×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز عملیات اجرایی فاز نخست بزرگترین پارک کوهستانی شمال شهر شیراز در آینده نزدیک

آغاز عملیات اجرایی فاز نخست بزرگترین پارک کوهستانی شمال شهر شیراز در آینده نزدیک، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، در حالی که تا سال گذشته، تنها قریب به ۶۰ پروژه در سطح منطقه ۳، در حال اجرا بود، امسال تعداد این پروژه ها، به ۱۸۷ مورد رسیده است.

شهردار منطقه ۳ شیراز، در گفت و گو با شهر مردم، با اعلام این مطلب، گفت: البته با توجه به اینکه این پروژه ها، شامل پروژه های کوچک و بزرگ بودند، اما این ۱۸۷ پروژه، در قالب ۷۵ پروژه، تجمیع شد که برخی، به اتمام رسیده و برخی هم هنوز در مرحله اجراست.

سیدمحمد جواد افضلی، با اشاره به جذب ۴۵ درصد بودجه، در ۹ماه اول و آغاز عملیات اجرایی ۷۳ درصد این پروژه ها، در سه ماه اخیر، تصریح کرد: یکی از مهمترین پروژه های ما در سال جاری، لوله گذاری دروازه قرآن بود که در پی سیل نوروز ۹۸، در دستور کار قرار گرفت و با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار، در حالی اجرا شد که به دلیل قرار گرفتن در اصلی ترین ورودی شهر، با مشکلات زیادی هم همراه بود.

وی، اظهار داشت: البته این پایان کار نیست و هر سال، چیزی حدود ۳۵ میلیارد تومان در منطقه، صرف لایروبی مسیرهای آب می شود تا با مشکل مواجه نشویم.

افضلی، گفت: در حال حاضر، شهرداری منطقه ۳، در میان مناطق دیگر، رتبه اول آسفالت را دارد، به گونه ای که در سال قبل، ۸۲ هزار متر مربع آسفالت در منطقه، اجرا شد، اما امسال، تنها در ۹ ماه اول سال، در ۱۸۲ معبر منطقه، بالغ بر ۲۵۰ هزار متر مربع  عملیات آسفالت اجرا شد.

وی، اضافه کرد: یکی از مهمترین پروژه های ما که نقشی فرا منطقه ای دارد، پروژه پارک ۱۱۰۰ هکتاری نور، در کنار آب زنگی است که فاز اول آن، در ۳۰ هکتار به زودی اجرا می شود، این یک ابر پروژه است که ساخت آن، چندین سال طول می کشد.

شهردار منطقه ۳، پیرامون مشکلات فراروی اجرای این پروژه، گفت: مشکل آب زنگی، به این باز می گردد که شهرداری در گذشته، ۴۲ واحد این محل را تملک کرده، اما حالا کمیته امداد، مدعی شده که این املاک، متعلق به آنها بوده که این مشکل، باید برطرف شود تا شهرداری در زمینی که متعلق به اوست، فعالیت کند.

وی، افزود: در حوزه محرومیت زدایی هم منطقه، با ۱۰ پروژه محرومیت زدایی که ۷مورد آن به اتمام رسیده و در نظر گرفتن ۶۸ میلیارد تومان اعتبار، در زمینه محرومیت زدایی، جزو مناطق پیشرو است.

افضلی، گفت: یکی دیگر از پروژه های مهم ما، اصلاح سنگ فرش گذر حافظ، در روبروی آرامگاه، حد فاصل چهار راه حافظیه تا چهار راه ادبیات است که این محور، شبیه بلوار ارم خواهد شد.

وی، با اشاره به پیشرفت سیل بند رودخانه سعدی، تصریح کرد: احداث، ساماندهی، ایمن سازی و مقاوم سازی معابر و محرومیت زدایی رکن آباد، پارک کوهستانی ۳۰ هکتاری زیبا شهر، سالن ورزشی زیبا شهر، احداث پارک سلامت و ورزش سعدی، پارک حاشیه ضلع جنوبی سرداران، بهسازی پارک کوهپایه، مطالعه و طراحی باغ ملی، طراحی و جانمایی ساختمان شهرداری منطقه و… از مهمترین پروژه های ما، در سطح منطقه است

true
true
آغاز عملیات اجرایی فاز نخست بزرگترین پارک کوهستانی شمال شهر شیراز در آینده نزدیک
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true