×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
جشنواره رسانه ای اقوام و عشایر کشور در شیراز برگزار می شود

جشنواره رسانه ای اقوام و عشایر کشور در شیراز برگزار می شود، به گزارش سيد محی الدین حسینی ارسنجانی خبرنگار شهر مردم، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس از برگزاری جشنواره رسانه ای اقوام و عشایر کشور در  فارس، استان رنگین کمان اقوام، تا پایان سال جاری خبر داد.

در دیدار جمعی از مدیران عشایر فارس، با دکتر احد پهلوانیان  مدیرکل صدا وسیمای استان فارس بر اجرای جشنواره رسانه ای اقوام و عشایر کشور تاکید شد.

در این دیدار که  دکتر کریمی مدیرکل امورعشایر فارس، سرهنگ شکوهی فرمانده سپاه عشایر فارس، مهندس رضازاده چگینی مدیر آموزش و پرورش عشایر و نمایندگانی از اقوام مختلف استان حضور داشتند، از خدمات و تلاش‌های صدا و سیمای فارس در حوزه اقوام و عشایر تقدیر شد.

دکتر پهلوانیان در این دیدار گفت: حضور عشایر و اقوام  مختلف، با گویش‌ها و زبان‌های مختلف، سبک زندگی و پوشش  متنوع،آداب و رسوم و سنن ،میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، و… به قدری در استان فارس متنوع و رنگارنگ است که این استان  را به  رنگین کمان اقوام بدل کرده است.

پهلوانیان از جامعه عشایری، بعنوان مصداق بارز شعار سال دانست و افزود؛ عشایر، مردمانی نجیب، پویا و مولد هستند که، تک تک  اعضای یک خانوار، مستقیم و غیر مستقیم در تولیدات عشایر اعم از، صنایع دستی، تولید انواع محصولات دامی و لبنی، مشارکت دارند. این مصداق بارز شعار جهش تولید با مشارکت مردم است.

* اصل هویت محوری در برپایی جشنواره رسانه ای اقوام مهم است.

وی با اشاره به دوران تحول رسانه ملی با تاکید بر  دو اصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری گفت: صدا و سیمای فارس، صدای همه  قومیت های مختلف در  استان است، و این حوزه از  تنوع، و ظرفیتهای بالایی، برای تولید و برنامه سازی دارند و در این دور از مدیریت، تلاش شده است، جایگاه همه اقوام و عشایر استان فارس  بنحو شایسته تر از گذشته دیده شوند و ظرفیتهای کم نظیر آنها  که در استان، مورد غفلت واقع شده، و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته از طریق رسانه ملی جریان سازی و برای معرفی این ظرفیت‌ها، برنامه های مختلفی در حوزه های  مختلف صدا، سیما، خبر و فضای مجازی تولید و پخش شود.

پهلوانیان ابراز امیدواری کرد:با همکاری نهادهای مختلف جشنواره رسانه ای اقوام و عشایر کشور، به مرکزیت فارس، تا پایان سال برگزار شود.

وی با اشاره به  اقدامات شاخص، این مرکز، با محوریت اقوام و عشایر در این  دوره از  مدیریت، از مهرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون  گفت: انتصاب مشاور اقوام و عشایر در صدا و سیمای فارس، و بازدید شورای معاونین مرکز  از مناطق عشایری، باهدف آشنایی با سبک  زندگی عشایر کوچنده، و توانمندی ها و مشکلات آنها، اولین اقدام در این دوره از، مدیریت مرکز فارس عنوان کرد و تشریح کرد: در حوزه صدا، ۴۳ عنوان برنامه در ۱۳۷۹ قسمت، در حوزه سیما  ۵۵ عنوان برنامه، در ۸۸۴ قسمت، و در حوزه خبر نیز، ۸۵۰خبر، و گزارش خبر که، سه گزارش از کتابخوانی عشایر در جشنواره های ملی حائز رتبه برتر شد.

*استفاده از ظرفیت فضای مجازی رسانه ملی

این مقام مسئول در فارس در ادامه اقدامات انجام شده در صدا و سیمای فارس بامحوریت اقوام و عشایر فارس گفت‌‌‌:در  مناسبت‌های مختلف بویژه در انتخابات سال گذشته ، نقش اقوام و عشایر استان با استفاده از  ظرفیت فضای مجازی رسانه ملی، پررنگتر تبیین شد و ۴ قطعه موسیقی در حوزه اقوام تولید شده که یک قطعه آن، برگزیده جشنواره ملی  شعر و موسیقی اقوام  شد.

پهلوانیان یادآورشد؛برنامه های ایلیاتی،ایل من، طلایه داران  اقوام، فارس خانه اقوام ،در کنداکتور پخش است و مستند رنگواره های کهن بزودی روی آنتن سیمای فارس خواهد رفت.

عضو شورای اداری فارس در ادامه گفت: تولید مستند،و نمایشهای رادیویی ،در دستور کار تولید  است و برای تولید موسیقی و  برنامه های فاخرتر و ماندگار تر، و در خور اقوام و عشایر استان ، نیازمند همکاری نیروهای توانمند، و مشارکت  خود اقوام استان، در تولید برنامه هاست.

مدیرکل صدا وسیمای فارس در پایان با اشاره به نقش رسانه در ایجاد  وحدت  و همدلی، در بین اقوام و عشایر  استان تاکید کرد‌؛  نکته‌ای که، برای ما اهمیت دارد ایجاد وحدت و همدلی بین اقوام و عشایر استان است که، تلاش کردیم آنچه که در توان صدا وسیمای فارس است،  در برنامه سازی  به همه اقوام و عشایر  استان توجه، و برنامه های مختلفی تولید و پخش شود.

در پایان این نشست به پاس قدر دانی از پررنگتر شدن جایگاه اقوام و عشایر فارس در این دوره از مدیریت صدا و سیمای فارس، لوح تقدیر دکتر نادری رئيس سازمان امور عشایر ایران، به دکتر پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای فارس اهدا شد.

true
true
جشنواره رسانه ای اقوام و عشایر کشور در شیراز برگزار می شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true