×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
پرهیز کاندیداها از هزینه های نامتعارف انتخاباتی

پرهیز کاندیداها از هزینه های نامتعارف انتخاباتی ، به گزارش سيد محی الدین حسینی ارسنجانی خبرنگار شهر مردم، سلامت انتخاباتهای مختلف و بویژه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی، به سلامت کاندیداهای انتخاباتی و نحوه هزینه کرد آنها و همچنین افرادی که در اطراف کاندیداها، مشغول به فعالیت هستند، مرتبط می باشد. برخی کاندیداها، با چراغ سبز نشان دادن هایشان به حامیان مالی، خود را وامدار این و آن نموده و با صرف هزینه های بسیار اقلام تبلیغاتی و پذیرایی های مجلل و … به خوبی به همگان می فهمانند که اینان نه برای خدمت به مردم و کشور، بلکه صرفا برای مال اندوزی و رسیدن به ثروت های انبوه، چنین هزینه های زائد و غیر متعارفی را انجام می دهند. در برخی کلانشهرها، در شرایطی که مردم به نان شب خود محتاجند، شنیده می شود، تعدادی از کاندیداها با صرف هزینه های نجومی، بویژه در حوزه چاپ و نشر اقلام انتخاباتی، خصوصا بنرها و پلاکارد نوشته ها، پوسترها، کارت ویزیت ها و سایر اقلام و هدایای تبلیغی، شام و ناهار دادن های کذایی و کرایه کردن منازل و مغازه ها با مبالغ آنچنانی، موجب شگفتی این و آن می شوند.

اینگونه اقدامات و روش های تبلیغی، خارج از معیارهای دینی و انقلابی و به دور از شئون نمایندگی مردم است و باید با این گونه کاندیداها، برخورد جدی و قاطع گردد. کسی مخالف هزینه کردن کاندیدا ها برای بیشتر دیده شدن و معرفی بهتر آنان به عموم نیست، اما وقتی کاندیداهایی در همین شیراز و درست در همین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی که مردم، منتقد از وضع موجود اقتصادی کشور و گله مند از اوضاع نامناسب معیشت خویش اند، قراردادهای چند میلیاردیشان با چاپخانه ها، کانونهای تبلیغاتی، مشاوران انتخاباتی و کرایه مکان های گران قیمت، به گوش می رسد.

پرسش این است که آیا این افراد، خود اینگونه هزینه می کنند یا اسپانسرها و حامیان مالیشان به نحوی هدفمند و حساب شده، در اندیشه اینگونه امورند.

آیا کسانی که با دلالی و حقه در ایام انتخابات و هزینه کردن ها برای این و آن از همان پول های باد آورده اشان، در صدد دریافت مجوزهای مختلف با رانت و اعمال فشارهای نماینده انتخابیشان در بعد از پیروزی در رقابتهای ناسالم انتخاباتی هستند، در جریان انتخابات، کاندیداهای مجلس بیشتر نقش آفرینند یا آدمهای با سلامت نفس و معتقد به شایستگی های رفتاری و محبوبیت اجتماعی که به همراهی کاندیداهای سالم و بی حاشیه اقدام می کنند؟ برای برخی کاندیداها، هر گونه رفتار غیر شرعی و غیر اخلاقی تا رسیدن به نتایج دلخواه انتخاباتی، مهم نیست، حال آنکه برای برخی کاندیداها نیز مهم سلامت کار انتخابات و دور ماندن آنها از رفتارهای خارج از قانون، عقل، شرع، اخلاق و منطق است. کاندیدایی که به هیچ معیار اخلاقی و رفتاری در انتخابات ها، پایبند نیست و هواداران خود را به رعایت چارچوب ها و قوانین انتخاباتی، توصیه نمی کند، نمیتواند امانتدار خوبی برای مردم و حافظ جان و مال و ارزشهای مد نظر آنان باشد. چنین فردی، به سرعت باد در گرداب فساد، تباهی، رانت و اعمال نفوذ برای به قدرت رسیدن افرادی می افتد که بدهکار مالی آنهاست و تامین مالی ستادهای انتخاباتی وی را به دست گرفته بودند.

مردم، باید به کاندیداهایی رای دهند که در دوران مسئولیت ها و مدیریت هایشان فقط به دنبال زراندوزی و انباشت مال و ثروت های بسیار نبوده و نباشد، بلکه خدمت به محرومان و پاکدستی آنها، برای عموم محرز شده باشد. نمایندگان مجلسی که در دوران چهار ساله اخیر نمایندگی شان، صاحب انواع امتیازهای مالی و بویژه مراکز تولیدی و اقتصادی، خودروهای گران قیمت، منازل لوکس و دیگر ثروتهای انبوه رسیده اند، لیاقت نمایندگی مردم را که ندارند هیچ، صلاحیت احراز هیچ مسئولیت دولتی و غیر دولتی در کشورمان را ندارند. شورای نگهبان و دستگاه های نظارتی و بازرسی ها، نباید فرد کاندیدا را تا قبل از انتخابات ها، رصد و صلاحیتش را بررسی کند، بلکه باید در حین انتخابات و بعد از آن نیز مواظب رفتار و اعمال آنها و حتی رفتار و اعمال نمایندگان ادوار مجلس و شوراها باشند تا مبادا دوباره افرادی به مراکز حساس نظام، راه یابند که به چپاول بیت المال و حیف و میل اموال عمومی بپردازند. بررسی وضعیت هزینه کرد کاندیداها در انتخابات ها، نشان دهنده نوع و میزان ایمان، اراده، نیت و تفکرات کاندیداها نیز است. قطعا کاندیدایی که فکر می کند، زیادی هزینه کند تا از رقبا عقب نماند یا به خوبی در نزد مردم دیده شود، سخت در اشتباه است. مردم به کاندیداهایی که زیاده از حد، ولخرجی می کنند، اعتماد و باور ندارند و به همین دلیل به آنان هم رای نمی دهند.

true
true
پرهیز کاندیداها از هزینه های نامتعارف انتخاباتی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true