×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
در دولت سیزدهم ۱۷جایگاه پمپ بنزین در فارس به بهره‌برداری رسید

در دولت سیزدهم ۱۷جایگاه پمپ بنزین در فارس به بهره‌برداری رسید، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت:در طول ۲سالی که از عمر دولت می‌گذرد یعنی از سال ۱۴۰۰ تا تیر ماه ۱۴۰۲، تعداد جایگاه‌ها و فروشندگی‌های عرضه کننده بنزین و نفت گاز از ۲۹۶به ۳۱۳جایگاه رسیده است و می‌توان گفت حدود ۱۷باب به تعداد جایگاه‌های استان افزوده شد.

اسدالله طاهری روز دوشنبه در گفت‌وگو با شهر مردم اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فارس با داشتن ۱۶ناحیه و ۳۷شهرستان سوخت‌رسانی استان را پوشش داده و از بزرگترین مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سطح کشور است.

رتبه چهارم مصرف سوخت کشور

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس ادامه داد: این شرکت در حال حاضر رسالت تأمین انبارش و توزیع روزانه ۱۴ تا ۱۶میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین، نفت سفید، نفت، گاز نفت‌کوره، گاز مایع و سوخت هوایی را بر عهده دارد و رتبه چهارم مصرف سوخت کشور را بخود اختصاص داده است.

طاهری اضافه کرد: این میزان سوخت‌رسانی از طریق ۳۱۳جایگاه پمپ بنزین و نفت گاز ۱۳۳جایگاه سی‌ان‌جی و ۸۳۷فروشندگی تعاون روستایی و عشایری بدون وقفه در حال انجام است.

پرداخت روزانه پنج میلیارد تومان کرایه نفت کش

وی عنوان کرد: پالایشگاه شیراز ۴۰درصد نیاز فرآورده‌های استان را تأمین می‌کند، بخشی از نیاز استان از دیگر پالایشگاه‌ها از جمله پالایشگاه اصفهان، بندرعباس، بوشهر و بخشی هم از طریق نفتکش تأمین می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس اعلام کرد: روزانه پنج میلیارد تومان و ماهیانه ۱۵۰ میلیارد تومان کرایه نفت کش پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: مصرف روزانه گاز طبیعی (CNG) در سطح استان معادل یک میلیون ۵۵۰ هزار کیلوگرم است که امکان سوختگیری روزانه ۱۶۰هزار خودرو را فراهم آورده است.

طاهری به بیان عملکرد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس در ۲سال گذشته پرداخت و گفت: در طول ۲سالی که از عمر دولت می‌گذرد یعنی از سال ۱۴۰۰ تا تیر ماه ۱۴۰۲، تعداد جایگاه‌ها و فروشندگی‌های عرضه کننده بنزین و نفت گاز از ۲۹۶ به ۳۱۳جایگاه رسیده است و می‌توان گفت حدود ۱۷باب افزایش جایگاه در این حوزه داشته‌ایم.

۱۰جایگاه آماده بهره‌برداری

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس ادامه داد: ۱۰جایگاه دیگر آماده بهره‌برداری است که امیدواریم در سفر هیأت دولت به استان فارس شاهد بهره‌برداری از این جایگاه‌ها باشیم.

طاهری اضافه کرد: تاکنون سابقه نداشته است که در طول ۲سال حدود ۲۷جایگاه پمپ بنزین به بهره‌برداری برسد.

 

افزایش جایگاه‌های عرضه کننده CNG از ۱۲۹ جایگاه به ۱۳۳ جایگاه

وی ادامه داد: تعداد جایگاه‌های عرضه کننده CNG نیز از ۱۲۹ جایگاه به ۱۳۳ جایگاه رسیده است و در طول این ۲سال، حدود چهار جایگاه افزوده شده است.

طاهری به اضافه شدن ۳۰۰ نازل عرصه سوخت بنزین نفت گاز به نازل‌های موجود در استان فارس اشاره کرد و افزود: تعداد نازل‌های عرضه سوخت بنزین نفت گاز از سه هزار و ۶۰۰ نازل به سه هزار و ۹۰۰نازل رسیده است؛ همچنین ۱۵۰ دستگاه نفتکش حامل مواد نفتی به نفتکش‌ها اضافه شده است و تعداد این نفتکش‌ها از یک هزار نفتکش به یک هزار و ۱۵۰ نفتکش رسیده است.

اضافه شدن ۳۶ نازل CNG

وی با بیان اینکه در طول ۲سال گذشته ۳۶ نازل CNG به تعداد نازل‌های استان فارس اضافه شده است، گفت: تعداد نازل‌های CNG، از ۶۴۴ نازل به ۶۸۰ نازل رسیده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ باب جایگاه سوخت مایع در حال احداث و ۱۰باب جایگاه سی‌ان‌جی در حال اقدام است که امیدواریم بتوانیم با این اقدام برای حدود ۳۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کنیم.

true
true
در دولت سیزدهم ۱۷جایگاه پمپ بنزین در فارس به بهره‌برداری رسید
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true