×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پاشینیان: توقف تعیین مرزها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان به آغاز جنگ می‌انجامد

پاشینیان: توقف تعیین مرزها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان به آغاز جنگ می‌انجامد ، نخست وزیر ارمنستان هشدار داد که توقف فرآیند تعیین مرزها منجر به جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان می شود.

به گزارش شهرمردم، رسانه های ارمنستانی گزارش دادند که «نیکول پاشینیان» در جریان یک کنفرانس خبری، در مورد تعیین حدود و میله گذاری مرزی با جمهوری آذربایجان و برخی مخالفت های داخلی با عودت چهار روستای آذربایجانی به این کشور گفت: در جامعه جهانی این پرسش مطرح شده که اگر شما (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) به صورت دوجانبه تمامیت ارضی یکدیگر را به رسمیت می شناسید، پس چه مشکلی وجود دارد که مسئله این چهار روستا را حل نمی کنید؟

وی با اشاره به درخواست برخی از مردم ارمنستان برای توقف فرآیند تعیین حدود گفت: اگر این فرآیند را متوقف کنیم، جنگ آغاز خواهد شد. نیروهایی با حمایت برخی از نیروهای خارجی به دنبال توقف فرآیند تعیین حدود بوده و هر کاری را انجام می دهند تا بخش های جدیدی از خاک ارمنستان به اشغال درآیند. آنها با استفاده از این اهرم به دنبال تغییرات سیاسی در داخل ارمنستان خواهند بود.

به گفته پاشینیان، برخی از نیروهای داخلی و خارجی جنگ را برای تغییر قدرت بدون برگزاری انتخابات ضروری می دانند.

رئیس دولت ارمنستان در مورد درخواست باکو برای تغییر قانون اساسی کشورش گفت: موضوع قانون اساسی ارمنستان یک موضوع داخلی است و قانون اساسی ارمنستان مانع از اجرای تعهدات خارجی نمی شود. علاوه بر این، ما توافق کرده ایم که هیچ یک از طرفین پیمان صلح به مصوبات داخلی خود برای عدم اجرای تعهدات آن استناد نکند.

وی با ابراز خوشبینی نسبت به دستیابی به پیمان صلح تا پاییز امسال، ابراز امیدواری کرد که در نشست آتی وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در آلماتی قزاقستان، پیشرفت های حاصل شده در زمینه تعیین اصول پیمان صلح ثبت شوند.

وی تاکید کرد که مساحت ۲۹ هزار و ۷۴۳ کیلومتری ارمنستان تغییری نخواهد کرد.

“از رئیس جمهوری روسیه دعوتنامه ای دریافت نکردم”

نخست وزیر ارمنستان در مورد عدم حضور در مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین گفت: من از رجب طیب اردوغان دعوتنامه ای برای شرکت در مراسم تحلیف وی دریافت کرده بودم اما از رئیس جمهوری روسیه دعوتنامه ای دریافت نکردم.

پاشینیان در خصوص عدم شرکت در رژه نظامی ارتش روسیه به مناسبت سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم گفت: من سال گذشته در مراسم ۹ مه شرکت کردم و فکر نمی کنم که لازم باشد هر سال در آن شرکت کنم.

وی افزود که باید نمی آورد که سران ارمنستان یا کشورهای دیگر هر سال در مراسم رژه ۹ مه شرکت کرده باشند.

نخست وزیر ارمنستان در ادامه این مصاحبه هشدار داد که در صورت عدم توجه شبکه های تلویزیونی روسیه به خواسته های ایروان و احترام به ارمنستان و منافع آن، از پخش برنامه آنها در این کشور جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: اگر به خواسته های ما بی توجهی شود، هیچکدام از شبکه های تلویزیونی دولتی روسیه در ارمنستان برنامه پخش نخواهند کرد. ما خواهان یک رفتار محترمانه در قبال ارمنستان و منافع آن هستیم.

پاشینیان تاکید کرد که این موضوع شامل تمامی کشورها می شود.

true
true
پاشینیان: توقف تعیین مرزها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان به آغاز جنگ می‌انجامد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true