×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
 ۳۵۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر در فارس به بهره برداری می رسد

از عملکرد وام‌دهی بانک‌ها به بخش تولید راضی نیستم، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار شهر مردم، محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در نشست خبری به مناسبت شروع دهه فجر، در روز گذشته ۱۱ بهمن، گفت: ۳۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه امسال در فارس به بهره برداری می رسد که نشان از رشد صد در صدی دارد.

وی، افزود: دهیاری ها با ۳۸۲ پروژه، بعد شهرداری ها با ۳۳۱ پروژه و رتبه بعدی کمیته امام خمینی (ره) با ۱۷۵ پروژه به ترتیب بیشترین پروژه ها را از نظر ریالی داشتند. سازمان صنعت، معدن و تجارت، با ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، شهرداری های ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، جهاد کشاورزی یک هزار و ۱۰۰ میلیون تومان بیشترین پروژه ها را دارند.

ایمانیه، خاطرنشان کرد: شیراز با ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ، نی ریز با ۱۱ و ۱۰۰ میلیارد تومان، لار با ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و آباده با ۹۸۰ میلیارد تومان در بین شهرستان ها، بیشترین پروژه ها را داشتند که تعداد ۱۳۷ پروژه در شیراز، ۱۲۶ پروژه در نورآباد ممسنی، ۱۰۹ پروژه در لار، ۷۳ پروژه در کازرون و ۷۱ پروژه در بوانات به بهره برداری می رسد.

نماینده عالی دولت در استان فارس، در مورد انتخابات امسال، گفت: در انتخابات امسال، تعداد ۲ هزار و ۷۳۸ نفر جمعیت ثبت‌نام کردند و ۱۴۹۵ نفر ثبت نام قطعی کردند و ۸۶۸ نفر تأیید شدند، ۱۵ حوزه انتخاباتی داریم که ۴ شعبه مخصوص ارامنه و کلیمیان در استان داریم، در مجلس خبرگان، امسال ۲۰ نفر ثبت نام کردند که ۴ نفر تأیید صلاحیت شدند که کمتر از حدنصاب برگزاری انتخابات است، یا باید تعداد صلاحیت یافته ها در این مدت، افزایش یابد و یا انتخابات این حوزه برگزار نخواهد شد.

ایمانیه، ادامه داد: شهر شیراز به ۱۵۲ محله، تقسیم بندی شدند و یک راهبر محله انتخاب شده و در جلسات برگزاری ۷۰۰ مسئله کوتاه مدت قابل رفع، احصا شد که توسط ۱۱ مدیرکل این ۷۰۰ مشکل که کوتاه مدت قابل رفع است در شیراز و تهران تا انتخابات رفع خواهد شد، مشکلاتی که بیش از ۴۰۰ نفر را نگران کرده، توسط کمیته ای که زیر نظر معاونت سیاسی امنیتی استانداری بررسی می شود که با وجود افزایش ۶۰ درصدی فراخوان ها، برگزاری اعتصابات ۷۰ درصد کاهش یافته است.

استاندار فارس، با تاکید بر پیشگیری از تخلفات در انتخابات و سلامت برگزاری انتخابات، بیان کرد: به کسانی که بیشتر شام و ناهار می دهند، رای ندهید باید پرسید هزینه این برنامه ها را از کجا می آورند، باید به افراد متخصص، با آبرو و سالم رای دهید.

ایمانیه، در جواب سوال خبرنگار شهر مردم که گفت با چه جمله ای و چطور افرادی را که نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند، ترغیب به حضور در انتخابات می کنید؟ گفت: «اگر نمی توانید به فرد خوب برسید، بین متوسط و بد، به متوسط رای دهید.» این جمله ای است که اگر منطقی به آن فکر می کنیم، می دانیم که حضور در انتخابات، چقدر مهم است و از ورود افراد بد به مجلس جلوگیری می کند.

وی، با بیان اینکه مسئولان ستادهای انتخاباتی، آموزش دیدند، ابراز کرد: یکی از ملاک های انتخاب افرادی که مسئول صندوق ها هستند، جوانی آنهاست، انتخابات، فقط در شیراز و زرقان به صورت الکترونیک برگزار می شود، صندوق رای امانت است و باید فرمانداران، بخشداران و غیره، بی طرفانه عمل کنند و در صورت تخلف، باید گزارش داده شود تا با آنها برخورد شود.

مقام ارشد استان، با اشاره به پروژه های نیمه تمام، عنوان کرد: حدود ۶ هزار پروژه نیمه تمام، در استان فارس داشتیم و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان، هزینه تکمیل آنهاست و تعدادی در این دو سال، تکمیل شده است اما هنوز وجود دارد، در دو سال گذشته در مورد رشد اشتغال، سال گذشته ۱۲۹ درصد رشد داشتیم و رتبه نخست کشور را به دست آوردیم، امسال هم ۹۹ درصد سهم اشتغال امسال تامین شده است که امیدواریم تا پایان سال بیشتر شود.

ایمانیه، ادامه داد: ۸۵ درصد مصوبات سفر اول، انجام شده است، فردا روز اول دهه فجر، دکتر رحیمی وزیر دادگستری و در ۲۱ و ۲۲ بهمن، سخنگوی دولت مهمان استان فارس خواهند بود، البته مهمانان کشوری دیگری نیز داریم.

استاندار فارس، با اشاره به برگزاری تفاهم نامه های سرمایه گذاری در فارس، ابراز کرد: در بحث ارائه تسهیلات بانکی، مشکلاتی است و وام بانک ها، دید کشوری دارد و از عملکرد وام دادن بانک ها، به تولید در فارس راضی نیستم ولی وضعیت رو به بهبود است.

استاندار فارس، با بیان اینکه تورم یک مسئله کشوری است نه استانی، متذکر شد: ولی گران فروشی، مسئله ماست و با آن برخورد می کنیم و به همین دلیل، یک هزار فروشگاه با موضوع مواد غذایی، بهداشتی و سلولزی، بدون واسطه راه اندازی می شود و تاکنون ۷۰۰ فروشگاه تامین شده است.

وی، خبر داد: کتابخانه مرکزی، رو به اتمام است و به زودی افتتاح می شود و تالار مرکزی، جزو مصوبات سفر دولت است و تاکنون پیشرفت های داشته است، بین شهرداری شیراز و ارشاد، تفاهم نامه ای منعقد شده است، تا سریع تر ساخته شود، توقع داشتیم آزاد راه شیراز-اصفهان، تا پایان امسال تمام شود اما اعتبار تزریق نشد، امید به اعتبار مولدسازی داریم که امروز مصوب شد، نواقصی مانند نصب دوربین ها و تابلوها و غیره با توجه به انتخاب شرکت مورد نظر، بزودی نصب خواهند شد. استقرار پمپ بنزین و مجتمع های بین راهی، در حال انجام است، دو پمپ بنزین فعال است و امیدواریم بزودی تبدیل به ۴ پمپ بنزین شود، ماشین آلات مناسب ویژه برف‌روبی و یخبندان در محل اقلید، مستقر شدند و پوشش اینترنت و آنتن‌دهی تا پایان سال، به ۹۰ درصد می رسد.

ایمانیه، با بیان اینکه پروژه راه آهن شیراز بوشهر، با توجه به صدور مجوز تهاتر، به زودی شروع می شود، گفت: این پروژه در حال انجام است، در نهضت ملی مسکن و مشکلات تامین زمین، جمعا ۵۵ هزار فونداسیون ریخته شده و مشغول به کار هستند و فارس در تامین زمین، بدون لارستان در رتبه سوم کشور قرار دارد که اگر لارستان اضافه شود، رتبه نخست را با دست می آوریم، در شرق صدرا، مشکل تامین زمین داریم که پروژه اهل بیت(ع) بعد از ۲۲ سال، مشکلات آن حل شده است.

استاندار فارس، در مورد تکمیل پروژه های ورزشی نیز گفت: در سفر دوم ریاست جمهوری، ۱۰۰ میلیارد تومان برای فارس و ۳۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه شهید سلیمانی، در نظر گرفته شده است.

 

true
true
 ۳۵۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر در فارس به بهره برداری می رسد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true