×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پایان یافتن تهدیدهای تروریستی در عراق با خروج نیروهای آمریکایی

پایان یافتن تهدیدهای تروریستی در عراق با خروج نیروهای آمریکایی، «کاظم الحاج» کارشناس سیاسی و امنیتی عراقی گفت: همه تهدیدها و چالش‌های تروریستی در خاک عراق با خروج نظامیان خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی پایان خواهد یافت.

 

به گزارش شهر مردم، کاظم الحاج در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه افزود: هربار که سخن از خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق می‌شود، اقدامات تروریستی افزایش پیدا می‌کند و این نشانه آن است که گروه‌های تروریستی با دستور آمریکا فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اراده ملی دارای زیربنای دینی و اراده سیاسی موافق با وجود گروه‌های مقاومت اسلامی، ثابت کرده است که همه نیروهای خارجی در عراق، نیروهای اشغالگر هستند و این اشغالگری با وجود هسته‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی، عمیق‌تر شده است.

الحاج گفت: قانون تصویب شده در پارلمان مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی می تواند اصلاح شود و نقشه راه روابط خارجی نیز قرار گیرد و به این ترتیب، حاکمیت و استقلال عراق تضمین و کشور از سلطه اقتصادی آمریکا نیز آزاد شود.

به نقل از ایرنا، نیروهای اشغالگر آمریکایی همراه با سایر نظامیان خارجی در قالب به اصطلاح ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر شده اند که بزرگترین مرکز آنها پایگاه «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه در بغداد و تحت تدابیر شدید امنیتی مستقر کرده‌اند.

سریال جنایات های آمریکا در داخل عراق همچنان ادامه دارد و آخرین آن نیز، هدف قرار دادن «ابوباقر الساعدی» یکی از فرماندهان مقاومت عراق بود.

پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، ۲ روز پس از اقدام تروریستی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی و شماری از یاران ایشان در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت های نظامیان آمریکایی در حمله به پایگاه های سازمان الحشدالشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

true
true
پایان یافتن تهدیدهای تروریستی در عراق با خروج نیروهای آمریکایی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true