×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تهیه، تدوین، چاپ و انتشار کتاب “شاهدان شیراز”

عباس امیری – شهر مردم
سید محی الدین حسینی ارسنجانی، دبیر اجرایی برنامه های فرهنگی “شاهدان شیراز” در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن قدردانی از همت والای همه فعالان فرهنگی و فرهیختگان شهر شیراز و استان فارس، از همراهی ها و همکاری های اصحاب فرهنگ، هنر، ادب و رسانه با گروه فرهنگی “شاهدان شیراز” در اجرای برنامه های دورهمی صمیمانه فرهنگوران معاصر، تشکر و قدردانی کرد.
وی، اظهار داشت: گروه فرهنگی “شاهدان شیراز” تاکنون، بیست برنامه دورهمی صمیمانه با حضور چهره‌ های ادبی، فرهنگی و هنری شهر شیراز و استان فارس، برگزار کرده است. در این دورهمی های صمیمانه با فرهنگوران، به تقدیر از داستان نویسان مطرح و قابلی همچون برادران فقیری (امین و ابوالقاسم) و موسیقی دان مطرح همچون استاد حسن صفری و دیگران پرداخته ایم.
حسینی ارسنجانی، افزود: در فهرست برنامه های گروه فرهنگی “شاهدان شیراز” تا پایان خرداد سال ۱۴۰۳، رویدادهای فراوانی تعریف شده که قرار است در طی یک سال فعالیت خود، از خرداد ۱۴۰۲ تا پایان خرداد سال آتی، چهل برنامه تجلیل و دورهمی یا کارگاه و نشست های مختلف با فرهیختگان و اصحاب خرد و دانایی و… را برگزار نماید.
وی، یاد آور شد: هر یک از این برنامه ها، با برنامه ریزی قبلی و رعایت اصول و جوانب اجرای برنامه های فرهنگی و با توجه به مسائل مختلف و مد نظر قرار داشتن ایده ها و مطالبات فرزانگان و فرهنگوران معاصر، تا بهار سال آتی به نحوی آبرومند و با قرار و اطلاع رسانی قبلی، به اجرا درخواهند آمد.

*بازدیدهای هفتگی گروه فرهنگی “شاهدان شیراز” از منازل و محل کار مفاخر معاصر
دبیر اجرایی برنامه های فرهنگی “شاهدان شیراز” با قدردانی از حمایت های جدی محمدرضا رفیعی راد، سرمایه گذار فرهنگی بافت تاریخی، از چاپ کتاب “شاهدان شیراز” در آینده ای نزدیک، خبر داد و بیان داشت: در این کتاب، گزارشنامه ای از فعالیت های فرهنگی انجام شده در عمارت تاریخی نصیر نظام، به مخاطبان و حاضرین در برنامه های این مکان گردشگری، تقدیم می گردد و تمام تلاش ما در این کتاب، توجه مخاطب به بافت تاریخی این کلانشهر و خانه های با ارزش تاریخی موجود در محلات قدیمی شیراز است .
نویسنده و روزنامه نگار معاصر با قدردانی از تمامی رسانه های ملی و استانی و بویژه با تشکر از روزنامه ها، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری فارس که مستمرا، به درج و انعکاس اخبار رویدادها و فعالیت های فرهنگی برنامه “شاهدان شیراز” اقدام نموده اند، خاطر نشان کرد: تصاویری از افراد مدعو در جلسات دورهمی”شاهدان شیراز”و چهره های مطرح حاضر در برنامه های فرهنگی، ادبی و هنری عمارت تاریخی نصیر نظام (هتل راد)، به همراه اخبار و گزارش های منعکس شده در رسانه ها، در کتاب در دست تهیه و چاپ “شاهدان شیراز” درج خواهد شد.
دبیر اجرایی برنامه های شاهدان شیراز، در پایان از اجرای طرح فرهنگی دیدارهای هفتگی با مفاخر در منازل و گفتگو با آنان در محل کار استادان و فرزانگان معاصر شیرازی، خبر داده و گفت: سرکشی از بزرگان و دید و بازدید از آنان و پای صحبتهای ارزشمندشان نشستن، ساده ترین و آسان ترین کاریست که می توان انجام داد و حرف و سخن آنان را شنید و به دیگران منتقل کرد یا در رسانه ها، دیدگاهها و نقطه نظرات و پیشنهاداتشان را انعکاس داد، شاید افرادی از بیانات این دسته از پیشکسوتان و بزرگان، درسها بیاموزند و نصایح خوبان اهل فرهنگ، علم، ادب، هنر و معرفت را در زندگی فردی و اجتماعی خویش، به کار گیرند.

true
true
تهیه، تدوین، چاپ و انتشار کتاب “شاهدان شیراز”
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true