×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کاری که صادرات چین با بازار جهانی نفت کرد

کاری که صادرات چین با بازار جهانی نفت کرد، در پی اعلام کاهش صادرات کالا و خدمات در چین، قیمت نفت در بازار جهانی در معاملات امروز نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، کاهش یافت.

 

به گزارش شهر مردم، در پی اعلام کاهش صادرات کالا و خدمات در چین، قیمت نفت در بازار جهانی در معاملات امروز نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، کاهش یافت.
با توجه به اینکه چین بزرگترین وارد کننده و دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان بعد از آمریکاست، هر گونه تحول اقتصادی در راستای مثبت و منفی بر قیمت نفت در بازار جهانی تاثیر می‌گذارد. انتشار گزارش‌هایی دال بر رشد اقتصادی، زمینه ساز افزایش قیمت نفت خواهد بود و البته برعکس آن نیز زمینه ساز کاهش قیمت نفت در بازار جهانی خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین ‏برنت دریای شمال، یکی از مهمترین مراجع قیمت‌گذاری نفت خام در بازار بین‌المللی که شامل نفت خام برداشت‌شده از چاه‌های نفت انگلیس و نروژ در دریای شمال است، برای تحویل در ماه ژانویه با یک و ۹۱ صدم درصد کاهش نسبت با پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۸۳ دلار و ۵۵ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (WTI)، نفت خام سبکی که در غرب تگزاس استخراج می‌شود و از آن به عنوان شاخصی برای قیمت‌گذاری نفت در بازار‌های جهانی استفاده می‌شود، برای تحویل در ماه ژانویه با یک و ۷۹ صدم درصد کاهش نسبت با پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۷۹ دلار و ۳۷ سنت رسید.

ایپک اوزکاردسکایا، تحلیل‌گر بازار مالی و کارشناس ارز‌های خارجی که به عنوان تحلیل‌گر ارشد بازار‌های مالی، شاخص‌های بورسی، سهام، نفت، کالاها، اوراق بهادار و نرخ بهره کار برای برخی شرکت‌های مشاوره مدیریت سرمایه گذاری کار می‌کند امروز اعلام شد که صادرات کالا و خدمات چین در ماه اکتبر در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به مدت زمان و دوره مشابه در سال گذشته، به طور چشمگیری کاهش یافته است. گزارش‌ها و داده‌های آماری رسمی منتشر شده درباره صادرات در اقتصاد‌های صادرات محور، سلامت این اقتصاد را نشان می‌دهد. بنابراین، کاهش صادرات کالا و خدمات این کشور با توجه به همین استدلال خبر خوبی برای بازار نفت نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، صادرات کالا و خدمات چین در ماه اکتبر در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به مدت زمان و دوره مشابه در سال گذشته، شش و چهار دهم درصد، کاهش یافته است. این کاهش خوشبینی درباره میزان رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی چین را نشان می‌دهد. سلامت اقتصاد چین با توجه به اینکه بزرگترین وارد کننده و دومین مصرف کننده این ماده اولیه در جهان است همواره توسط سرمایه گذاران و شرکت‌های کارگزاری، در انجام معاملات مورد توجه قرار می‌گیرد.

همین مسئله باعث شد تا با وجود افزایش تنش‌های فراگیر امنیتی و تشدید بحران ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه، قیمت نفت در بازار جهانی روند کاهشی داشته باشد. این در حالی است که عربستان سعودی اعلام کرده است از میزان سهمیه تولیدی اش تا آخر امسال یک میلیون بشکه کمتر تولید می‌کند. روسیه نیز اعلام کرده است برای حمایت از بازار، از میزان سهمیه‌ای که در چارچوب اوپک پلاس برایش تعیین شده است، ۳۰۰ هزار بشکه کمتر تولید می‌کند. با این کاهش‌ها، عرضه نفت خام در سطح جهان تقریبا در روز حدود یک میلیون بشکه نسبت به تقاضا برای نفت در سطح جهانی، کسری خواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز گذشته دوباره هر گونه پیشنهاد برای آتش بس و توقف موقت نبرد‌ها و درگیر‌های نظامی بین نیرو‌های اسرائیلی و جنبش اسلامگرای حماس، را رد کرد. وی قول داد بعد از جنگ مسئولیت کامل مسائل و چالش‌های امنیتی را برعهده گیرد. این درحالی است که جنگ اسرائیل و گروه فلسطینی حماس در پی عملیات هفت اکتبر «طوفان الاقصی»، اکنون وارد دومین ماه خود شده است.

به نقل از واحد مرکزی خبر، هلج مارتینسن کارشناس شرکت خدمات مشاوره‌ای و مدیریت سرمایه گذاری DNB در تحلیل و ارزیابی خود از بازار نفت می‌گوید این کاهش قیمت نفت در بازار جهانی در روز سه شنبه مبتنی بر احتمال ادامه مناقشه اسرائیل و فلسطین در داخل نوار غزه همراه با تاثیر بالا بر توازن عرضه و تقاضا برای نفت در سطح جهانی است. این کارشناس افزود توجه بازار نفت اکنون به چشم انداز متزلزل و تقاضا برای نفت در سطح جهانی برگشته است.

true
true
کاری که صادرات چین با بازار جهانی نفت کرد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true