×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تحول در حوزه زیست محیطی، زیباسازی و خدمات شهری بارونمایی و کلنگ زنی بیش از ۶۰ پروژه

تحول در حوزه زیست محیطی، زیباسازی و خدمات شهری بارونمایی و کلنگ زنی بیش از ۶۰ پروژه، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، همزمان با هفته منابع طبیعی بیش، از ۶۰ پروژه شهرداری شیراز با اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیارد تومان  در حوزه زیست محیطی،زیباسازی و خدمات شهری بهره برداری و کلنگ زنی شد.

فرماندار شهرستان شیراز در مراسم افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها  ارائه خدمات، تلاش و فعالیت‌های جهادی شهرداری شیراز در طول سال جاری تقدیر کرد و گفت: نام شهردار کلان‌شیراز و زحمات شورای اسلامی شهر در خدمات به مردم ماندگار شود.

لطف ا… شیبانی همچنین از همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با مجموعه اجرایی و نظارتی این شهرستان هم تقدیر کرد.

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز

هم با تقدیر از شهرداری شیراز گفت: آنچه را که زحمت کشیدید موجبات رضایت مردم را فراهم کند که نتیجه خوشنودی مردم خوشنودی خداوند متعال است.

شهردار شیراز گفت: هیچ دستگاه اجرایی به اندازه شهرداری شیراز در دهه  فجر پروژه نداشته است،این ادعا ماست  که هیچ دستگاه اجرایی به اندازه شهرداری شیراز در دهه فجر پروژه نداشته است و این در عمل و ارقام ثابت شده است.

محمد حسن اسدی تصریح کرد: چند صد دستگاه وسایل نقلیه سبک، نیمه‌سنگین و سنگین با اعتبار چند صد میلیارد اعتبار خریداری و قطعی شده که در ۶ سال گذشته هیچ‌گونه خودرویی خریداری نشده است وخریداری این میزان دستگاه در هیچ کجای  کشور روی نداده است که این نشان از اهتمام شهرداری و پشتیبانی شورای اسلامی شهر دارد.

وی اظهار داشت: در شهرداری فضای کار و تلاش حاکم است و اگر به حاشیه بپردازیم قطعا از اصل موضوع دور می‌شویم،کلان‌شهر شیراز مسائل و موضوعات متعددی دارد که باید به این موارد بپردازیم و دنبال مچ‌گیری و شکایت نیستیم.

شهردار شیراز به عنوان شیراز پایتخت زیست محیطی آسیا نیز گریزی زد و گفت: این افتخاری است  که توسط مجمع کلانشهرهای آسیا نصیب شهرداری شیراز شده که در بین ۸۰ کلان‌شهر  شیراز به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد و بابد این عنوان را حفظ و ارتقا دهیم.

وی از سال آینده به عنوان سال تحول، جهش و نهضت خدمات‌رسانی در شهر شیراز یاد کرد. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه سال آینده، سال نهضت خدمات شهری است، گفت: امید داریم که با تحقق وعده‌ها و اجرای پروژه‌ها بتوانیم در مقابل مردم سربلند باشیم.

مسعود زارعی افزود: حجم اعتباری این پروژه‌ها حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است که تنها ۴ درصد بودجه سال جاری را در بر می‌گیرد اما تاثیر این پروژه‌ها در زندگی مردم بسیار بیشتر است و سودی که برای شیراز و شهروندان داشته، چندین برابر مبلغ هزینه است و با توجه به این که در بودجه سال آینده به اعتماد عمومی و رفع مسائل زندگی شهری و روزمره مردم توجه بیشتری شده است، امید داریم که اثرگذاری فوق العاده‌ای را در زندگی مردم شیراز شاهد باشیم.

وی با بیان این‌که شهردار شیراز اعتقاد و باور بسیار به زیرمجموعه‌های خود دارد، تصریح کرد: این ۱۵ پروژه اصولی و زیر بنایی است و با احداث آن‌ها در پایان سال آینده برکت‌های آن را شاهد خواهیم بود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز هم با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۶۰ پروژه محیط زیستی و خدمات شهری در شیراز با اعتباری بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد تومان گفت: شهرداری و خدمات شهری محوریترین و مرکزیترین سازمان مدیریت شهری مدرن است، شرح وظایف این معاونت  از جمله اولین و مهم ترین وظایف شهرداری‌ها است و شهروندان یک شهر روزانه نیازمند ارائه خدمات متفاوت از جمع آوری پسماندها تا زیباسازی و گسترش فضاهای سبز شهری هستند و مسئولیت ارائه این خدمات متفاوت به شهروندان را حوزه خدمات شهری شهرداری برعهده دارد.

روح ا… خوشبخت با اشاره به جایگاه مهم خدمات شهری در مدیریت کلانشهری مانند شیراز افزود: به همت شهردار تلاشگر و پیگیری اعضا شورای شهر شیراز نوسازی، بهسازی ناوگان شهرداری بیش از ۱۰۰  دستگاه خودرو از جمله خودروهای سبک، سنگین و تجهیزات شهری ان خریداری شده  و آماده خدمت رسانی به مناطق و ادارات شهرداری است که  این تحول در ناوگان ماشین آلات شهرداری شیراز در ۶ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی ضمن تشریح برخی از این پروژه ها گفت: ساخت ۸ سردیس شهدا(ذوالفقاری، ذوالفقار نسب، ابوالفتحی، مصلی نژاد، پرویزی، جاویدی، سپاسی و رحمانیان)، ۵ سردیس مشاهیر(مکتبی شیرازی، مرحومه زهرا سعادت، استادان هودی، صرافت و سیف)، تابلوی تجمیعی شهدای محلات(شاه داعی ا..،پانصد دستگاه،سجادیه)، المان ها، آماده سازی و نصب ۶۹ مبلمان خانواده در بوستان آزادی و باغ جهان نما، رونمایی

از المان ایستاده در باد در بوستان شهدای حج، رنپ آمیزی جداره پل شهدای مهدی آباد، رنگ آمیزی روگذر تقاطع دفاع مقدس، رنگ آمیزی جداره پل های کنارگذر ساحلی، تابلوی خوش آمد گویی ورودی دروازه قرآن، نصب پرچم لبیک یا مهدی(عج)در میدان قائم از دیگر پروژه های این سازمان است.

معاون شهردار شیراز افزود: پروژه اجرای سیستم اطفای حریق پایه آبی بازار وکیل با هدف حفظ و تضمین سلامت شهروندان، وگردشگران، کاهش زمان اطفا حریق، کاهش خسارت مالی و جانی ناشی از آتش سوزی، ایجاد زیرساخت جهت استفاده از ظرفیت کسبه در لحظات طلایی حادثه، افزایش سرعت عمل در مقابله با آتش سوزی و نهایتا افزایش ضریب ایمنی در مجموعه بازار وکیل اجرا شده است.

true
true
تحول در حوزه زیست محیطی، زیباسازی و خدمات شهری بارونمایی و کلنگ زنی بیش از ۶۰ پروژه
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true