×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گوگل در فرانسه ۲۵۰ میلیون یورو جریمه شد

گوگل در فرانسه ۲۵۰ میلیون یورو جریمه شد، دیده بان رقابت فرانسه، شرکت گوگل را به دلیل نقض مقررات مالکیت معنوی اتحادیه اروپا در ارتباط با ناشران رسانه ای، ۲۵۰ میلیون یورو (۲۷۱.۷۳ میلیون دلار) جریمه کرد.

به گزارش شهر مردم، این دیده بان فرانسوی اعلام کرد: چت بات «بارد» مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل که به «جمنای» تغییر نام داده است، با استفاده از محتوای ناشران و خبرگزاری ها بدون اطلاع آنها، آموزش دیده است. گوگل متعهد شده است در راستای حل و فصل این مسئله، به حقایق اعتراض نکند و این شرکت همچنین مجموعه ای از اقدامات جبرانی را برای برخی از کاستی ها پیشنهاد کرده است.

گوگل اعلام کرد که این توافق را پذیرفته زیرا زمان آن رسیده است که این مسئله پشت سر گذاشته شود.

این شرکت افزود: ما می خواهیم روی هدف بزرگتر «رویکردهای پایدار برای مرتبط کردن افراد با محتوای کیفی و همکاری سازنده با ناشران فرانسوی» تمرکز کنیم.

طبق اعلام گوگل، این جریمه نامتناسب است و این دیده بان به اندازه کافی تلاش های این شرکت را در محیطی که تعیین مسیر بسیار دشوار است، زیرا نمی توان پیش بینی کرد باد بعدی به کدام سمت می وزد، در نظر نگرفته است.

این جریمه به اختلاف حق کپی رایت در فرانسه بر سر محتوای آنلاین در پرونده ای مربوط می‌شود که با شکایت برخی از بزرگترین سازمان‌های خبری از جمله خبرگزاری فرانسه آغاز شده است. تصور می رفت این اختلاف در سال ۲۰۲۲ که این غول فناوری آمریکا از درخواست تجدید نظر درباره جریمه اولیه ۵۰۰ میلیون یورویی صادر شده صرفنظر کرد، فیصله پیدا کرده است.

اما در بیانیه روز چهارشنبه، دیده بان رقابت فرانسه اعلام کرد گوگل، شرایط چهار مفاد از هفت مفاد توافق شده در این توافق از جمله انجام مذاکرات با ناشران با حسن نیت و ارائه اطلاعات شفاف را نقض کرده است.

این دیده بان به طور خاص به چت بات هوش مصنوعی «بارد» گوگل اشاره کرد که در سال ۲۰۲۳ راه اندازی شد و اعلام کرد که بر اساس داده‌های رسانه ها و سازمان‌های خبری، بدون مطلع کردن آنها یا رگولاتوری، آموزش دیده است.

این جریمه در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از ناشران، نویسندگان و اتاق‌های خبری به دنبال محدود کردن حذف یا جمع‌آوری خودکار داده‌ها  توسط سرویس‌های هوش مصنوعی محتوای آنلاین شان بدون رضایت آنها برای جبران منصفانه هستند.

بر اساس گزارش رویترز، نیویورک تایمز در سال ۲۰۲۳، از مایکروسافت و شرکت OpenAI که سازنده چت بات هوش مصنوعی چت جی پی تی است، شکایت و آنها را متهم کرد از میلیون ها مقاله این روزنامه، بدون مجوز برای کمک به آموزش چت بات ها استفاده می‌کنند.

true
true
گوگل در فرانسه ۲۵۰ میلیون یورو جریمه شد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true