×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اسماعیلی: رایزنان فرهنگی ایران به آمریکای لاتین اعزام می‌شوند

اسماعیلی: رایزنان فرهنگی ایران به آمریکای لاتین اعزام می‌شوند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعزام رایزنان فرهنگی به دو کشور مهم حوزه آمریکای لاتین خبر داد و گفت: مجددا حوزه آمریکای لاتین به حوزه دیپلماسی ما برگشته است.

 

به گزارش شهر مردم، محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه در حاشیه آیین آغاز نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه درباره دستور کار ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رایزنی فرهنگی اظهار داشت: به دو کشور مهم آمریکای لاتین رایزنان فرهنگی را اعزام می کنیم. دو سفر به آمریکای لاتین رفته ام و توافق های بسیار خوبی اتفاق افتاده و کارهای فرهنگی مشترک و تقریبا بی نظیری در حال شکل گیری است و مجددا حوزه آمریکای لاتین به حوزه دیپلماسی ما برگشته است و در حال انجام کارهای خود است.

وی درباره حوزه سوریه و فلسطین هم گفت: در سوریه هم فعالیت های بسیار خوبی داریم. در همین یک سال اخیر هم وزیر فرهنگ این کشور به تهران آمده و هم رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به سوریه رفته و من هم به زودی به سوریه خواهم رفت.

اسماعیلی گفت:‌ فعالیت های فرهنگی ما در سوریه ارتقا پیداکرده و حضور زائران حضورت زینب(س) در حال افزایش است و برای حضور گسترده زائران ایرانی در سوریه برنامه ریزی می کنیم که سازمان حج و زیارت پیگیری می کند.

وی افزود: در حوزه فلسطین هم که مساله اول جهان اسلام است و طبیعتا مسائل آن دنبال می شود. سفر به سوریه را در برنامه های خود داریم و در اولین فرصت این سفر انجام می شود.

اسماعیلی همچنین گفت:‌ در دوسال اخیر بیشترین فعالیت ها را در حوزه دیپلماسی فرهنگی داشتیم. به اذعان آمارها و گزارش ها، ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیشترین رفت و آمدها را با مقامات فرهنگی کشورهای همسایه داشته است.

وی افزود: توافق های بسیار خوبی با همسایه های خود در آسیای میانه، قفقاز، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و غرب کشور داشتیم. در هر بخشی با این ۱۵ کشور همسایه ما تعداد زیادی تعاملات وزرا را داشتیم. به بخش مهمی از این کشورها سفر کردم و تعداد زیادی از اینها را در ایران میزبانی کردیم. اجلاس های منطقه ای و چند جانبه داشتیم و این را گسترش می دهیم. نشانه های آن هم در حال ظهور است.

به نقل از مهر، اسماعیلی گفت: میزان فعالیت های فرهنگی ما در خارج از کشور و کارهای مشترک ما رشد یافته است. در حال ساخت فیلم های سینمایی مشترک و فیلم های مستند،‌ اعزام گروه های هنری و برگزاری هفته های مشترک فرهنگی و انعقاد تفاهم نامه های جدید فرهنگی و هنری و رسانه ای هستیم. انشالله این زمینه کمک خواهد کرد تا فضای کار در سایر بخش ها در حوزه سیاست، اقتصاد هموارتر و خیلی صمیمانه تر اتفاق بیفتد.

true
true
اسماعیلی: رایزنان فرهنگی ایران به آمریکای لاتین اعزام می‌شوند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true