×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۳۰۰ کارت برای مترجمان حوزه گردشگری فارس صادر شده است

فرخنده آشوری – شهر مردم
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، با اشاره به اینکه پنج وزارتخانه در حوزه گردشگری سلامت، درگیر هستند، گفت: در این حوزه، آسیب شناسی و برخی از موضوعات در استان پیگیری شده است و موضوع مترجمان که با نگاه تسهیل‌گرانه به آن پرداختیم.
محمد فرخ زاده در نشست مدیران پاسخگو که به همت اداره کل ارتباطات و روابط بین الملل استانداری فارس برگزار می شود، افزود: در این راستا، ۶۰۰ مترجم شناسایی و با آنها مصاحبه انجام شد و برای آنها پرونده تشکیل دادیم، اختلاف هایی همواره بین میراث و وزارت بهداشت وجود داشت که ما در استان، امضای هر دو حوزه را قرار دادیم و ۳۰۰ کارت، صادر و به بیمارستان هایی که پذیرش بیمار خارجی داشتند، ارسال شد.
فرخ زاده، یادآور شد: همه کسانی که برایشان کارت صادر شده است، آموزش داده شدند، چرا که معتقدیم کسانی که درگیر مقوله سلامت می شوند، باید نسبت به بحث روادیدها، بحث بیمارستان ها و پروتکل های بهداشتی، امنیتی و غیره مسلط شوند.
معاون گردشگری استانداری فارس، با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان های پذیرش بیمار خارجی در استان، افزایش یافته است، متذکر شد: در حال حاضر، ۲۰ بیمارستان در استان، پذیرای بیماران خارجی هستند و فارس جزو سه استان برتر در این حوزه است، پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان ها، در سال ۱۴۰۰ و بر اساس آمار علوم پزشکی ۱۰ هزار و ۴۸۲ نفر ، آمار سال ۱۴۰۱ ، ۱۵ هزار و ۶۸۹ نفر و ۷ ماه امسال ۸ هزار و ۹۶۰ نفر بوده است.
به گفته این مقام مسئول، بیشترین مراجعه کنندگان از کشورهای عمان، ترکیه، بحرین، افغانستان بوده و بالاترین رنکینگ و عمل ها مربوط به پیوند، چشم، مو و زیبایی و بیماران قلبی، تومورها و غیره، بوده است.
وی، با بیان اینکه در شورای سلامت در بازارهای جدید، کارهای خوبی انجام گرفته است، گفت: ۳ هفته پیش، اولین همایش استان های جنوبی و جنوب شرق در شیراز، برگزار شد و تمام روسای بیمارستان های استان و جنوب کشور را گرد هم آوردیم.
فرخ زاده، با بیان اینکه در بازارهای هدف، بازاریابی جدیدی شکل گرفته است که از جمله آن، می توان به جنوب عراق اشاره کرد.
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، بازار عراق را بازار هدف خواند و ادامه داد: در این راستا، ۴ مجموعه از جمله، انجمن حرفه ای سلامت، شرکت توسعه گردشگری ، شرکت نمایشگاه ها و شرکت همیاری ها را پای کار آورده ایم تا در این مسیر، ما را یاری دهند.
وی، با اشاره به روی کار آمدن انجمن حرفه ای سلامت، گفت: در ساماندهی هایی که صورت گرفت، یکسری شرکت ها از میراث فرهنگی تبعیت نمی کردند و بعضی دیگر در سیستم بهداشت راه داده نمی شدند؛ مکلف شد تا شرکت های تسهیل گر علوم پزشکی، آژانس های خود را ثبت کنند و در حال حاضر یکدست شدند.
فرخ زاده افزود: انجمن حرفه ای سلامت، با ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز بند ب شکل گرفت.
وی، در ادامه سخنان خود با تاکید بر روی آموزش مشاغل حوزه گردشگری، عنوان کرد: با برنامه ریزی برای حوزه گردشگری، جلوی پول های اضافه ای که عده ای در این حوزه دریافت می کنند، گرفته شود.
معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس، با اشاره به مشکلات ترمینال خارجی فرودگاه شهید دستغیب، بیان کرد: در حال تلاش برای خلع ید پیمانکار ترمینال خارجی نیمه کاره فرودگاه هستیم تا پیمانکار جدید، انتخاب شود و با در نظر گرفتن تسهیلات مناسب، این پروژه را به اتمام برسانیم و شهرداری شیراز نیز مسیر را مناسب سازی کند.
وی، با اشاره به حوزه سرمایه گذاری، گفت: بعد از ۱۴ سال در ساختار وزارت، کلمه گردشگری را به زیارت اضافه کردیم و استان فارس، الان در حوزه سرمایه گذاری، معاونت گردشگری دارد، سه کارگروه پنجره واحد، برای ایجاد هماهنگی بین دستگاهی در پروژه ها، رفع موانع سرمایه گذاری و اهلیت سنجی جهت کنترل و پیشگیری از زمین خواری و رها شدن پروژه ها را تشکیل دادیم و شوراها، به صورت مستمر در حال تشکیل شدن، هستند و این سازماندهی، زمان بر است.

*مالکان هتل خلیج فارس از بانک ملت شکایت کردند
فرخ زاده، با اشاره به هتل خلیج فارس، تصریح کرد: شرکت مالکین، وامی را به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان از بانک ملت می گیرد و بیش از ۱۲ میلیارد را بانک پرداخت می کند، اما نمی توانند اقساط را پرداخت کنند و ۴/۸ از این پروژه را بانک به نام خود می زند و ۱/۲ برای مالکیت مانده است، ما تلاش کردیم و بانک ملت برای سهم خود، مزایده گذاشت.
وی، ادامه داد: تاکنون در دو مرحله، کسی متقاضی مزایده نبود، در حال حاضر، شرکا با توجه به اینکه کل وام را دریافت نکردند از بانک ملت، شکایت کردند و موضوع این پروژه، وارد فاز جدیدی شده است.

*هتل آسمان در مسیر حل مشکلات
این مقام مسئول، با اشاره به هتل آسمان و مشکلات این پروژه بعد از سالها، گفت: جلساتی برای مشکلات این پروژه و مسائل فنی، برگزار و تعیین تکلیف شد که برای آن ناظر مشخص شد و شرکت تازند، برای بخش فنی این پروژه انتخاب شد، در جلسه ای با حضور دادستان، مهلتی تعیین شد تا مقاوم سازی انجام شود، اختلاف سلیقه بین مدیران استان و مالکان این هتل وجود دارد.
فرخ زاده، تاکید کرد: این هتل، بیش از ۵۰۰ شغل ایجاد خواهد کرد و یک هزار میلیارد تومان، سرمایه است، بنابراین ما در کنار مالک و سرمایه گذار، برای حل مشکلات هستیم و امیدوارم دیگر مشکلات این پروژه، حل شود.
معاون گردشگری استانداری فارس، اظهار کرد: در سال گذشته، ۴۱ هزار میلیارد ریال پروژه در پنجره تخصصی گردشگری، مورد بررسی قرار گرفته است، امسال ۲۸ پروژه به ارزش بیش از ۲۷ میلیارد ریال با اشتغال یک هزار و ۲۰۰ نفر در این پنجره، مورد بررسی قرار گرفت.
وی، با اشاره به تقویم نمایشگاهی، متذکر شد: نمایشگاه سلامت، در حوزه تجهیزات است و در حوزه گردشگری قرار نمی گیرد، بنابراین جدای از نمایشگاه گردشگری برگزار شد اما در نمایشگاه گردشگری، بخش سلامت با محوریت جذب گردشگر سلامت، دایر است.

*پیوست فرهنگی خیابان غذا جزو مصوبات است
فرخ زاده، در مورد حواشی ایجاد شده در مورد خیابان غذا، عنوان کرد: خیابان غذا، مصوبه شورا دارد، مردم نیاز به تفرج شبانه دارند، در حال حاضر هم مردم تا دیروقت از رستوران ها استفاده می کنند و تمرکز در یک مکان، بسیار خوب است، الان هم نظر برخی از بزرگان، ایجاد پیوست فرهنگی بوده است، البته این خیابان، پنج پیوست شامل پیوست فرهنگی، زیست محیطی و غیره داشته است.

true
true
۳۰۰ کارت برای مترجمان حوزه گردشگری فارس صادر شده است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true