×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز بهره‌برداری از ۴۵طرح زیر بنایی کشاورزی در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: در پنجمین روز از هفته دولت ۴۵طرح زیربنایی بخش کشاورزی این شهرستان با صرف هزینه پنج میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان از محل اعتبارات سیل، ملی و استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهر مردم ، حمید رشیدی روز دوشنبه در آئین آغاز بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار کرد : این ۴۵طرح شامل‌مرمت، بازسازی ولای‌روبی کانال‌های آبرسان به طول ۱۳کیلومتر، احیاء و مرمت و بازسازی قنوات به طول یک هزار و۲۸۶متر، احداث کانال‌های آبرسانی کشاورزی به طول ۴۸۰ متر، احداث و مرمت جاده بین مزارع و باغات به طول ۲هزار و ۴۰۰متر و اجرای هشت مورد آبیاری تحت فشار به میزان ۳۱هکتار بود.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون با بیان اینکه بیش از ۲هزار خانوار روستایی از لایروبی و احداث کانال‌های آبرسانی منتفع می شوند، گفت: کانال‌های آبرسان مذکور انتقال آب به قریب به ۶هزار هکتار از اراضی منطقه را عهده دار هستند که با انجام لایروبی و احداث عملیات انتقال آب تسهیل و تسریع شده است.

رشیدی اضافه کرد: آبیاری تحت فشار در سطح ۳۱هکتار با یارانه دولتی به ازای هر هکتار ۵۴میلیون تومان اجرا شده است که این امر باعث افزایش راندمان مصرف آب، رشد بهتر محصول و افزایش تولید و صرفه جویی در انرژی می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت به‌سازی جاده‌های بین مزارع به منظور تسهیل تردد کشاورزان و ادوات مکانیزه گفت: بهسازی جاده بین مزارع و باغات بستر سهولت رفت و آمد قریب به ۴۰۰خانوار روستایی را فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون با اشاره به اینکه قنوات از میراث های کهن ایران زمین بوده و حفظ و نگهداری از آن به دلیل نقش ویژه در تامین آب برای کشاورزی ضروری است، افزود: مرمت و بازسازی قنوات شهرستان موجب بهره مندی ۳۰۰خانوار و تامین آب ۷۵۰هکتار از اراضی شده است.

 

true
true
آغاز بهره‌برداری از ۴۵طرح زیر بنایی کشاورزی در کازرون
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true