×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز عملیات کاشت ۱۵۰۰۰ نهال با نام شهدای استان فارس

آغاز عملیات کاشت ۱۵۰۰۰ نهال با نام شهدای استان فارس، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، همزمان با آیین روز ملی درختکاری، کاشت ۱۵ هزار نهال به نام شهدا در شیراز آغاز شد.

استاندار فارس، در آیین روز ملی درختکاری در کلان‌شهر شیراز، از این حرکت زیبا و ارزشمند شهرداری شیراز، با عنوان کاشت ۱۵ هزار نهال به نام شهدا، قدردانی و اظهار داشت: متاسفانه آرام آرام، شهر از این حالت خارج شده است، اما با این اقدامات، مجددا سر سبزی باغات شهر، در حال پدیدار شدن است و امید است، این موضوع محقق شود.

محمد هادی ایمانیه، از مردم این استان فارس و کلان‌شهر شیراز، خواست تا در جای جای استان، اگر شاهد قطع درخت بودند، به ویژه در شهر شیراز، نسبت به اطلاع‌رسانی این موضوع، اقدام کنند.

وی، تصریح کرد: یکی از موضوعات قابل پیگیری، سامانه مردم‌رسی قطع درخت در کوچه، محلات و باغات است و مردم در این موضوع، بهترین ناظر هستند که می‌توانند، نسبت به اطلاع‌رسانی این موضوع اقدام کنند.

وی، گفت: با توجه به برگزاری دومین کنگره بزرگداشت امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، به میزبانی شهر شیراز، باید جوانان را با فرهنگ شهدا، آشنا کرد و همه مردم و سازمان‌های استان، باید تلاش کنند تا این کنگره، با شکوه هر چه بیشتر، برگزار و نام و یاد شهدا، گرامی داشته شود و فداکاری آن‌ها برای نسل امروز، تبیین شود.

*به تعداد شهدای هر شهرستان، کاشت نهال انجام می‌شود

فرمانده سپاه فجر استان فارس، نیز در این مراسم، گفت: در راستای پاسداشت شهدای استان فارس، عملیات کاشت ۱۵ هزار درخت، از امروز آغاز می شود و در سراسر استان فارس، به تعداد شهدای هر شهرستان، کاشت نهال انجام می‌شود.

سردار یداله بوعلی، افزود: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نهال، در سراسر استان، غرس خواهد شد که این اقدام با توجه به اقلیم هر منطقه، از بهمن ماه سال جاری، آغاز و تا اردیبهشت ماه سال آینده، ادامه خواهد داشت و در این راستا، بیش از ۱۱ میلیون بذر، در ارتفاعات و دشت‌های استان فارس، کاشت می‌شوند.

سردار بوعلی، ادامه داد: ما در شهری زندگی می کنیم که نیاز به معرفی، مطالعه و جستجو ندارد و در تمام ابعاد، حرف برای گفتن دارد و نیاز به توضیح ندارد و با مشاهده آثار، می‌توان به آن پی برد که مردمان این دیار، چگونه زیسته‌اند و فرهنگ آنها، چه بوده است.

وی، افزود: استان فارس، به ویژه شهر شیراز، در شعر و ادب، معماری، تمدن، فرهنگ و مسائل مربوط به دین و علمای دین، سرآمد است و این از ویژگی و شاخصه‌های این استان است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع برگزاری دومین کنگره بزرگداشت امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، به میزبانی شهر شیراز، اشاره و تصریح کرد: این کنگره، در روز چهارم آبان ماه ۱۴۰۳، مصادف با حادثه تروریستی سالگرد حمله به حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس، ادامه داد: فارس در موضوع دفاع مقدس، برجستگی ویژه‌ای دارد و می‌طلبد که به آن پرداخته شود و الگویی برای همیشه این سرزمین باشد.

سردار بوعلی، خاطر نشان کرد: فارس، جزو استان‌هایی بود که بیشترین یگان را در دفاع مقدس داشت و دو لشکر و چند تیپ از یگان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادارات، حضور بسیار موثری در دوران دفاع مقدس، در مقابله با دشمن داشتند.

* امسال در یک برنامه بسیار بی‌سابقه، ۳ میلیون بذر کاشته می‌شود

شهردار شیراز هم در این مراسم، گفت: شهرداری، کار کمربندی ۵۵ متری سبز دور این کلان‌شهر را از سال گذشته آغاز و صد هزار اصله درخت نارنج را کاشته‌ و امسال نیز در یک برنامه بسیار بی‌سابقه، ۳ میلیون بذر کاشته می‌شود و ۳۰۰ هزار نهال در اقصی نقاط شهر، کاشته خواهد شد.

محمدحسن اسدی، تصریح کرد: امروز حضور خانواده‌های شهدا، برکت، شور و شوق مضاعفی را در راستای دومین اجلاسیه بزرگ امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس، در چهارم آبان ماه ۱۴۰۳، ایجاد کرده است.

وی، افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، مسئوليت کمیته فضاسازی و تبلیغات و برگزاری دومین اجلاسیه بزرگ شهدای فارس را دارد که این اجلاسیه، مربوط به ۵ میلیون مردم استان فارس و ۲ میلیون شهروندان شیراز است.

شهردار کلان‌شهر شیراز، با بیان اینکه خدمت به مردم شریف و به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران، افتخاری برای شورای اسلامی شهر و شهرداری است، گفت: فضاسازی شهری، به صورت هدفمند و فازبندی شده، در راستای کمیته فضاسازی و تبلیغات شهری، از ابتدای سال آینده، شروع و علاوه بر سیمای بصری شهر، در تاکسی، اتوبوس و مترو هم قطعاً تبلیغات وسیع و گسترده و فرهنگ‌سازی، خواهد شد.

اسدی، همچنین با اشاره به آغاز بروزرسانی تصاویر و تمثال شهدا، بیان کرد: تابلوی شهدا در ورودی‌های شهر، طراحی و در سال آینده، به صورت خیلی برجسته، نصب خواهد شد.

کمک به تولید مسابقه بزرگ راوی شو و پخش از شبکه‌های استانی و ملی، بروزرسانی تلویزیون‌های شهری و دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) و دیگر دیوارنگاره‌ها، با موضوع کنگره شهدا، تهیه و نصب ۴۰ عدد سردیس شهدا و بازسازی نقاشی‌ها و دیوارنگاری‌ها شهدا، از مواردی بود که شهردار کلان‌شهر شیراز، در راستای کمیته فضاسازی و تبلیغات شهری دومین اجلاسیه بزرگ شهدای فارس، به آن اشاره و عنوان کرد: شورای اسلامی شهر و  شهرداری، همکاری لازم را جهت برگزاری پیش‌اجلاسیه شهدا و یادواره شهدای محلی، انجام خواهد داد.

وی، به بحث کاشت نهال، در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نیز اشاره و عنوان کرد: شهرداری، کار کمربندی ۵۵ متری سبز دور این کلان‌شهر را از سال گذشته آغاز و صد هزار اصله درخت نارنج را کاشته‌ و امسال نیز در یک برنامه بسیار بی‌سابقه، ۳ میلیون بذر کاشته می‌شود و ۳۰۰ هزار نهال در اقصی نقاط شهر، کاشته خواهد شد.

شهردار کلان‌شهر شیراز، با بیان اینکه در فضای اتحاد، برادری و انسجام، امروز در شهر شیراز و استان فارس، شاهد اتفاقات خوبی هستیم، تصریح کرد: در دهه فجر، شاهد افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۵۶ پروژه به ارزش بیش از ۵۸ هزار میلیارد تومان بودیم.

اسدی، گفت: امروز در نقطه‌ای از بوستان حاشیه‌ای چنارراهدار هستیم که پرچم‌های برافراشته‌ای از شهدا را شاهد هستیم و این بوستان، با تمام ملزومات و امکاناتی که در آن، به وجود خواهد آمد، با محوریت شهدا خواهد بود.

وی، تصریح کرد: اینجا یادمان شهدا را به صورت ویژه با یک المان خاص و استودیوی روباز و برای برگزاری بعضی از برنامه‌های فرهنگی، اجرا خواهیم کرد و اگر لازم باشد، فرهنگسرایی در این مکان، احداث خواهیم کرد.

شهردار کلان‌شهر شیراز، با بیان اینکه به یاد ۱۵ هزار شهید فارس، ۱۵ هزار درخت در بوستان شهدا، کاشته می‌شود، اضافه کرد: درختانی که امروز، کاشته و پلاک کوبی می‌شوند، به نحو شایسته‌ای، باید نگهداری، حفظ و حراست شوند.

*مزین شدن سنت حسنه کاشت نهال با نام شهدا

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تقدیر از این حرکت شهرداری شیراز و مزین شدن سنت حسنه کاشت نهال با نام شهدا، گفت: با توجه به عنوان “شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع)”، افق دید شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، “آرمان‌شهر” است، شهری که در همه حوزه‌ها، بتواند سرآمد، الگو و نمونه باشد.

سید ابراهیم حسینی، با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، خدمات فراوانی در این کلان‌شهر، توسط شوراهای مختلف انجام شده است، تصریح کرد: اما شورای ششم، یک نگاه همه‌جانبه در خدمت‌رسانی دارد که یک وجهی و یک بعدی نیست و در حوزه فرهنگ، به همان اندازه، حساس هست که در حوزه عمران، حساس است.

حسینی، گفت: پروژه‌های عمرانی، بسیار مهم است، چون رفاه و آسایش مردم را در بر دارد، درختکاری، مهم است چون نتیجه آن، سلامت شما است و همه تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر، ارزشمند است، چون شما مردم مهم هستید.

رئیس شورای اسلامی شهر، اضافه کرد: اولویت اصلی، مردم هستند و رضایتمندی و امید به آینده مردم، مهم است، برای اینکه شما سرمایه اصلی این نظام هستید و تمام داشته ما، شما هستید و ما به عشق شما، این کارها را انجام می‌دهیم.

*آغاز اقدام ارزشمند عملیات اجرایی احداث بوستان شهدا

ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز هم گفت: امسال در روز درختکاری، با هماهنگی سازمان سیما و منظر با مجموعه سپاه پاسداران، کنگره سرداران شهدا و منابع طبیعی، اقدام ارزشمند عملیات اجرایی احداث بوستان شهدا در بلوار طلاییه، آغاز شد که در راستای سیاست‌های شورای اسلامی شهر شیراز و همچنین پاسداشت مقام شامخ شهدای گرانقدر، انجام گرفت. وی، افزود: هر نهالی که در این بوستان، غرس خواهد شد، به نام و پلاک یک شهید، مزین می‌گردد.

افسانه خواست خدایی، افزود: در فاز اول این عملیات که در روز درختکاری، انجام گرفت، ۱۵۰۰ اصله نهال، توسط خانواده معزز شهدا و شهروندان، در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی کاشته شد و ان‌شاالله سازمان سیما و منظر با همکاری کنگره شهدا، بتواند به تعداد كل شهدای گرانقدر استان فارس، ۱۵ هزار نهال در فازهای بعدی غرس کند.

وی، تصریح  کرد: به فضل خداوند، سال ۱۴۰۲ سال خوبی در حوزه فضای سبز شهری شهرداری شیراز بود، چرا که با برنامه‌ریزی و نظارتی که با سیاستگذاری در شورا و از سال قبل در سازمان سیما و منظر، انجام گرفت، پویش کاشت صدهزار نهال در سطح شهر، توسط شهرداری و شهروندان، انجام شد.

ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان سیما و منظر، گفت: هدف‌گذاری عملیات کاشت ۳ میلیون بذر گیاهان بومی، در ارتفاعات پیرامونی بوسیله ظرفیت ارزشمند مشارکت‌های مردمی، محقق گردیده است و در سطح شهر هم یکصد هزار اصل نهال که قول داده شده بود، کاشته شد.

*کاشت۵۵۰۰ نهال به مناسبت پاسداشت یاد ۵۵۰۰ شهید گرانقدر شهر شیراز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز هم در حاشیه این مراسم، به خبرنگار ما، گفت: شهرداری شیراز، در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری، در خصوص کاشت یک میلیارد درخت، در طول ۴ سال، تا کنون اقدامات خوبی انجام داده است.

حمید کشتکار، اظهار داشت: در همین راستا، از ۲۵ دی ماه و آغاز نهضت درختکاری تا کنون، ۱۵۰ هزار نهال در معابر، پیاده روها و فضاهای شهری شیراز و ۱۶۰ هزار نهال در کمربند سبز و ارتفاعات اطراف شهر، کاشته شده که تا پایان سال، این به ۲۰۰ هزار نهال، افزایش خواهد یافت.

کشتکار، با اشاره به کاشت ۳میلیون بذر در ارتفاعات اطراف شهر، گفت: امروز نیز در این مراسم، به مناسبت پاسداشت یاد ۵۵۰۰ شهید گرانقدر شهر شیراز، این مراسم برگزار شده که در فاز نخست، ۲ هزار نهال امروز کاشته می شود و در فازهای بعدی، با تملک زمین مورد نیاز، مابقی ۵۵۰۰ نهال کاشته می شود

true
true
آغاز عملیات کاشت ۱۵۰۰۰ نهال با نام شهدای استان فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true