×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اسلام‌آباد، وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین توسط آمریکا را تاسف‌بار دانست

اسلام‌آباد، وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین توسط آمریکا را تاسف‌بار دانست ، دولت پاکستان با ابراز تاسف عمیق نسبت به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا، اعلام کرد: زمان پذیرش فلسطین در سازمان ملل و اصلاح بی عدالتی نسبت به این کشور فرا رسیده است.

به گزارش روز جمعه خبرنگار شهرمردم، ممتاز زهرا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد به کارشکنی آمریکایی‌ها و خوش خدمتی تازه آنان به صهیونیست‌ها در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین واکنش نشان داد.

وی نشست بی نتیجه شب گذشته درباره تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین را بیانگر ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل برای دستیابی به اجماع و پذیرش عضویت کشور فلسطین دانست.

ممتاز زهرا تاکید کرد که پاکستان به شدت از وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا نا امید است و این اقدام را تاسف برانگیز می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: زمان پذیرش فلسطین در سازمان ملل فرا رسیده است زیرا این گامی در جهت اصلاح بی عدالتی تاریخی خواهد بود که بیش از ۷۵ سال بر ملت فلسطین تحمیل شده است.

وی تاکید کرد: عضویت کامل در سازمان ملل تعیین سرنوشت فلسطینیان را تایید خواهد کرد. مردم فلسطین حق دارند که در یک کشور مستقل، آزاد و یکپارچه مطابق با مرزهای قبل از ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف زندگی کنند.

آمریکا بامداد جمعه در رای‌گیری شورای امنیت، قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۲ عضو به این قطعنامه رای مثبت و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند.

کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود و خواستار طرح آن در نشست روز پنجشنبه این شورا شده اما کشور مالت که رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) است، ابتدا اعلام کرد که شورای امنیت عصر جمعه به وقت محلی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد اما سرانجام این نشست عصر پنجشنبه به وقت محلی برگزار شد.

تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مستلزم آن است که حداقل ۹ رأی مثبت را بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به دست آورد.

true
true
اسلام‌آباد، وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین توسط آمریکا را تاسف‌بار دانست
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true