×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
واکنش مردم ترکیه به تجارت کشورشان با رژیم صهیونیستی

واکنش مردم ترکیه به تجارت کشورشان با رژیم صهیونیستی، ادامه تجارت شرکت‌های ترکیه‌ای با رژیم صهیونیستی موجب خشم و اعتراض مردم این کشور شده است.

 

به گزارش شهر مردم، عده‌ای از معترضان با اجتماع مقابل شرکت فولاد ایچداش (IÇDAŞ) خواستار قطع صادرات این‌ کشور به رژیم صهیونیستی شدند.
اجتماع کنندگان با سر دادن شعار‌های ضد صهیونیستی، اعلام کردند برخی شرکت‌های تحت حمایت حزب حاکم ترکیه با پول مردم شریک رژیم صهیونیستی در قتل عام و نسل کشی مردم فلسطین شده اند.
تشکل دیگری موسوم به ” هزار جوان ” نیز در یک اقدام بی سابقه نام تمام شرکت‌های ترکیه‌ای را که با رژیم صهیونیستی روابط تجاری دارند، افشا کرده اند.
بنا بر داده‌های موجود اکثر این شرکت‌ها عضو انجمن صاحبان صنایع مستقل (موسیاد/ اسلامگرای تحت حمایت حزب حاکم) هستند.
طبق نظرسنجی موجود ۷۱ درصد مردم ترکیه مخالف تجارت کشورشان با رژیم صهیونیستی هستند.
موسسه تحقیقاتی جامعه شناسی “یونیلیم” (Yönelim) با انتشار گزارشی از نظرسنجی مردمی درباره تجارت ترکیه با سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد، ۷۱/۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی تجارت با رژیم صهیونیستی را کاری اشتباه توصیف کرده، ۲۳ درصد هم موافقند و ۵/۱ درصد از شرکت کنندگان نیز در این باره ابراز نظر نکرده اند.
در حالیکه عمر بولات وزیر تجارت و گمرکات ترکیه اعلام کرده تجارت با رژیم صهیونیستی در دوره عملیات طوفان الاقصی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته، اما داده‌های سازمان آمار دولتی ترکیه با اظهارات وزیر تجارت این کشور مغایرت دارد.
به نقل از صدا و سیما، بنا به داده‌های این سازمان در حالیکه صادرات ترکیه به اسرائیل در ماه نوامبر سال گذشته ۳۱۰ میلیون دلار بود این رقم در ماه دسامبر با ۳۴/۸ درصد افزایش به ۴۳۰ میلیون دلار رسیده است.
واردات ترکیه از سرزمین‌های اشغالی نیز در ماه نوامبر بالغ بر ۱۲۸ میلیون دلار به ثبت رسیده است.

true
true
واکنش مردم ترکیه به تجارت کشورشان با رژیم صهیونیستی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true