×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ادامه توسعه شتابان منطقه ۵ شهرداری شیراز در سال جدید

ناظر شورای شهر در منطقه پنج شهرداری شیراز:اولویت پروژه هایی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، اولین جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز در سال جدید، در حالی برگزار شد که منطقه ۵ شهرداری شیراز، میزبان این جلسه بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز، در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران، با اشاره به تعدد پروژه های عمرانی فعال در سطح شهرداری منطقه پنج شیراز، گفت: تعداد زیادی از این پروژه ها، در نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.

رضا محمدیان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شهردار منطقه، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته، تعداد دیگری از پروژه ها در دهه فجر، به بهره برداری خواهد رسید.

وی، با بیان اینکه به پروژه‌های محرومیت زدایی در این منطقه، توجه خاص شده است، گفت: همچنین پروژه‌های لوله گذاری، پیاده‌روسازی، فضای سبز و ایجاد راه‌های جدید، فعال است و همچنین پروژه های فرهنگی منطقه که شامل بازسازی ۴ مسجد است، در دستور کار قرار گرفته است.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به عبور بخشی از کمربندی شیراز، از این منطقه شهرداری، اظهار داشت: در جهت ایمن سازی محور کمربندی نیز طرح های هندسی در ورودی ها، اجرا می گردد تا خطرات ناشی از تصادف در کمربندی، کاهش یابد.

وی، با اشاره به تلاش های کمیسیون عمران، در راستای پیشبرد پروژه های عمرانی در  سطح یازده منطقه شهرداری، گفت: کمیسیون عمران، همانند سال گذشته، هر هفته در یکی از مناطق ۱۱ گانه شهرداری شیراز یا سازمان‌ها و معاونت‌ها، برگزار می‌گردد تا ضمن آگاهی از درصد پیشرفت پروژه‌ها، مشکلات بودجه یا فنی را نیز مرتفع کنیم.

محمدیان، با بیان اینکه در تلاش هستیم تا روند عمرانی در شهر، متناسب پیش برود، افزود: همچنین در راستای بهره برداری بهتر از زمان و فصل کار، شهرداران را مکلف نمودیم تا پروژه هایی را که در لیست بودجه قرار گرفته است، تا پایان اردیبهشت یا خردادماه، وارد فاز اجرایی شوند و شروع پروژه های عمرانی، به نیمه دوم سال واگذار نشود.

☆افزایش دو ونیم برابری بودجه امسال منطقه ۵ به نسبت سال قبل

ناظر شورای شهر در منطقه پنج شهرداری شیراز نیز در حاشیه این جلسه، در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری، تلاش داریم اولویت پروژه هایی باشد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است .

افسانه خواست خدایی، با اشاره به اینکه پارک های بزرگی در سطح منطقه پنج، وجود دارد که نیازمند بروزرسانی است، افزود :متاسفانه در سنوات گذشته، به تاسیسات و نگهداری این پارک ها، زیاد توجه نشده است، در حالی که نگهداری و حفظ سرمایه های شهر که در اختیار مردم قرار می گیرد، حایز اهمیت است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز، ضمن اشاره به اینکه در سطح منطقه پنج، چندین پارک و مجموعه در حال بروز رسانی است، تصریح کرد: پارک تفریحات سالم ابوذر غفاری، در یکی از مناطق کم برخودار شهر شیراز، در حال اجرا است.

خواست خدایی، در بخش دیگری از گزارش عملکرد منطقه پنج، گفت: احداث سرای محله و  سالن مطالعه در بلوار گفتار، بزودی به مرحله افتتاح خواهد رسید و نکته قابل توجه درباره  این پروژه، این است که با سرعت قابل توجهی، مراحل تکمیل و آماده سازی را طی کرده است.

وی، با اشاره به پارک شهدا به عنوان فضاهایی که در سنوات گذشته، کمتر به آن پرداخته شده است، اضافه  کرد: افزایش دسترسی این پارک، در شورای ششم و بهسازی نیز در دستور کار است.

احداث پل هوایی در سطح منطقه، از جمله در بلوار احمد بن موسی، برای تردد ایمن شهروندان برای استفاده از پارک مادر، از دیگر پروژه های مورد نیاز منطقه بود که خواست خدایی، به آن پرداخت و گفت:  در پروژه های سال جاری، تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار عملیاتی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، تصریح کرد: هر آنچه از پروژه های سال قبل، باقی مانده است، در سال جاری به عنوان اولویت، در مسیر تکمیل قرار خواهد گرفت.

انجام ۴ پروژه لوله گذاری و جمع آوری و هدایت آب های سطحی،  در جهت جلوگیری از آبگرفتگی های متعدد در سطح منطقه، به عنوان پروژه های زیرساختی در دست اجرا است که خواست خدایی، به آن اشاره کرد.

پرداختن به مسایل فرهنگی، موضوع دیگری بود که ناظر شورا در سطح منطقه پنج، به آن اشاره کرد و گفت: منطقه در حوزه ورزشی، به عنوان قطب ورزشی با چندین مجموعه ورزشی بزرگ که احداث شده است و یا در حال راه اندازی است، شناخته می شود که احداث این مجموعه ها، بر اساس نیاز ورزشکاران و جوانان منطقه و شهر شیراز، احداث شده یا در حال ساخت است.

خواست خدایی، در بخش دیگری از سخنان خود، به بودجه سطح منطقه، پرداخت و گفت: بودجه سال جاری، به نسبت سال پیش از آن، تقریبا دو و نیم برابر شده است که این اتفاق بزرگی است و منطقه پنج، پتانسیل این را دارد که با توجه به ساخت و سازهای سطح منطقه و استقبالی که در این زمینه وجود دارد بتواند این بودجه را محقق کند.

ناظر شورا در سطح منطقه پنج، اضافه کرد: در سطح منطقه پنج، چندین پروژه سرمایه گذاری بزرگ، در حال فعالیت است و باید فضایی فراهم شود که بستر سرمایه گذاری، ایجاد شده و پاسخگویی نیازهای شهروندان باشد.

وی، در خصوص عملکرد حوزه فضای سبز منطقه نیز گفت:  شاهد رشد مساحت فضای سبز، نسبت به دو تا سه سال گذشته  هستیم، به طوری که آمار، نشان می دهد در کشت و حفظ درختان، آمار قابل توجه است بطوری که در  بلوار صنعت، یکی از بلوارهایی که هیچ گونه گیاهی سازگار نیست، با همکاری سازمان سیما و منظر و برنامه ریزی، کاشت و نگهداری فضای سبز در حال انجام است و این بلوار، در طرح و کاشت گیاهان ثمره ده زیتون و نارنج است

خواست خدایی، اضافه کرد: منطقه پنج، رو به رشد و توسعه است، شورای شهر، پذیرایی طرح های مردم و تعامل با شهروندان است تا پاسخگوی نیازها باشد.

*توزیع متوازن و یکنواخت بوستان ها و رشد چشمگیر سرانه فضای سبز در دستور کار منطقه ۵ شهرداری شیراز

شهردار منطقه ۵ شیراز نیز از پیشرفت چشمگیر پروژه های عمرانی، خبر داد.رضا مسعودی، با بیان اینکه پروژه های منطقه ۵ شهرداری شیراز، از تنوع مطلوبی برخوردار است، اضافه داشت: در سال جاری، تعداد ۱۲۰ پروژه در حوزه های مختلف عمرانی، خدمات شهری و املاک، در دستور کار قرار دارند.

وی، در ادامه با ارائه آمار و ارقامی، افزود: بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۵ در سال جاری، معادل ۴۶۵ میلیارد تومان است که شامل پروژه های خدمات شهری و املاک می شود، بر این مبنا، بودجه ای معادل ۳۰۰ میلیارد به مباحث عمرانی، ۱۱۰ میلیارد برای خدمات شهری و ۶۰ میلیارد به املاک، اختصاص یافته است.

وی، از تمرکز بر اجرای پروژه قائم، خبر داد و افزود: برای اجرای پروژه تقاطع نواب در سال گذشته، متراژی معادل ۸۶ هزار مترمربع، مورد تملک قرار گرفت و به همین دلیل، در سال ۱۴۰۳ بودجه کمتری به سرفصل املاک، اختصاص یافته است.

شهردار منطقه ۵ شیراز، در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اهمیت تدوین پروژه های زیرساختی، گفت: بارندگی های نوروزی، نشان داد که پروژه های لوله گذاری، نقش تاثیرگذاری در مدیریت آب های سطحی داشته و شاهد آبگرفتگی در این مناطق نبودیم. به همین دلیل در سال جاری، تعداد ۷ پروژه لوله گذاری، در مناطقی که مستعد آبگرفتگی هستند، در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسئول، پروژه های لوله گذاری، در بلوار بنی هاشمی، قائم، بلوار ذاکرعباسعلی، بلوار عدالت، خیابان سجاد، خیابان رفیعی و بلوار دولت، در مراحل مختلف اجرایی قرار دارند.

مسعودی، از نگاه عدالت محور، نسبت به توزیع متوازن امکانات و خدمات، خبر داد و افزود: تعداد ۸ پارک، در مقیاس های مختلف، در سطح منطقه در دست احداث است که با بهره برداری از آنها، شاهد توزیع متوازن و یکنواخت بوستان ها و رشد چشمگیر سرانه فضای سبز منطقه هستیم.

وی، با اشاره به اهمیت گسترش زیرساخت های ورزشی در رشد نشاط و شادابی شهروندان، گفت: تعداد ۴ سالن ورزشی، در مراحل مختلف ساخت و بهره برداری قرار دارند که با افتتاح آنها، منطقه ۵ شهرداری شیراز، به قطب ورزشی و پویایی تبدیل خواهد شد.

وی، در همین رابطه افزود: سالن توپی ۲ هزار نفره در پارک مادر، در مرحله طراحی قرار دارد و با بهره برداری از آن، پاسخگوی بسیاری از نیازهای ورزشی شهروندان، خواهیم بود، همچنین عملیات احداث سالن غیرتوپی پارک مادر، در مرحله پیشرفت ۵۰ درصدی قرار دارد و تا اوایل مهرماه سال جاری، به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه ۵ شیراز، در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به پروژه هایی که آمادگی افتتاح را دارند، اظهار داشت: عملیات احداث پارک موضوعی شهدا، سالن مطالعه گفتار، لوله گذاری خیابان شهید فکوری و پارک تفریحات سالم، به اتمام رسیده و در آستانه بهره برداری قرار دارد.

وی، گسترش زیرساخت های شهری، در حوزه ایمنی و مدیریت بحران را یکی از مسئولیت های مهم مدیریت شهری برشمرد و اظهار داشت: پروژه احداث ایستگاه آتش نشانی، در مرحله تاسیسات است و تا پایان تابستان سال جاری، تکمیل خواهد شد. علاوه بر آن، سومین ایستگاه آتش نشانی در مجاورت سالن پهلوانان نصیری، در مرحله طراحی قرار دارد و در تلاش هستیم تا پایان سال، به بهره برداری برسد.

مسعودی، از تلاش برای زیباسازی چشم انداز شهری در مناطق محروم، خبر داد و افزود: در همین راستا، توسعه فضای سبز و تجهیز پارک حاشیه ای بلوار احمدبن موسی(ع)، به وسایل ورزشی و ست بازی کودکان، در دست انجام است.وی، خاطرنشان کرد: عملیات لوله گذاری در روند احداث بلوار ذاکرعباسعلی، به صورت همزمان اجرایی می شود و رسیدگی به این محور، سبب شده است، تقاضا برای صدور پروانه و درآمدزایی منطقه، افزایش یابد.شهردار منطقه ۵ شیراز، در بخش پایانی سخنانش، گفت: عملیات احداث نمازخانه در پارک حجاب، تا چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

*تکمیل تقاطع قائم تا پایان سال، به شرط جابجایی دکل های برق فشار قوی

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در حاشیه این نشست، در جمع خبرنگاران گفت: ما در سطح منطقه ۵، چند پروژه بزرگ داریم که نقشی فرامنطقه ای داشته و تاثیر زیادی بر توسعه منطقه دارند، از جمله تقاطع غیر هم سطح رحمت به قایم که می تواند در این زمینه، بسیار اثرگذار باشد.

محمد امین، اظهار داشت: این پروژه، علاوه بر اینکه با توجه به اتصال بلوار قائم شمالی به بلوار احمدی جنوبی و بزرگراه رحمت، موجب دسترسی بهتر مسیر کمربندی شیراز به حرم مطهر و بافت تاریخی شهر نیز می شود.وی، اظهار داشت: در حال حاضر، این پروژه پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال، آن را به بهره برداری برسانیم، اما در این راستا، یکی از مشکلات فراروی ما، در خصوص انتقال تیرهای برق فشار قوی، سر راه پروژه است که حتی موضوع آن، در شورای تامین نیز مطرح شده است.

امین، گفت: این در حالی است که با فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف برق، در صورت عدم جابجایی آنها، کار تا ۵ ماه عقب میافتد، با توجه به اهمیت این پروژه، می طلبد که همه دستگاه ها، ما را در این زمینه یاری کنند تا بتوانیم پروژه را هر چه سریعتر در زمان مقرر، به بهره برداری برسانیم.

معاون عمرانی شهرداری شیراز، گفت: یکی دیگر از پروژه های ما، ساماندهی کمربندی جنوبی شیراز است که بخشی از آن، در این منطقه قرار دارد و شامل  ایمن سازی و دسترسی ایمن به کمربندی، دوربین های کنترل و نظارت بر سرعت، اصلاح هندسی، اجرای نیوجرسی، تابلوهای راهنمایی و سایر موارد از این دست می شود و امیدواریم این پروژه هم تا پایان سال، به خط پایان برسد.

امین، گفت: اما یکی از مهمترین و بزرگترین تقاطع های غیر همسطح شیراز که هم اکنون در این منطقه، در حال اجراست، تقاطع نواب به کمربندی است که بخش نخست آن، یعنی پل شماره یک از بلوار احمد بن موسی به کمربندی، چندی قبل رونمایی شد و امیدواریم کل پروژه نیز تا پایان سال، به اتمام برسد..

true
true
ادامه توسعه شتابان منطقه ۵ شهرداری شیراز در سال جدید
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true