×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از تعیین مراقب سلامت برای ۶۰ میلیون ایرانی تا جذب ۲۰۵ عضو هیات علمی

از تعیین مراقب سلامت برای ۶۰ میلیون ایرانی تا جذب ۲۰۵ عضو هیات علمی ، تعیین مراقب سلامت برای ۶۰ میلیون ایرانی تا اردیبهشت ماه و جذب ۲۰۵ عضو هیات علمی پژوهش محور مهمترین اخبار نخستین اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شهرمردم، نخستین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور روز یکشنبه با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان این وزارتخانه در تهران برگزار شد و مدیران ستادی وزارت بهداشت به ترسیم چشم انداز و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این وزارتخانه برای تحقق شعار سال با موضوع «جهش تولید با مشارکت مردم » پرداختند.

۶۰ میلیون ایرانی تا اردیبهشت ماه مراقب سلامت خواهند داشت

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در این اجلاس «برنامه جوانی جمعیت و سلامت خانواده» را از جمله مهمترین برنامه های حوزه بهداشت با مشارکت مردم، عنوان کرد و گفت: خانواده در فرهنگ سازی و اجرای برنامه های حوزه بهداشت و پیشگیری اهمیت زیادی دارد و با بهینه سازی برخی امکانات و مراکز می توان از حضور و مشارکت مردم در ارائه خدمات درمانی سطح یک بهره برد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: کرونا نشان داد که هر موقع از مشارکت و حضور مردم استفاده کنیم، به هدف خواهیم رسید. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ در حوزه بهداشت با شعار “بهداشت برای مردم با دستان خودِ مردم” به تحقق شعار سال مبنی بر “جهش تولید با مشارکت مردم” کمک کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده در کشور، بیان کرد: تا اردیبهشت ماه سال جاری، ۶۰ میلیون ایرانی در طرح سلامت خانواده مراقب سلامت خواهند داشت. این طرح نیز با مشارکت مردم برای ارتقای سلامت جامعه رقم خواهد خورد.

جهش تولید و افزایش تولید محصولات داخلی در سال ۱۴۰۳

رییس سازمان غذا و دارو نیز با تشریح برنامه های اختصاصی این سازمان گفت: جهش تولید و افزایش تولید محصولات داخلی، افزایش مشارکت بخش خصوصی و مردم در تولیدات فرآورده های سلامت محور و افزایش ارائه خدمات غیرحاکمیتی توسط مردم، از جمله برنامه های اختصاصی حوزه غذا و دارو در تحقق شعار سال است.

حیدر محمدی در ادامه، کوتاه کردن زمان صدور پروانه کالاهای سلامت محور، برون سپاری امور غیر حاکمیتی سازمان به مردم (بخش خصوصی)، شفافیت فرآیندهای حوزه غذا و دارو، اصلاح باور عمومی درخصوص کیفیت کالاهای سلامت محور تولید داخل و تسهیل حضور مردم (شرکت های دانش بنیان) در تولید محصولات سلامتی را از دیگر اهداف و برنامه های این حوزه در سال جدید در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، دانست.

تاکید بر مساله محور شدن پایان نامه ها

یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه در سال گذشته برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری مطابق با شاخص های برنامه هفتم توسعه تدوین شد، افزود: با مرور شعار سال های گذشته می بینیم که مقام معظم رهبری از کلمات “تولید و اقتصاد” بارها استفاده کرده اند و همین موضوع نشان می دهد که در شعار سال، به این دو موضوع باید توجه ویژه تری داشته باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: اجزای کلیدی لازم برای دستیابی به شعار سال با تمرکز اصل ۴۴ قانون اساسی، عبارت است از بهره مندی از نیروی کار متخصص و افزایش جذب نخبگان، تجاری سازی تحقیقات و پژوهش، ایجاد فضای امن کسب و کار در دانش بنیان ها و حمایت صندوق ها از حوزه تحقیقات و پژوهش، تسریع و چابک سازی فرآیندها، ارتباط تجاری موثر با کشورهای خارجی و تقویت دیپلماسی سلامت و واگذاری امور به مردم و یا به عبارت دیگر، استفاده از ظرفیت نخبگان در تصمیم سازی.

وی در ادامه با تاکید بر مساله محور شدن پایان نامه ها، گفت: جذب نیروی انسانی متخصص در تحقق شعار سال در حوزه تحقیقات و فناوری بسیار مهم است که در این زمینه در سال گذشته مجوز جذب ۲۰۵ اعضای هیات علمی پژوهشی صادر شد.

پناهی در ادامه بر فعال تر شدن اعضای هیات علمی دانشگاه ها تاکید و تصریح کرد: نسبت مقالات به ازای هر هیات علمی ۱.۸ است که در برنامه عدد ۳ درنظر گرفته شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر افزایش تعداد مراکز توسعه بالینی بیمارستان ها و تاثیر آنها در رشد علم، ادامه داد: در زمینه جهش تولیدات علمی، علاوه بر حمایت و جذب نیروی انسانی، تکمیل زیرساخت ها و ملزومات موردنیاز نیز اهمیت زیادی دارد.

true
true
از تعیین مراقب سلامت برای ۶۰ میلیون ایرانی تا جذب ۲۰۵ عضو هیات علمی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true