×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۷۴ درصد پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه فجر جز پروژه‌های بزرگ مقیاس هستند

۷۴ درصد پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه فجر جز پروژه‌های بزرگ مقیاس هستند، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، یازدهمین نشست روایت امید، در حالی برگزار شد که این بار مسئولان حوزه عمرانی شهردار و شورای شهر شیراز، پاسخگوی اصحاب رسانه بودند، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، در این نشست گفت: شهر شیراز در جنوب کشور، به عنوان پایتخت فرهنگ و ادب شناخته می شود، همچنین دارا بودن این کلان شهر از بناهای امامزادگان واجب التعظیم و جلیل القدر و بافت تاریخی، این شهر را برخودار از سرمایه بی نظیری کرده است .

رضا محمدیان، با بیان اینکه کل دستگاه های اجرایی در راستای ارتقای شهر شیراز تلاش ویژه داشته باشند، افزود: دولت باید نگاه ویژه‌تری در بحث تخصیص اعتبارات، به کلان شهر شیراز داشته باشد.

وی، افزود: شهرداری با مصوبات شورا، پروژه های خوبی  را اجرایی کرده است و توسعه زیر ساخت را در شهر شیراز، شاهد هستیم، معتقدیم باید در کلان شهر شیراز، بجای کارهای نمایشی به سمت پروژه های عمرانی و زیر ساختی حرکت کرد تا اقدامات ماندگار باشد.

عضو شورای شهر شیراز، با تاکید بر این مطلب که اجرای پروژه های زیر ساختی، مهم است، به چند پروژه مهم و رینگ ترافیکی شهرداری شیراز، پرداخت و گفت:   یکی از این پروژه ها، بزرگراه شهید سلیمانی است که بعد از چند سال وقفه، در این دوره شورا و شهرداری، بر ریل اجرایی قرار گرفت .

محمدیان، در بخش دیگری از صحبت های خود، به استقرار تمام معاونت های شهرداری در ساختمان مرکزی شهرداری، اشاره کرد و افزود: با اتمام ساختمان شهرداری، با ۹۰هزار متر زیر بنا و استقرار تمام معاونت ها، ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه ها، شاهد مدیریت شهری و مدیریت بحران بهتر برای مدیریت شهر خواهیم بود.

وی، با تاکید بر احداث پارک های موضوعی و توسعه پارک های فعلی از جمله پارک دراک، تکمیل پارک ایرانی و احداث پارک های مهر بانو در مناطق یازده گانه با هدف  توسعه فضای شهر، اضافه کرد: همزمان با دهه فجر امسال، یک سالن ورزش زورخانه ای و فرهنگسرای تعزیه نیز کلنگ زنی می شود.

پیشرفت مناسب خط سه مترو شیراز و آغاز عملیات حفاری تونل خط سه، قبل از پایان سال و اتصال خط یک و چهار مترو  برای دسترسی به حرم مطهر، از دیگر مواردی بود که محمدیان به آنها اشاره کرد و گفت: برخی از مدیران اجرای، تنها به دنبال کار رومزه هستند که متاسفانه شهروندان از این روند، رضایت ندارند و فعالیت اینگونه مدیران، تنها کارهای سطحی و روبنایی است و این موضوع، تنها مربوط به شهرداری نیست و در سایر دستگاه های خدمات رسان مشاهده می شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، از آغاز عملیات اجرای سد تنگ سرخ خبر داد و گفت: این پروژه، کد ملی و مصوبات وزارتخانه دارد و در سازمان محیط زیست و کمیته، رفع اختلاف و تعیین تکلیف شده است.

محمدیان همچنین از منتفی شدن پروژه زیرگذر حضرتی، در شورای شهر و شورای ترافیک استان، خبر داد و گفت: مسیرهای دسترسی به حرم مطهر با استفاده از اتوبوس های برقی، دنبال می گردد.

*اجرای تعداد زیادی پروژه‌های بزرگ مقیاس در سال ۱۴۰۲

معاون فنی عمرانی شهرداری شیراز، نیز در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه های عمرانی شهر شیراز، گفت: سال ۱۴۰۲ با برنامه خاصی در حوزه عمرانی، آغاز شد که یکی از مهمترین آنها، ۳ برابر شدن بودجه پروژه‌های بزرگ مقیاس بود و نتیجه آن تعریف و اجرای تعداد زیادی پروژه‌های بزرگ مقیاس از این دست بود و این شد که پروژه‌های بزرگ مقیاس اجرا کند از جمله اجرای ۴۴ کیلومتر عملیات بزرگراه‌سازی، اجرای ۳۸ پل، احداث ۴۸۰۰ متر تونل و زیر‌گذر در این دوره شورا و احداث ۵۰ ساختمان تاثیرگذار آتش نشانی، فرهنگسرا، سینما آمفی تئاتر که در دستور کار قرار گرفت.

محمد امین، از اجرای ۱۶۰ کیلومتر خطوط انتقال آبهای سطحی و لوله گذاری و احداث هزاران متر پارک و بوستان، به عنوان دیگر فعالیتهای این حوزه یاد کرد و افزود: امروز، وزن پروژه های بزرگ مقیاس نسبت به کوچک مقیاس شهرداری، اینگونه است که ۷۴ درصد پروژه های ما که دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح می شود، بزرگ مقیاس و مابقی کوچک و متوسط مقیاس است و ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر، افتتاح و ۳۰ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

وی، در خصوص پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی در منطقه کوهسار مهدی (عج) گفت: این یکی از پروژه هایی است که دو دهه است مردم شیراز، منتظر آن هستند که ۷ کیلومتر فاز نهایی آن، در مراحل تکمیلی است که لاین جنوبی آن، دهه فجر افتتاح و لاین شمالی آن، مهر ماه بهره برداری می شود و با اتمام آن، کل پروژه از بلوار جام جم تا بزرگراه دکتر ؟؟؟ تکمیل می شود و علت تاخیر در افتتاح لاین شمالی به دلیل ایمن سازی است و این بخش، شامل دو تونل، ۵ پل و ۱۲  شبکه آب رو، اجرا شده است.

امین، با اشاره به واگذاری ۱۸ کیلومتر از کمربندی جنوبی شهر به شهرداری، گفت: پیش از این، قسمت جنوبی کمربندی به نام محور مرگ نامگذاری شده بود که امروز با واگذاری به شهرداری، اقدامات خوبی در حال انجام است که در فاز اول، با ۲۸۰ میلیارد تومان کار ساماندهی و ایمن سازی این بخش، آغاز شده است.

وی، اظهار داشت: البته از ۴۳ کیلومتر کمربندی، ۱۸ کیلومتر در اختیار شهرداری است و هنوز هم در بخش های مختلف کمربندی، مشکلاتی وجود دارد که مربوط به دستگاههای متولی دیگر است، اما در این بخش تا کنون، اقدامات خوبی از جمله، اجرای نیوجرسی، آسفالت، ایمن سازی ورودی و خروجی شهرکهای حاشیه ای و خط کشی و تابلوهای راهنما را انجام شده است.

وی، از تکمیل لوپهای چند تقاطع، از جمله تقاطع های شهید فرصتیان، احمد بن موسی و شهیدان یغمور خبر داد و گفت: یکی دیگر از مهمترین پروژه هایی که دهه فجر امسال، کلنگ زنی می شود، ۴ پروژه اطراف ساختمان جدید شهرداری است، از جمله ساختمان شماره ۲ شهرداری با ۲۵ هزار متر مربع وسعت، احداث زیرگذر ۷۵۰ متری روبروی ساختمان شهرداری و تبدیل فضای روی آن به فضای شهری، اجرای ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد پارکینگ زیر سطحی و سالن همایش ها و آمفی تئاتر یک هزار نفره شهرداری که تا ۵ ماه آینده، افتتاح می شود.

امین، در خصوص پارک آبی هم گفت: پارک آبی بزرگ شیراز با ۶ هکتار وسعت، بزرگترین پارک آبی مسقف کشور است که هم اکنون خاک برداری آن تمام شده و  ۲۳ نوع بازی جدید در آن، پیش بینی شده و پیش بینی می کنیم، خرداد ۱۴۰۳ افتتاح شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم گفت: مجتمع شهروند، یکی دیگر از پروژه های ماست که سال دیگر تمام می شود و کلنگ زنی فاز خدماتی و ورزشی آن، در ۱۵ هزار متر مربع، شامل سونا، بدنسازی، سالن مراسم و مجالس آغاز شده و امیدواریم سال آینده، به بهره برداری برسد.

وی، از احداث پل انقلاب به طول ۲۵۰ متر بر روی رودخانه خشک و تبدیل آن به فضای شهری، خبر داد و گفت: یکی دیگر از طرح های ما در رودخانه خشک، اجرای پل زندگی بر روی بلوار چمران و اتصال  باغات شمال بلوار به جنوب به طول ۶۰۰ متر است و در کنار آن، باغ موزه سرو را در کنار پیاده راه شجریان، اجرا خواهیم کرد و ۱۸ هکتار باغ های اطراف آن را احیا خواهیم کرد.

* احداث یک سالن چند منظوره ورزشی

مدیرکل عمرانی شهرداری شیراز نیز با اشاره به احداث یک سالن چند منظوره، گفت: این سالن ورزشی، در دو طبقه احداث می شود که طبقه فوقانی با  ۳۰۰ متر مربع زیربنا و طبقه تحتانی با زیر بنای ۵۵۰ متر مربع است، این سالن ورزشی چند منظوره، از یک طرف به بوستان شهید مصلی نژاد، راه دارد و ۱۷۰۰ متر محوطه سازی و ۱۳۰۰ متر مربع درخت کاری برای این سالن در نظر گرفته شده است.

بابک همتی، با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی این پروژه، تصریح کرد: یکی دیگر از مهمترین پروژه های ما، بزرگراه ۵۵ متری حافظ است، این بزرگراه، از یک سمت به بزرگراه حسینی الهاشمی منتهی و از پشت شهرک بهشتی و گلستان  به موزات بلوار آفرینش ادامه داشته و در نهایت به سه راهی قلات و آزاد راه شیراز اصفهان، متصل می شود.

وی، با اشاره به بهره برداری آزاد راه شیراز-اصفهان، تصریح کرد: با افتتاح این آزاد راه، حجم عظیمی از ترافیک به جای ورود و خروج از دروازه قرآن، عملا از محور شمال غرب وارد شیراز می شود که بلوار صنایع و میرزای شیرازی، پاسخگوی  ترافیک ورود و خروج از سمت شمال غرب به شیراز نیست و در این راستا، شهرداری شیراز احداث بزرگراه ۵۵ متری حافظ را در محور شمال غرب به شرق و بالعکس در دستور کار قرار داد.

همتی، با بیان اینکه احداث این بزرگراه، در چند فاز تعریف شده است، اضافه کرد: فاز نخست آن، در سال جاری و فاز دوم در سال آتی، اجرا می شود، بخش دوم این بزرگراه، به طول ۳ کیلومتر به صورت شبانه روزی در حال اجرا است و تمام تلاش ما این است تا پایان امسال، به بهره برداری برسد، فاز دوم این پروژه نیز به طول ۸ ونیم کیلومتر در دهه فجر امسال، کلنگ زنی می شود.

*افتتاح بزرگراه شهید استوار همزمان با دهه فجر

رئیس سازمان‌ “عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز هم با اشاره به افتتاح بزرگراه شهید استوار همزمان با دهه فجر، گفت: برای اجرای بزرگراه استوار، ۲۲ هکتار زمین کشاورزی تملک شده بود، این پروژه، به طول ۶ کیلومتر و عرض ۸۰ متر یک معجزه عمرانی و یک تلاش همگانی بود که دهه فجر افتتاح می شود.علی‌حسین عباسی، ادامه داد: امسال تا پایان سال، تنها ۲۸۰ میلیارد تومان برای تملک املاک مورد مسیر این پروژه هزینه می شود. وی، تصریح کرد: فاز نخست تقاطع جام جم و تکمیل تقاطع پروژه فرصتیان، از جمله پروژه های در دست اجرای ماست و البته امسال، تکمیل و افتتاح کنارگذر سلمان و سینما جوان را نیز داشتیم.وی، از کلنگ زنی دور برگردان غیر همسطح اردیبهشت، پایانه سعدی و دو تقاطع در محور بزرگراه شهید استوار هم به عنوان دیگر پروژه هایی یاد کرد که دهه فجر، کلنگ آنها به زمین زده می شود.

 

true
true
۷۴ درصد پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه فجر جز پروژه‌های بزرگ مقیاس هستند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true