×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان راه‌اندازی می‌شود

کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان راه‌اندازی می‌شود، بنابر خبرگزاری شهر مردم،  نشست هم‌اندیشی ایجاد و راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان امروز، ۱۸ دی‌ماه در فرمانداری این شهرستان برگزار و در خصوص راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های استهبان، نی‌ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان استهبان، مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مسول توسعه کنسرسیوم‌های سازمان و نیز برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان و تعدادی از صادرکنندگان انجیر برگزار شد، در خصوص راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی انجیر تصمیم‌گیری شد.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های شاخص و بی‌نظیر شهرستان استهبان در تولید انجیر و وجود بزرگترین انجیرستان دیم جهان در این شهرستان گفت: راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان از برنامه‌هایی است که می‌تواند در ارتقای صادرات این محصول نقش مهمی ایفا کند.

فرهاد طهماسبی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در راستای حمایت از فعالان حوزه انجیر و انسجام‌بخشی به صادرات انجیر، فعال‌سازی انجمن انجیر با محوریت بخش خصوصی و ثبت جهانی نظام انجیر استهبان در جیاس فائو را از گام‌هایی بیان کرد که می‌تواند درارتقای  این حوزه نقش موثری داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های استهبان، نی‌ریز و بختگان در مجلس با اشاره به راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت شهرک‌های  صنعتی فارس ابراز امیدواری کرد: این کنسرسیوم بتواند در بخش صادرات این محصول گام‌های مهمی را بردارد.

فرماندار شهرستان استهبان نیز با بیان اینکه ۹۵ درصد از صادرات انجیر کشور به شهرستان استهبان اختصاص دارد، گفت: توانمندسازی بخش صادرات به‌عنوان یک اولویت در برنامه قرار دارد و راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی می‌تواند این موضوع را تقویت و تسهیل کند.

یوسف کارگر با تصریح اینکه اقتصاد شهرستان استهبان تک محصولی و برپایه محصول انجیر است، افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از انجیر این شهرستان روانه بازارهای صادراتی می‌شود، تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی باید در دستورکار کنسرسیوم قرار گیرد تا شاهد اثربخشی بیشتر برای اقتصاد شهرستان باشیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این جلسه گفت: راه‌اندازی کنسرسیوم‌های صادراتی در استان بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای در محصولات صادرات محور در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. سید محمود قیومی با بیان اینکه صنایع کوچک به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی نقش مهم و اساسی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد و حمایت از این نوع صنایع منجر به افزایش صادرات در استان خواهد شد، گفت: با هدف شناخت کافی از بازاریابی و صادرات صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در قالب تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌ها به صادرات این واحدهای تولیدی کمک می‌کند تا ضمن برطرف کردن مشکلات، شاهد افزایش صادرات به کشورهای هدف باشیم.

وی افزود: بر اساس مطالعات امکان‌سنجی، انجیر استهبان مستعد تشکیل کنسرسیوم صادراتی است و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در قالب حمایت‌های یارانه‌ای، بخشی از هزینه‌های راه‌اندازی و فعالیت‌های کنسرسیوم را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش شهر مردم، شهرستان استهبان با بیش از ۲۲ هزار هکتار باغات انجیر مثمر، سهم ۱۷ هزار تنی از تولید انجیر خشک کشور  را دارد که محصول تولیدی این شهرستان در سطح جهانی از نظر کیفیت، برند جهانی و بی‌رقیب است.

 

true
true
کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان راه‌اندازی می‌شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true