×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پکن تحریم‌های آمریکا را علیه برنامه نظامی ایران محکوم کرد

پکن تحریم‌های آمریکا را علیه برنامه نظامی ایران محکوم کرد، پکن روز سه شنبه اعلام کرد با تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌ها و چینی‌هایی که به گفته وزارت خزانه داری آمریکا با توسعه و ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین و هواپیما‌های نظامی در ایران ارتباط دارند، به شدت مخالف است.

به گزارش شهر مردم، واشنگتن هفته گذشته تحریم‌هایی علیه «هفت نفر و چهار نهاد» مستقر در ایران، چین، روسیه و ترکیه اعمال و خاطرنشان کرد این افراد ارسال و تراکنش‌های مالی مرتبط با برنامه نظامی ایران را تسهیل کرده اند.

آمریکا، ایران را متهم می‌کند که پهپاد‌های مورد استفاده مسکو در اوکراین را به روسیه عرضه می‌کند و از این پهپاد‌ها به طور مرتب در سوریه نیز استفاده می‌شود.
ایران ارسال پهپاد به روسیه را برای اینکه در اوکراین استفاده شود، تکذیب کرده است.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی سی تی وی اعلام کرد: «آمریکا برخی شرکت‌ها و اتباع چینی را به علت به اصطلاح توسعه پهپاد‌ها و هواپیما‌های نظامی که ایران نیز در آن دخیل است، در فهرست اتباع ویژه مشخص شده (Specially Designated Nationals List) قرار داده که چین قاطعانه با این موضوع مخالف است».
وی افزود: «آمریکا باید سرکوب غیرمنطقی مشاغل و اتباع چینی را متوقف کند».

این سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: «پکن اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع خود به صورت قاطعانه اتخاذ خواهد کرد».

هواپیما‌های بدون سرنشین به عنصر اصلی راهبرد نظامی روسیه و ایران تبدیل شده‌اند که هر دو در معرض تحریم‌های شدید قدرت‌های غربی قرار دارند.
به گزارش صدا و سیما، هفته گذشته برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد توسعه مستمر و عمدی پهپاد‌های ایرانی به روسیه، نیرو‌های نیابتی آن در خاورمیانه و دیگر بازیگران با هدف بی ثبات کردن، اجازه می‌دهد ثبات جهانی را تضعیف کنند.

true
true
پکن تحریم‌های آمریکا را علیه برنامه نظامی ایران محکوم کرد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true