×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تولد نخستین نوزاد به روش تلقیح مصنوعی در فیروزآباد فارس

تولد نخستین نوزاد به روش تلقیح مصنوعی در فیروزآباد فارس، نخستین نوزاد به روش تلقیح مصنوعی (IUI) در مرکز درمان ناباروری شهرستان فیروزآباد متولد شد.

 

به گزارش شهر مردم، مرکز درمان ناباروری (IUI) شهرستان فیروزآباد، دی ۱۴۰۱ با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و هیات همراه در بیمارستان حضرت قائم (عج) شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

صغری قربانی مسئول مرکز درمان ناباروری شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: تاکنون برای ۲۵۵ بیمار در این مرکز تشکیل پرونده داده شده است و همه بیماران، از سوی پزشک متخصص و جراح زنان و زایمان این مرکز ویزیت شده اند.

او با بیان اینکه از این تعداد، ۱۱۷ بیمار دارای شرایط انجام IUI تشخیص داده شده و تا کنون نیز برای ۲۰ بیمار، IUI انجام شده است، افزود: از این تعداد، گزارش ۱۰ بیمار مثبت اعلام شده است و به تازگی، نخستین نوزاد به کمک این روش درمانی، متولد شد.

او، زمان تولد دومین نوزاد به روش IUI در این مرکز درمانی را اسفند ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: ۱۳۸ بیمار نیز که دارای شرایط انجام IVF شناسایی شده اند با صدور گواهی این مرکز، برای درمان بیشتر به بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز ارجاع یافته اند.

مرکز درمان ناباروری شهرستان فیروزآباد، با حضور پزشک متخصص، جراح زنان و زایمان و ماما و با دارا بودن دارای اتاق زوجین، اتاق متخصص زنان و آزمایشگاه، با تعرفه دولتی آماده ارائه خدمت به عموم مراجعان است.

true
true
تولد نخستین نوزاد به روش تلقیح مصنوعی در فیروزآباد فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true