×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان به کار خود پایان داد

جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان به کار خود پایان داد،به گزارش شهر مردم،  چهارمین جشنواره رسانه و عدالت با حضور محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه و معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و مسئولین ارشد استان کرمان به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلیمن حسن علیدادی‌سلیمانی پیش از ظهر امروز ۱۷ اسفندماه در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت با تبیین کارکردهای رسانه اظهار کرد: رسانه‌ها باید در برابر سیاه‌نمایی و حتی سفیدنمایی بایستند و واقع‌گرا باشند و در روزهای سخت با بیان واقعیت‌ها به مردم امید بدهند.

وی با بیان این مطلب که نقل و انتقالات اخبار و نقدها نیاز به عدالت واقعی کلمه دارد، گفت: بزرگنمایی یک خبر و حادثه اگر عدالت برآن حاکم نباشد چالش بزرگی برای جامعه به وجود می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تصریح کرد: دستگاه قضا که صاحب رسانه است، می‌تواند الگویی در زمینه حفظ عدالت در انتقال اخبار و حوادث برای سایر رسانه‌ها باشد.

حجت الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این آئین گفت: امروز اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت است و این جشنواره دو سالانه است.

وی با بیان این مطلب که تجارب بسیار خوب و مفید از جشنواره‌های گذشته به دست آمد، اظهار کرد: از یک سال قبل فراخوان‌ها داده شد و اهداف و عناوین جشنواره تشریح شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از استقبال خوب رسانه‌های استان کرمان از این جشنواره سخن گفت و افزود: حدود ۱۰۵ رسانه استان در این جشنواره شرکت کردند و بیش از ۱۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه و عدالت ارسال شد که توسط هیئت داوران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته‌اند و امروز رسانه‌های برتر معرفی می‌شوند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این آئین گفت: سواد حقوقی مردم باید بالاتر برود و این کار رسانه است، لذا دستگاه قضا ارتباطش با رسانه‌ها افزایش دهد.

وی با بیان این مطلب که نباید به گونه‌ای عمل کنیم که روایت اول را دشمن برود، اظهار کرد: فضا برای موج سواری دشمن از اتفاقات رخ داده، ایجاد نکنید.

استاندار کرمان بی‌اعتمادی را به شدت آسیب‌زا دانست و عنوان کرد: امیدآفرینی در تحقق عدالت در جامعه ایجاد کنید و این کار با تعامل رسانه و دستگاه محقق می‌شود و گاهی یک خبر باعث برهم زدن امنیت روانی جامعه می‌شود.

به گزارش شهر مردم ، دادگستری استان کرمان با ابتکار اولین جشنواره رسانه و عدالت در سال ۱۳۹۶ برگزار کرد که اکنون در برخی از استان‌های دیگر نیز این جشنواره برگزار می‌شود.

true
true
جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان به کار خود پایان داد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true