×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
خودکفایی در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر

خودکفایی در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر ، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: جمهوری اسلامی پس از چهار دهه تلاش امروز در حوزه‌های مختلف پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد و مواد مخدر به خودکفایی رسیده و نیاز به خارج ندارد.

به گزارش خبرنگار شهرمردم، علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در نمایشگاه توانمندی مرکز نوآوری و کارآفرینی ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، افزود: خوشبختانه امروز به یاری متخصصان و جوانان دستاوردهای علمی گسترده‌ای در مقابله با آسیب اعتیاد و مخدر داریم که ما را از کشورهای دیگر بی نیاز می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسزایی در رفع نیازهای ما داشته اند، گفت: امروز تولیدات حوزه درمان و مقابله با مواد مخدر قابلیت صادرات به کشورهای دیگر حتی کشورهای پیشرفته را دارند.

درمان اعتیاد با تکیه بر تولیدات داخلی

کاظمی تاکید کرد: امروز در کشور بدون حتی نیاز به یک داروی خارجی و فقط با تکیه بر تولیدات داخلی تمامی مراحل درمان اعتیاد انجام می شود که کمترین میزان هزینه و عوارض را برای بیمار به همراه دارد، داروهایی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ما تولید می شود کاملا با مشابه‌های خارجی آن رقابت و در برخی موارد توسعه یافته تر است.

به گفته او، در حوزه پیشگیری و مقابله به خصوص کشفیات نیز تمامی نیازهای ما در داخل تولید می‌شود و به طور کامل احتیاج ما به خارج برطرف شده است.

وی این دستاوردها را نتیجه تحریم‌های بی رحمانه و خودباوری علمی متخصصان داخلی دانست و افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ما مردمی سازی و ارتباط مستمر شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز درمان و پیشگیری و همچنین نهادهای مقابله‌ای است که این نمایشگاهها فرصتی مناسبی برای این ارتباط است.

true
true
خودکفایی در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true