×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز کاشت بیش از ۱۵هزار نهال به یاد شهدای استان فارس از شیراز

آغاز کاشت بیش از ۱۵هزار نهال به یاد شهدای استان فارس از شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، همزمان با هفته منابع طبیعی و در راستای بزرگداشت بیش از ۱۵هزار شهید استان مراسم کاشت بیش از ۱۵ هزار نهال به یاد شهدا استان فارس از شیراز آغاز شد.

استاندار فارس در این مراسم که در پارک حاشیه رودخانه چنار راهدار در بلوار طلائیه برگزار شد گفت: در گذشته، شیراز به شهر سبز و شهر باغات شهرت داشته است که امیدواریم با اقدامات انجام شده وضعیت شهر همچون گذشته شود.

محمدهادی ایمانیه از هم استانیها خواست تا اگر شاهد قطع درخت در محل زندگی خود بودند، موضوع را با سامانه مردم‌رسی در میان بگذارند تا موضوع به سرعت بررسی و از حذف درختان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه حفظ فضای سبز و توسعه حیات سبز منحصرا بر عهده دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیست، تصریح کرد: وظیفه آحاد مردم جامعه و یک شهر است که برای حفظ، توسعه و گسترش فضای سبز و درختان به‌عنوان ریه‌های تنفس هر شهر اقدام کنند.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه ۱۵ هزار شهید استان فارس، از برگزاری کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان در سال آینده خبر داد و گفت: باید از هر روشی استفاده شود تا جوانان و نوجوانان با فرهنگ شهادت و اهداف و سیره شهیدان آشنا شوند.

وی در ادامه از همه سازمان ها، دستگاه ها، نهادها و عموم مردم خواست در برگزاری این کنگره ملی مشارکت داشته باشند تا این برنامه فرهنگی مذهبی با شکوه و جلوه بیشتری برگزار شود.

فرمانده سپاه فجر فارس هم در این مراسم گفت: برنامه ریزی کرده ایم که  ۱۷ اسفند همزمان در شیراز و شهرستان‌ها، ۱۵ هزار اصله نهال به نام شهدا غرس شود که این برنامه در شیراز در بوستان شهدا واقع در منطقه چنار راهدار برگزار می‌شود.

سردار بوعلی با اشاره به اجرای درختکاری مشترک بین سپاه فجر، منابع طبیعی وشهرداری شیراز افزود: درختکاری از بهمن  امسال آغاز شده است و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

وی تصریح کرد:  تا امروز یک میلیون و  ۴۰۰ هزار نهال  در استان فارس کاشته شده است و  کاشت بیش از ۱۱ میلیون بذر  در دستور کار است که تاکنون بخش عمده‌ای از آن کاشته شده است.

شهردار شیراز هم با اشاره به کاشت ۲ هزار اصله نهال به یاد شهدا با حضور مردم شیراز در حاشیه رودخانه چنار راهدار گفت: با اجرای این طرح هر درخت به نام یک شهید در زمین کاشته و پلاکی بنام آن شهید بر روی درخت نصب می‌شود.

محمد حسن اسدی تصریح کرد: قرار است به یاد شهدا استان ۱۵ هزار اصله نهال در فارس کاشته شود که بیش از ۵۵۰۰ نهال به یاد شهدا شیراز سهم ماست که از امروز کاشت آنها آغاز شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری شهرداری شیراز در گفت و گو با شهر مردم با اشاره به اینکه این طرح برای ایجاد یک پارک بنام شهدا اجرا و در مرحله نخست این طرح ۲ هزار اصلا نهال در حاشیه رودخانه چنار راه دار کاشته می‌شود گفت:شهرداری شیراز در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای کاشت یک میلیارد درخت در طول ۴سال تا کنون اقدامات خوبی انجام داده است.

حمید کشتکار افزود: در همین راستا از ۲۵ دی ماه و آغاز نهضت درختکاری تا کنون ۱۵۰ هزار نهال در معابر، پیاده رو ها و فضاهای شهری شیراز و  ۱۶۰ هزار نهال در کمربند سبز و ارتفاعات اطراف شهر کاشته شده که تا پایان سال این به ۲۰۰هزا. نهال افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به کاشت ۳میلیون بذر در ارتفاعات اطراف شهر گفت:امروز نیز در این مراسم به مناسبت پاسداشت یاد ۵۵۰۰ شهید گرانقدر شهر شیراز این مراسم برگزار شده که در فاز نخست ۲هزار نهال امروز کاشته میشود و در فازهای بعدی با تملک زمین مورد نیاز مابقی ۵۵۰۰ نهال کاشته می‌شود.

true
true
آغاز کاشت بیش از ۱۵هزار نهال به یاد شهدای استان فارس از شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true