×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از تامین بیش از ۷ هزار پارکینگ تا اجرای ۲۰۷ پروژه زیباسازی و نصب المان در نوروز امسال

از تامین بیش از ۷ هزار پارکینگ تا اجرای ۲۰۷ پروژه زیباسازی و نصب المان در نوروز امسال، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، نوروز امسال، بیش از ۷ هزار واحد پارکینگ برای مهمانان نوروزی، مهیا شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، در گفت و گو با شهر مردم، با اعلام این خبر، گفت: یکی از مشکلاتی که هر سال نوروز، با آن دست به گریبان هستیم، مشکل کمبود پارکینگ، به ویژه در اطراف اماکن گردشگری است، در این رابطه، امسال در ایام نوروز، ۲۷ پارکینگ با ظرفیت ۴۴۰۰ خودرو و ۱۹ پارکینگ موقت، تحت تملک شهرداری و بخش خصوصی، با ظرفیت ۳۱۶۵ خودرو، به شهروندان و گردشگران خدمت رسانی کردند تا مشکلی از این نظر نداشته باشیم.

روح ا… خوشبخت، با اشاره به تشکیل جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر، با حضور مدیران شهرداری شیراز و جلسات هماهنگی با سایر ارگان ها و دستگاه ها در طول این مدت، افزود: در همین راستا و جهت خدمت رسانی بهتر به گردشگران، در ۴ ورودی شهر، ایستگاه راهنمایی و استقبال از  مسافران نوروزی، در همه ورودی های شهر شیراز، برپا شد و ۵ محل اسکان، ویژه مسافران نوروزی، شامل کمپ زیباشهر، کمپ جنت، نمایشگاه بین المللی با ظرفیت ۵ سالن سرپوشیده، مجموعه سعدیه با سالن ورزشی و مجموعه روباز، جهت نصب چادر و مسجد جامع شهدا در نظر گرفته شد.

وی، اضافه کرد: علاوه بر این، با توجه به بارندگی های پیش بینی شده، ۱۹سالن و اماکن ورزشی و ۲ بوستان نماز و سایه، در منطقه ۱۱، جهت نصب چادر برای اسکان مسافران نوروزی در سطح شهر، پیش بینی شد.

خوشبخت، با اشاره به تلاقی ماه رمضان و ایام نوروز، گفت: همچنین با توجه به همزمانی ماه رمضان با نوروز، ۲۷برنامه و مراسم فرهنگی، با توجه به آیین های نوروز و ماه مبارک رمضان، مثل افطارهای جمعی و مراسم قرآنی، توزیع افطاری و نوسازی و تطابق شرایط شهر، با حال و هوای ماه رمضان، به‌ منظور ایجاد فضای معنوی و دینی مناسب برای شهروندان، زائرین و مهمانان نورورزی، انجام شد.

وی، در خصوص فعالیت های صورت گرفته، در حوزه فضای سبز و زیباسازی شهری هم اظهار داشت: در راستای زیباسازی شهری با همکاری معاونت محیط زیست و خدمات شهری و سازمان زیباسازی و فضای سبز شهری، طی این مدت، تعداد ۲۰۷ پروژه زیباسازی و نصب المان انجام شد، که از این تعداد، ۶۶ المان مناسبتی، ۵۵ مورد المان حجم سبز، ۲۷ سردیس شهدا، مشاهیر و مفاخر، ۴۱ مورد نقاشی دیواری و ۱۸ مورد المان در حال ساخت، در مناطق یازده گانه انجام شد و در کنار آن، ۱۹ پروژه نورپردازی به بهره برداری رسید.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، از اجرای بیش از ۱۹۶ هزار و ۳۳۹متر مربع پارچه در اماکن عمومی و معابر شهر در این مدت، خبر داد و افزود: علاوه بر این، به منظور خدمت رسانی بهتر به گردشگران نوروزی، ۱۶ دستگاه گشت سازمان، با بنر «از من بپرسید» برای راهنمایی مسافرین در این مدت، در حال فعالیت بودند.

وی، با اشاره به افزایش ساعت کار ناوگان حمل و نقل عمومی و پاکسازی ورودی های شهر، از فاصله ۱۰ کیلومتری، گفت: یکی دیگر از اقدامات ما، در زیباسازی شهر، الزام مالکین، مجریان و ناظرین ساختمانی، در صدور پروانه ساختمانی، به استفاده از ورقه ها و حفاظ های استاندارد، نو و زیبا، در پروژه های ساختمانی و اقدام به حفاظ گذاری و ایمن سازی استاندارد زیبا، در پروژه هایی که در حال گودبرداری و نیز ساماندهی مصالح ساختمانی، مورد استفاده و انتقال ضایعات و نخاله ساختمانی بود که انجام شد.

خوشبخت، از هماهنگی با ۴۲ حسینیه، جهت اسکان اضطراری مسافرین، راه اندازی ۱۵ دستگاه تاکسی «از من بپرس» و ۳۰ دستگاه خودروی سبک راهنمای مهمانان و همکاری ۲۰۰ نفر از بسیجیان، جهت راهنمایی و هدایت مهمانان، به محل های اسکان، به عنوان برخی دیگر از فعالیت های شهرداری در این مدت، یاد کرد.

true
true
از تامین بیش از ۷ هزار پارکینگ تا اجرای ۲۰۷ پروژه زیباسازی و نصب المان در نوروز امسال
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true