهدا بودند که باعث افتخار و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
دریادار سیاری، در ادامه با طرح این سؤال که چرا ما باید قدرتمند باشیم و قدرت امروز ما، برای کشور حائز اهمیت است، گفت: قبل از پرداختن به این موضوع، باید دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی، تشریح شود و دستاوردهای عملیات حماسه و تاریخ‌ساز هفتم اکتبر در باریکه نوار غزه، برای رصدکنندگان تحولات منطقه و جهان، غیر از هیاهوی رسانه‌ای غرب و رژیم صهیونیستی است.
وی، با اشاره به اینکه پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل، شاید یک تنفس مصنوعی کوتاه‌مدت برای ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین، ایجاد کند، افزود: در درازمدت، تبعات ویرانگر جنگ، آمار کشته‌ها، گروگان‌های چندملیتی در اختیار حماس، ته کشیدن زرادخانه موشکی و هزینه‌های سرسام‌آور، رهگیری و انهدام پرتابه‌های ارزان‌قیمت جهاد اسلامی حماس و از همه مهم‌تر، کوچ اجباری صهیونیست‌های اروپایی، آمریکایی و تزلزل در رأس حاکمیت دولت بنیامین نتانیاهو و همچنین فشارهای جامعه جهانی، رژیم جعلی تلاویو را از خیال‌پردازی‌اش بیرون می کشد.

true
true
رونمایی از مستند امیر دریادار حبیب‌ا… سیاری در فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true