×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز عملیات ساخت بزرگترین پارک کوهستانی شمال شهر شیراز، شاید هفته آینده/ از دوچرخه سواری در دل کوهستان تا اجرای بزرگترین شهربازی شمال شهر در ارتفاعات مهمترین ورودی شهر

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
فاز نخست عملیات اجرایی بزرگترین پارک کوهستانی شمال شیراز، هفته آینده آغاز میشود.
شهردارمنطقه ۳شیراز در گفت وگو با شهر مردم، با اعلام این خبر، با اشاره به برخی فعالیتهای این منطقه، گفت: منطقه ۳ به دلیل وجود بیش از ۲۰ مکان گردشگری، از جمله مجموعه های حافظیه، سعدیه، باغ جهان نما، دروازه قرآن و… از گذشته به عنوان مرکز تجمع مراکز گردشگری، تاریخی و ادبی، مورد توجه گردشگران و شهروندان بوده و به عنوان ویترین گردشگری شیراز، شناخته میشده است.
سیدمحمد جواد افضلی، افزود: با توجه به این موضوع، هر گردشگری که وارد شهر میشود، قطعا به این منطقه سری میزند و شیراز را از روی این منطقه، قضاوت و تحلیل میکند، همین امر نیز کار ما را در منطقه، سخت تر میکند.
وی، تصریح کرد: به همین دلیل نیز ما برای این منطقه و توسعه آن، ۴۰ پروژه مهم و فاخر، در نظر گرفتیم تا با این کار، هم برخی نیازهای مردم منطقه برطرف شود و هم گردشگران با خاطره ای خوش از ظرفیتهای گردشگری منطقه بازدید و به شهر خود بازگردند.
افضلی، تصریح کرد: امروز یکی از مهمترین نیازهای شهروندان، اجرای عملیات آسفالت است که در این رابطه، در منطقه ۳ نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و از ابتدای سال تا کنون، ۲۰۰ هزار متر مربع عملیات آسفالت در معابر منطقه، انجام شده و پیش بینی میکنیم تا پایان سال، این رقم به ۳۵۰ هزار متر مربع، افزایش یابد.

*ایمن سازی خبرسازترین ورودی کشور در نوروز ۹۸ با ۷۰میلیارد تومان اعتبار
شهردار منطقه ۳ شیراز گفت: یکی دیگر از پروژه های مهم ما، ابر پروژه لوله گذاری هدایت آبهای سطحی ویژه دروازه قران بود که به رغم مشکلات ترافیکی و شرایط محل، به طول ۱۴۰۰ متر و با بیش از ۷۰ میلیارد تومان، اجرا شد تا با این کار، در آینده شاهد حوادث تلخی مانند حادثه نوروز ۹۸ نباشیم.
وی، با اشاره به اجرای ۷هزار متر شبکه لوله گذاری جمع آوری آبهای سطحی، از ابتدای سال در این منطقه، از جمله شبکه جمع آوری آبهای سطحی محله های سعدی، رکن آباد، بلوار سلمان و برخی از معابر این منطقه، تصریح کرد: در کنار پروژه های زیر ساختی، ما تعدادی پروژه هم در راستای ایجاد نشاط اجتماعی داریم، از جمله ساخت ۳ پارک محله ای شهرک رکن اباد، خیابان شهید نیک نژاد و بیست متری مرحوم فهندژ سعدی که هم اکنون در حال اجراست و به جز این سه پارک، عملیات ساخت یک پارک بزرگ با ۸هزار متر مربع، به عنوان اولین پارک و مجموعه ورزشی ویژه بانوان منطقه، به زودی آغاز میشود.

*ارتفاعات کوه نور جان میگیرند
افضلی، گفت: اما یکی از مهمترین پروژه های ما، در شهر شیراز و از پروژه های فاخر منطقه، ساخت پارک ۱۱۰۰ هکتاری کوه نور است که احتمالا هفته آینده، فاز نخست آن کلنگ زنی میشود.
وی، اظهار داشت: اجرای فاز نخست این پروژه، ۳۵میلیارد تومان هزینه دارد که امیدواریم بتوانیم آن را در زمان مقرر به انجام برسانیم، یکی از بخشهای این پروژه شهربازی بزرگ آن است که هزینه اجرا و تهیه وسایل آن، بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان است که این پروژه هم در حال انجام است.
وی، با اشاره به اجرای ۸هزار متر جدول گذاری از ابتدا سال تا کنون، گفت: یکی از مشکلات ما در منطقه، وجود کوچه های خاکی محله امام حسن(ع) بود که همه معابر خاکی، آسفالت شد و امروز کوچه خاکی در این محله وجود ندارد.
شهردار منطقه ۳، در خصوص مشکلات مردم محله شهرک امام موسی کاظم(ع)، گفت: یکی از مشکلات اساسی این محله، وجود تعدادی کوچه است که به دلیل شیب تند و صعب العبور بودن آن، باعث شده بود تا مردم به سختی بتوانند به منزل خود بروند، در این راستا، ضمن اجرای عملیات سنگ فرش، سعی کردیم شیب کوچه ها مناسب شود.
پروژه های زیبا سازی و فضای سبز، از دیگر مواردی بودند که شهردار منطقه ۳ به آنها اشاره کرد و به خبرنگار ما، گفت: در خصوص زیبا سازی و فضای سبز در حال حاضر، پروژه های بسیاری در منطقه در حال انجام است، از جمله فضای سبز و زیبا سازی ورودی دروازه قرآن نظیر زیباسازی اطراف المان طاووس که قرار است با ۲۰هزار گل فصلی و ۱۵۰۰ متر مربع چمن کاری، چهره ای تازه بگیرد.
وی، اضافه کرد: با توجه به اهمیت منطقه در حوزه گردشگری، یکی از مواردی که در دستور کار ما قرار گرفته، زیبا سازی، بهسازی و احیای فضای سبز بلوارهای منطقه از جمله بلوارهای شهید ربانی، امام رضا(ع) و به زودی تمامی بلوارها، زیبا سازی و فضای سبز آنها احیا میشود.
افضلی، ادامه داد: همچنین امروز، بهسازی و زیباسازی بوستانهای منطقه در دستور کار قرار گرفته است از جمله
پارک فضیلت که هم اکنون در حال اجراست، مردم منطقه، مطمئن باشند پس از اجرای این پروژه ها، شاهد پیشرفتهای خوبی در منطقه باشند و در کنار آن، پروژه های فاخری برای منطقه تعریف شده که اجرای آنها منجر به پیشرفت منطقه میشود.

*اعتبار ۵۰۰میلیارد تومانی برای توسعه گردشگر پذیرترین منطقه شهر
افضلی گفت: امسال ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار برای این منطقه و اجرای پروژه های عمرانی، در نظر گرفته شده که بخش اعظم آن، تحقق یافته و شهرداری منطقه، توان این را دارد که بیش از این نیز پروژه اجرا کند و هیچ پروژه روی زمین مانده ای نداریم.
شهردار منطقه ۳شیراز، با اشاره به برخی دیگر از کلان پروژه های سطح منطقه، گفت: یکی دیگر از پروژه های بزرگ ما، اجرای مسیر دوچرخه سواری کوهستان از ارتفاعات کوه نور تا ارتفاعات بام شیراز است که این پروژه نیز با ۳۸میلیارد تومان اعتبار، اجرا میشود.

true
true
آغاز عملیات ساخت بزرگترین پارک کوهستانی شمال شهر شیراز، شاید هفته آینده/ از دوچرخه سواری در دل کوهستان تا اجرای بزرگترین شهربازی شمال شهر در ارتفاعات مهمترین ورودی شهر
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true