×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی را تسلیت گفت.به گزارش شهر مردم، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

“بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال عالم مجاهد و متقی، حضرت آیت‌الله محمد امامی کاشانی(طاب ثراه) موجب اندوه و تأسف شد.

این شخصیت گرانقدر و از سابقون نهضت امام راحل عظیم الشان (ره)، در مسئولیت‌های مختلف در نظام اسلامی منشا خیر و برکت بودند.

استاد وارسته و اسوه اخلاق و تهذیب نفس، اینک با کارنامه‌ای محشون از خیرات و مبرات به دیدار معبود شتافته، و در کنار اولیا، صلحا و صدیقین به آرامش ابدی رسیده است.

و حسن اولئک رفیقا

اینجانب درگذشت این یار و همراه عزیز را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت عرض می نمایم و با ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم، عموم علاقه‌مندان، و طلاب و دانشجویان مدرسه عالی شهید مطهری، علو درجات آن فقیه وارسته را از درگاه الهی مسئلت می‌نمایم.”

محمدآقا امامی معروف به محمد امامی کاشانی (۱۰ مهر ۱۳۱۰ – ۱۲ اسفند ۱۴۰۲) روحانی شیعه ایرانی، متولی و مدیر مدرسه عالی شهید مطهری، نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های ۱ تا ۵ و امام جمعه موقت تهران از ۸ آبان ۱۳۶۰ تا پایان عمرش بود.

امامی کاشانی از اعضای تشکیل‌دهنده جامعه روحانیت مبارز بود. پس از انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در شهربانی، عضویت شورای نگهبان و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزیده شد. همچنین با تشکیل شورای عالی تبلیغات درصدد هماهنگی بیشتر در تبلیغات فرهنگی و دینی گام برداشت. پس از آن به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری به فعالیت پرداخت.

با حکم سید روح‌الله خمینی در ۲ اردیبهشت ۱۳۶۸ عضو هیئت بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گردید.

true
true
پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true