×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
کسب هفت رتبه نخست کشوری فارس در حوزه گردشگری و صنایع دستی

سرمایه گذاران با ارائه طرح خود در شهر سلامت شیراز زمین تحویل بگیرند، به گزارش فاطمه مقدم خبرنگار شهر مردم، استاندار فارس در نشست خبری دیروز با خبرنگاران رسانه های مختلف استان، به برنامه‌ریزی های انجام شده، برای تکمیل و تعیین تکلیف ۶۴ پروژه که با نگاه کلان استانی و ملی، انتخاب شده اند، خبر داد و گفت: در جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد فارس، از جمله امام جمعه شیراز، نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی، مسئولان قضایی استان و نمایندگان مجلس خبرگان فارس، همه هم قسم شدند که برای به سرانجام رسیدن این ابر پروژه‌ها، طی چهار سال آینده، تلاش کنند تا پروژه ها، به همت جمعی مدیران فارس و رایزنی با تهران، به بهترین نحو انجام شود. این پروژه ها، بدون در نظر گرفتن مسائل قومی و محلی، توسط همه مدیران استان، پیگیری خواهد شد.

محمد هادی ایمانیه، در ادامه از تلاش برای جلب همکاری مدیران کلان اقتصادی کشوری که اصالتا اهل فارس هستند، برای پیشبرد پروژه های استان خبر داد و گفت: در نظر داریم، با رایزنی با مدیران ارشد کشوری، خصوصا در حوزه مدیریت اقتصادی، به ایجاد دبیرخانه ای با عضویت این اعضا بپردازیم تا با بررسی روش های تامین مالی پروژهای کلان فارس، هر مدیری به تناسب حوزه ای که در آن، مشغول به فعالیت است، به مشورت دادن به استان، برای جذب بودجه لازم و به ثمر رساندن پروژه های کلان استان بپردازد.

وی، در ادامه عنوان کرد: همچنین در سفر دوم هیات دولت به فارس، ۲۰۱ تفاهم نامه به ارزش ‏۵۵۰ هزار تومان در استان، منعقد شد و اجرایی شدن برخی از این تفاهم نامه ها، در طول هفته های گذشته، کلید خورده است و برای عملیاتی شدن باقی این تفاهم نامه ها، جلسات هفتگی در استان برگزار خواهد شد.

دستاوردهای برتر فارس در حوزه گردشگری و صنایع دستی

استاندار فارس، در ادامه گزارشی از دستاوردهای حوزه گردشگری و صنایع دستی فارس در سال گذشته و ابتدای سال جاری، ارائه داد و به کسب رتبه های برتر فارس در این حوزه، پرداخت و گفت: فارس، موفق به کسب رتبه نخست ستاد اجرایی خدمات سفر کشور در ایام نوروز، رتبه نخست اسکان کشور، رتبه نخست ثبت آثار جهانی و ملی در کشور، رتبه نخست ستاد اربعین کشور، رتبه نخست بهره گیری از فرصت های جام جهانی توسط اداره ورزش و جوانان فارس، رتبه نخست شهرها و روستاهای جهانی و ملی ثبت شده، رتبه نخست پرداخت تسهیلات کم بهره به صنایع دستی، رتبه نخست برپایی چادرهای عشایری کشور در ایام نورز، همچنین رتبه سوم کشور در تعداد مراکز درمانی و بیمارستان های کشور که دارای مجوز پذیرش بیماران بین اللملی هستند و رتبه دوم کشور در پذیرش تعداد بیماران بین المللی، شد.

ایمانیه، در ادامه از پیگیری اجرای بازارچه صنایع دستی در تمام شهرستان های استان، خبر داد و گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و رفع موانع پیش رو، کار ساخت شهرک صنایع دستی شیراز، در ۲۰ هکتار زمین در کنار نمایشگاه بین المللی گلستان، بزودی آغاز خواهد شد و ساخت این شهرک، از هفته آینده کلید می خورد.

افتتاح ۶ هتل و ۲۷ بومگردی و مهمانپذیر در سال ۱۴۰۲

ایمانیه، در بخش دیگری از سخنان خود، با برشماری زیر ساخت های گردشگری استان، به توسعه های انجام شده در این حوزه، در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: فارس، با ۷۷ کاروانسرا، سه هزار و ۱۰۰ بنای گردشگری و ابنیه تاریخی دارای ثبت ملی، جهانی، تپه و محوطه، دارای ظرفیت میراثی و گردشگری مناسبی است که در حوزه زیرساخت های گردشگری استان فارس، دارای ۶۹ هتل فعال است که ۶ تای آن، سال گذشته افتتاح شد و تعداد ۲۰ هتل نیز در حال ساخت است. همچنین ۱۸۵ بومگردی دارای مجوز، در استان فارس مشغول به فعالیت هستند که ۱۸ مورد از این بومگردی ها، سال گذشته افتتاح شده اند و ۱۳۴ مهمانپذیر نیز در استان وجود دارد که ۹ مهمانپذیر آن، سال گذشته بهره برداری شد.

وی، در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، مجوز احداث بیمارستان وزارت نفت در شهر سلامت شیراز، اخذ شد و با بیان اینکه در حال احداث زیرساخت های شهر سلامت هستیم، از سرمایه گذران، برای سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی شهر سلامت، دعوت کرد و اظهار داشت: سرمایه گذران، می توانند با مراجعه به مدیریت شهر سلامت، برای انعقاد تفاهم نامه اقدام و با ارائه طرح خود در شهر سلامت شیراز، زمین تحویل بگیرند و به احداث بناهای مورد نیاز این شهر، از قبیل هتل، بیمارستان، کلینیک، خانه های مسکونی پزشکان و پرستاران و… بپردازند.

استاندار فارس، راه اندازی دفتر گردشگری سلامت فارس، در کشور عمان، آغاز فعالیت انجمن حرفه ای گردشگری سلامت و صدور ۷۰۰ کارت صلاحیت برای تسهیل گران گردشگری سلامت و اعطای ۸۵ فقره مجوز کار در حوزه سلامت، برای شرکت های خدمات مسافرت هوایی را از دیگر اقدامات، در زمینه گردشگری سلامت خواند و گفت: در سال گذشته، ۲۸ واحد پذیرش بیماران بین الملل نیز مجوز گرفته اند که صدور مجوز ها، نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۲۱۱ درصدی داشته است.

ایمانیه، با اشاره به سفر ۱۰ هیات تجاری خارجی به فارس در سال گذشته، گفت: ره آورد سفر این هیات ها به فارس، امضای شش تفاهم نامه میان شیراز و نمایندگان این کشورها، بوده است و عمده تمرکز ما، بر روی کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و عراق است و پس از آن، ارتباط با دو کشور چین و روسیه را نیز دنبال می کنیم.

ایمانیه، در بخش دیگری از سخنان خود، به کسب رتبه های  برتر صنایع دستی فارس در کشور، طی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: ثبت شهر خشت، به عنوان شهر حصیر بافی، ثبت روستای تنگ چوگان، به عنوان روستای ملی رندبافی، افتتاح و واگذاری ۳۵ کارگاه تولیدی صنایع دستی، به هنرمندان شاخص صنایع دستی، از جمله دستاوردهای فارس، در سال گذشته بود.

وی، به صدور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صنایع دستی فارس، به خارج از کشور، در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و اظهار داشت: فارس، سال گذشته موفق شد در زمینه صنایع دستی، رتبه برتر کشور را کسب کند.

استاندار فارس، یکی از مشکلات اصلی فارس را نبود بازاریابی مناسب خواند و اظهار داشت: برای ساماندهی این مساله، در نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۴ تهران، از پلتفرم الکترونیک بازاریابی توانمندی های تولیدی، رونمایی شد. این پلتفرم، کمک خواهد کرد که تولیدات استان، از جمله صنایع دستی، به راحتی در معرض دید متقاضیان، قرار گیرد.

true
true
کسب هفت رتبه نخست کشوری فارس در حوزه گردشگری و صنایع دستی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true