×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
تشییع باشکوه ۲ شهید تروریستی ‌حرم ‌شاهچراغ (ع) در شیراز

پیکر مطهر شهیدان غلامعباس عباسی، خادم حرم شاهچراغ (ع) و محمد جهانگیری از نیرو‌های امنیتی حرم که در پی حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ به درجه رفیع شهادت نائل شدند، صبح امروز بر دستان مردم شهیدپرور شیراز تشییع شدند.به گزارش خبرگزاری شهر مردم از شیراز، پیکر مطهر دو شهید حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) میان حزن و اندوه خانواده‌ها، مسئولان استانی و نوحه‌خوانی و سینه‌زنی مردم شیراز تشییع شد.

شرکت‌کنندگان در آیین تشییع با سردادن ذکر‌های یا اباعبدالله الحسین (ع)، یا ابالفضل العباس (ع)، یا حضرت زهرا (ع) تا خاک‌سپاری این شهداء را بدرقه کردند و همچنین در این مراسم خواستار برخورد قاطع دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و قضایی عاملان جنایتکار این حادثه تروریستی شدند.

مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهر شیراز با شعار‌های “مرگ بر آمریکا”، “خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست”، “این‌همه لشگر آمده، به‌عشق رهبر آمده”، “لبیک یا مهدی، لبیک یا حسین”، “مرگ بر فتنه‌گر” و “مرگ بر منافق” پیکر این ۲ شهید را بدرقه کردند.

مردم شیراز در حیاط حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نماز میت را به امامت حجت‌الاسلام والمسلیمن علیرضا حدائق بر پیکر این ۲ شهید حادثه تروریستی اقامه کردند و سپس پیکر شهید ” غلامعباس عباسی” در جوارقبور  شهدای حرم مطهر به خاک سپرده شد.مردم شهرستان خرامه نیز روز گذشته با پیکر شهید عباسی از خادمین حرم مطهر وداع کردند، همچنین پیکر مطهر شهید محمد جهانگیری از نیرو‌های امنیتی حرم برای خاکسپاری به شهرستان مرودشت انتقال داده می‌شود.

به گزارش شهر مردم  شهید محمد جهانگیری دومین شهید حادثه تروریستی ۲۲ مرداد از مدافعین حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و یکی از فعالین گروه‌های جهادی خدمت‌رسانی در نقاط محروم استان فارس بود.

شهید محمد جهانگیری متولد ۲ بهمن سال ۱۳۷۶ شهرستان مرودشت بود. پدرش کارمند کارخانه آزمایش بود. وی از کودکی به مسجد و نماز جماعت علاقه‌مند بود و همین موضوع موجب شد در نوجوانی و جوانی به عنوان یکی از فعالین فرهنگی پایگاه حمزه سیدالشهدای مسجد امام رضا (ع) شهرستان مرودشت شناخته و معرفی شود.

فعالیت وی در هیئات مذهبی و خدمت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) فقط مختص شهرستان مرودشت نبود چرا که محمد جهانگیری در سال‌های گذشته یکی از فعالین و چهره‌های نام آشنای موکب‌های باب الحوائج و شهید جابر شهرستان مرودشت در مسیر پیاده روی اربعین بود و هر آنچه در توان داشت در مسیر عشق به سرور شهیدان امام حسین (ع) در طبق اخلاص گذاشته بود.وی در دانشگاه نیز در رشته کاردانی عمران و کارشناسی حسابداری تحصیل کرد. آشنایی و فعالیت او در کار‌های عمرانی و فنی باعث شد خیلی زود جذب گروه‌های جهادی خدمت رسانی به محرومین جامعه شود و در نقاط کم برخوردار شهر یا روستا از جوشکاری گرفته تا هر خدمتی که می‌توانست انجام می‌داد.

سال ۱۳۹۹ ازدواج کرد و مدتی بعد در گردان امام علی (ع) مشغول به خدمت شد. خدمت به اهل بیت (علیهم السلام) و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) یکی از بزرگترین افتخارات او در زندگی بود و ۲۲ مرداد نیز در راه دفاع از حریم حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) توسط دشمن تکفیری به شهادت رسید و برای همیشه نامش در تاریخ جاودانه شد.

دیگر شهید این حادثه تلخ، شهید غلام عباس عباسی رزمنده و برادر آزاده و جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس بود که همیشه آرزوی شهادت در دل و جان داشت. شهید غلام عباس عباسی متولد ۱۰ مهر ۱۳۳۳ در روستای سفلای شهرستان خرامه بود.وی در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و دو برادر و سه خواهر داشت. پدرش کشاورز بود و از این راه به گذران زندگی می‌پرداخت. شهید غلام عباس عباسی پس از تحصیل در مقطع راهنمایی برای کمک به گذران زندگی به همراه پدرش به کشاورزی مشغول شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دی ماه سال ۱۳۶۰ وارد سپاه شد و برای دفاع از میهن اسلامی عازم جبهه شد.

شهید غلام عباس عباسی در دوران دفاع مقدس در تیپ ۵۶ یونس در واحد آماد و پشتیبانی خدمت کرد و در عملیات‌های مختلف، چون والفجر ۸ حضور داشت.این شهید گرانقدر در پشت جبهه نیز در زمینه جمع آوری کمک‌های مردمی به جنگ در نقاط مختلف فعالیت داشت و کار برای خدا را افتخاری برای خود می‌دانست.پس از پایان جنگ تحمیلی وی در ناحیه مقاومت سپاه خرامه خدمت کرد و در سال ۱۳۸۲ به افتخار بازنشستگی از سپاه پاسداران نائل شد.فعالیت در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان‌های خرامه و شیراز همچون شرکت در اردو‌های جهادی، خدمت به محرومین در روستا و خادمی افتخاری حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) از جمله فعالیت‌های فرهنگی وی محسوب می‌شود.

این شهید گرانقدر که سال‌ها آرزوی شهادت در دل و جان داشت در غروب یکشنبه ۲۲ مرداد در حالی که لباس خادم افتخاری حرم حضرت احمدبن موسی (ع) به تن داشت در حمله تروریستی دشمنان کوردل به این حرم مطهر مورد اصابت گلوله قرارگرفت و به شهادت رسید.

مرحوم ابراهیم عباسی برادر بزرگوار این شهید گرانقدر نیز آزاده و جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس بود که ۲ فروردین سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین بر اثر موج انفجار و ترکش از نواحی پای راست و چپ، سر، گوش، کمر، چشم و داخلی مجروح شد و به اسارت نیرو‌های بعثی عراق درآمد و مدت بیش از ۸ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم بعث عراق سپری کرد.

true
true
تشییع باشکوه ۲ شهید تروریستی ‌حرم ‌شاهچراغ (ع) در شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true