×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true

آماده شدن غرب برای جنگ طولانی در اوکراین، نخست وزیر انگلیس گفت: غرب برای حمایت از اوکراین، برای سال‌ها آماده شده است.

به گزارش تجارت ۱۰۰، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس که پس بازگشت از نشست اخیر سران گروه هفت در ژاپن از پیشتازی دولتش در حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه با افتخار یاد کرده بود در یک کنفرانس دفاعی در لندن اعلام کرد غرب “برای سال ها” خود را برای حمایت از جنگ در اوکراین، آماده کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس، ریشی سوناک در این نشست گفت” راهبرد روسیه، این است که با طولانی کردن تنش در اوکراین، مردم در غرب را خسته و مستاصل کند. این راهبرد عملی نخواهد شد. ”

وی افزود:” رهبری گفتگو با متحدان در دست ماست تا درباره توافق‌های امنیتی کوتاه مدت و دراز مدت، برای اجرا در اوکراین، به صورت یکجانبه و نیز چندجانبه، مذاکره شود. ”

روزنامه گاردین هم امروز با درج این مطلب که نخست وزیر روسیه امروز در چین گفت روابط میان دو کشور، “به صورت بی سابقه ای”، به سطح بسیار بالایی رسیده است نوشت: همکاری‌های روسیه و چین اکنون به “سطحی جدید” رسیده است.

تارنمای روزنامه فایننشیال تایمز هم در این باره نوشت در حالی که روابط مسکو و چین، در حال تقویت است، ریشی سوناک (Rishi Sunak)، نخست وزیر انگلیس بر تداوم حمایت از اوکراین تاکید می‌کند.

ریشی سوناک در گزارش سفر به ژاپن در مجلس عوام انگلیس گفت: ما سال گذشته ۲.۳ میلیارد پوند کمک تسلیحاتی به اوکراین کردیم و امسال نیز همین میزان جنگ افزار به اوکراین اهدا خواهیم کرد.

دولت انگلیس نخستین کشوری است که با گذر از مرحله ارسال سلاح‌های تدافعی به اوکراین، سلاح‌های تهاجمی از جمله تانک‌های پیشترفته چلنجر و نیز موشک‌های دور برد و رادار گریز استورم شدو یا سایه طوفان به عنوان نخستین کشور در اختیار اوکراین گذاشت.

به نقل از صدا و سیما، این در حالی است که مردم انگلیس بار‌ها با برپایی تظاهرات در این کشور با انتقاد شدید از رویکرد دولت و پیامد‌های جنگ اوکراین در افزایش تورم و مشکلات در این کشور، تلاش برای برقراری صلح را به جای انچه اکه انان تشدید جنگ و آتش ریختن بنزین بر اتش جنگ اوکراین خواندند خواستار شدند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true